کشتی نارگل به گل نشست

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۱:۲۸:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۹۶۵
کشتی نارگل به گل نشست

در آستانه سالگرد سانحه کشتی سانچی و از دست دادن 31 تن از هموطنانمان، پنج شنبه هفته گذشته یک کشتی تجاری در دهانه اسکله بندر شهرستان آستارا، تعادل خود را از دست داد و در حال غرق شدن بود، اما با رسیدن یدک کش از بندرانزلی و تلاش نیروهای اسکله و پایگاه نیروی دریایی ارتش، کشتی یادشده به ساحل منتقل شد.

این کشتی تجاری با نام نارگل با ظرفیت 2 هزار و 50 تن، بعد از بارگیری کاشی و موزاییک به مقصد یکی از بندرهای کشورهای حوزه دریای خزر، در حال ترک بندر آستارا دچار نفوذ آب شد و تعادل خود را از دست داد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کل عملیات نجات در سانحه مربوط به کشتی «نارگل» توسط این سازمان انجام شد، اعلام کرد: این کشتی با کمک گروه‌های امدادی سازمان بنادر و دریانوردی به کنار اسکله منتقل شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در تشریح آخرین وضعیت کشتی نارگل گفت: این کشتی از آستارا به سمت باکو در حرکت بود که به دلیل مشکل فنی که هنگام خروج از دهانه بندر رخ داد، از پاشنه کشتی دچار آب گرفتگی شد.

او اظهار کرد: ساعت 4:30 روز جمعه با کمک گروه‌های امدادی سازمان بنادر و دریانوردی از بندر انزلی، شامل یدک‌کش و پمپ‌های قوی تخلیه آب و شرکت هدایت کشتی، کشتی نارگل به کنار اسکله منتقل شد.

حق شناس ادامه داد: بلافاصله عملیات سبک‌سازی کشتی آغاز و بخشی از بار آن تخلیه شد. از این لحظه به بعد مسوولیت کشتی نارگل بر عهده شرکت کشتیرانی دریای خزر است تا تعمیر آن را آغاز و مجددا برای سفر آماده شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ مشکلی برای کشتی نارگل وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی در این سانحه برای خدمه کشتی ایجاد نشد و کل عملیات نجات در این سانحه توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام گرفت. گفتنی است غرق شدن کشتی در بندر آستارا سابقه ندارد و این بندر چند منظوره به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و حمل و نقل کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.

کشتی نارگل متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر است و حدود ۳۰ سال سن دارد و بیش از ۸۸ متر طول دارد.

 

 

ارسال نظر