ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۸۳

توضیح هاشمی درباره تجمع پیمانکاران و حادثه دانشگاه آزاد

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه روز گذشته شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره جلسه و نیز حادثه دانشگاه آزاد ارایه کرد.

او در پاسخ به این پرسش که شما چه اظهارنظری درباره دانشگاه آزاد و مشکلات پیش آمده‌اش دارید، گفت: قرار شد کار پدر به پسر ربطی نداشته باشد .

هاشمی در ادامه با بیان اینکه امروز همه حالشان خوب بود و جلسه با آرامی برگزار شد، توضیح داد: در ابتدای جلسه بررسی لایحه تعرفه جابه‌جایی درختان در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و با توجه به نظر اعضا، این لایحه مقداری طول کشید.

رییس شورای شهر تهران گفت: در ادامه بحث امداد و نجات و لایحه‌ای که در این زمینه ارسال شده بود در دستور کار قرار گرفته بود که البته این لایحه مربوط به دوره گذشته مدیریت شهری بود که در آن بر تمرکز مراکز امداد و نجات تاکید شده بود که با توجه به موضوعات مطرح شده پیشنهاد شد که در این زمینه دولت تکالیفی را برعهده دارد و به همین منظور این لایحه برای بررسی بیشتر به شهرداری تهران بازگشت داده شد.

هاشمی ادامه داد: ساماندهی خیابان کارگر، یکی دیگر از موضوعات دستور جلسه امروز بود که بحث‌های زیادی در این باره صورت گرفت که البته شهرداری تهران علاوه بر موضوع ساماندهی به موضوعات دیگر تاکید داشت که برای بررسی بیشتر این موضوع به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

وی گفت: در پایان جلسه امروز دو پلاک ثبتی در خصوص باغ یا عدم باغ بودن در دستور کار قرار گرفت که از این دو پلاک ثبتی یک پلاک به عنوان باغ و دیگری به عنوان غیر باغ تشخیص داده شد.

رییس شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که شورای شهر تهران چه تدبیری برای تجمع‌های مکرر پیمانکاران در مقابل ساختمان شورای شهر دارد گفت: البته باید در این زمینه اشاره شود که منظور از تجمع پیمانکاران شورا نیست، بلکه با توجه به مجاورت ساختمان شورا و شهرداری، آنها شهرداری را خطاب مشکلات خود می‌دانند اما در جلسه‌ هم‌اندیشی قرار شد این موضوع نیز مورد بررسی قرار بگیرد.البته با تمهیدات صورت گرفته، طلب پیمانکارانی که کمتر است، بخشی قابل توجهی از آن پرداخت شده که در واقع برنامه‌ریزی برای پرداخت طلب پیمانکاران با رقم‌های بالا باید در دستور کار قرار بگیرد.

تصویب کلیات طرح توسعه منطقه ساحلی مکران

 وزیر راه و شهرسازی با اعلام تصویب کلیات طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران گفت: استراتژی ملی ما این است که صنایع آب‌بر را به سمتی سوق ‌دهیم که بتوانند از آب دریا استفاده کنند. همچنین انتظار می‌رود تا در این طرح، پهنه‌هایی که در طرح مستعد ایجاد صنایع در منطقه ساحلی هستند به صورت مشروح به آن پرداخته شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نوزدهمین جلسه شورای عالی و در بررسی طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران، ضمن اعلام تصویب کلیات طرح، اعلام کرد: باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بدهیم که استقرار صنایع در مناطق ساحلی که آب دارند به عنوان سیاستی پابرجا است تا سرمایه‌گذاران اعتماد کنند و این انتقال‌ها صورت بگیرد.

اسلامی توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از صنایع از جمله صنعت فولاد در کشور مشکل آب دارند و برای مناطق خود بحران ایجاد کرده‌اند که اینها باید به مناطق ساحلی استان‌های جنوبی انتقال یابند تا هم بحران آب در مناطق مختلف کشور برطرف شود و از سوی دیگر تقاضا برای ایجاد صنایع فولاد در شهرهای مختلف کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی همچنین اعلام کرد: در دولت در خصوص طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران بحث و بررسی‌های مفصلی انجام شده است که ضرورت تصویب کلیات این طرح را دوچندان می‌کند.

رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: برای اولین‌بار در کشور است که برنامه‌ریزی توسعه‌ای منطقه‌ای را تدوین و تصویب می‌کنیم، بدین‌معنا که توسعه یک سرزمین را به صورت جامع و کلان دیده‌ایم و در حال تبدیل آن برنامه به یک سند اجرایی هستیم. همچنین برای نخستین‌بار است که در تهیه این سند، به ساختارها هم توجه می‌کنیم.

وی طرح فوق را از نظر کلیات، طرحی قابل‌قبول عنوان کرد که واجد ویژگی‌هایی است که از آن انتظار می‌رفت. شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه، در بیان نظر خود، گفت: در اینکه کشور ایران واجد یک موقعیت ژئوپلتیک به ویژه در زنجیره تامین بین‌المللی است، شکی وجود ندارد. آدم نژاد با یادآوری اینکه در برنامه‌های ۱۴۰۴ بنا بر این شده تا وزارت راه و شهرسازی و صمت (صنعت، معدن وتجارت) در خصوص مباحث مربوط به لجستیک و زنجیره تامین یکسری اقداماتی را انجام دهند، ادامه داد: توسعه در طرح منطقه ساحلی مکران با پهنه‌هایی که ایجاد شده، بسیار خوب دیده شده است اما معتقدم که باید در این طرح به دو نکته توجه ویژه‌ای شود. اول آنکه، سهم این منطقه در زنجیره تامین منطقه و ایران سنجیده شود، زیرا معتقدم اگر روی این موضوع نتوانیم متمرکز شویم و برای آن پاسخی نداشته باشیم، توسعه، توسعه متوازنی نخواهد بود.

 

ارسال نظر