تحرک مسکن با فروش اعتباری مصالح ساختمانی

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۰:۳۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۷۴۳۱

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کارت‌های اعتباری خرید مصالح ساختمانی به انبوه‌سازان باعث رونق بازار مسکن می‌شود، گفت: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی ۱۰ ماه اخیر ساخت برخی از پروژه‌های ساختمانی متوقف شده است.

به گزارش تسنیم، سیدحسین افضلی با اشاره به برنامه وزارت راه برای ارایه کارت‌های اعتباری خرید مصالح ساختمانی به انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران بازار مسکن، اظهار کرد: در 10 ماه اخیر سازندگان مسکن به علت افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی دچار موانع عملیاتی و مشکلات بسیاری شده‌اند و این مساله موجب شد که برخی از پروژه‌های ساختمانی به علت کاهش سرمایه متوقف شود.

وی بیان کرد: وزارت راه و شورای عالی مسکن در چند ماه اخیر تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده‌اند که ارایه کارت‌های اعتباری خرید مصالح به انبوه‌سازان یکی از سیاست‌های درست برای بهبود وضعیت بازار مسکن است. بر این اساس بانک به عنوان واسطه میان تولیدکننده مصالح و سازنده قرار گرفته و ضمانت‌های لازم را از دو طرف اخذ می‌کند، پس از آن شرایط خرید وفروش غیرنقدی مصالح ساختمانی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار مسکن دچار مشکلات و تلاطمات بسیاری است و حمایت از فعالان و سازندگان می‌تواند به بهبود شرایط این بخش کمک کند، گفت: در شرایط کنونی مشخص نیست که این کارت‌ها به چه کسانی ارایه خواهد شد؟ و اینکه چه مکانیزمی برای تفکیک سازندگان واقعی با دلالان، محتکران و فروشندگان وجود دارد؟

به گفته افضلی، ارایه کارت‌های اعتباری خرید مصالح به انبوه‌سازان می‌تواند موجب کاهش سرمایه مورد نیاز اجرای پروژه‌های مسکن شود که این مساله در نهایت افزایش رونق بازار مسکن و ارتقای آمار ساخت و ساز را به دنبال خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر