ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۲۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۷۴۴

ظرفیت دریایی کشور قابل تحریم نیست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیت دریایی ایران به قدری بزرگ است که قابل تحریم نیست، گفت: ناوگان نفتکش ایران همواره رتبه‌های اول تا سوم دنیا را داشته است و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم رتبه سیزدهم دنیا را دارد و اینها همه ظرفیت بزرگی است که حذف آنها از قابلیت دریایی جهان فقط توهم برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای است.

به گزارش فارس، محمد راستاد اظهار کرد: به واسطه توان داخلی بالا، از تحریم‌های اخیر هم عبور می‌کنیم، در این مرحله تحریم‌ها مراجع بین‌المللی هم با امریکا همراه نیستند، در همین اجلاس اخیر سازمان جهانی دریانوردی، اعمال تحریم‌ها درباره فعالیت‌های دریایی کشور در واقع نوعی مخالفت با روح کنوانسیون‌های دریایی اعلام شد.

راستاد ادامه داد: به تازگی سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی‌ و تولید سیستم «تصمیم بار کشتی» را اجرا کند که از نمونه خارجی مدرن‌تر و ارزان‌تر است و مشاور خوبی برای ورود و خروج ایمن و مناسب کشتی‌ها به بنادر است. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه پاسخگوی نیازهای کشورهای پیرامونی هم هستیم، افزود: در این باره می‌توان به موافقتنامه دالان ترانزیتی ایران - هندوستان - افغانستان اشاره کرد که شورای هماهنگی آن برگزار شد و کمیته پیگیری آن در بندر چابهار برگزار خواهد شد و همچنین در بستری در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده است که کشورهای دیگر هم به این دالان ملحق شوند. راستاد افزود: ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال ارتقا یافت و در ۸ ماه امسال ۴۰ درصد رشد فعالیت در این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم. او اظهار کرد: در بندر چابهار کشتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن امکان ورود به این بندر را دارد.

 

ورود دادستانی به مشکل کامیون‌داران

معان وزیر راه و شهرسازی با اعلام ورود دادستانی به موضوع مشکل کامیون‌داران اظهار کرد: طی چند ماه اخیر حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با خواسته به حق رانندگان مواجه شد که در این زمینه کارگروهی تشکیل شد تا به موارد مربوطه رسیدگی شود.

به گزارش تسنیم، عبدالهاشم حسن‌نیا تصریح کرد: سازمان راهداری تنظیم‌گر روابط بین رانندگان، شرکت‌ها و صاحبان بار است؛ در این زمینه توزیع عدالت بار، اخذ کمیسیون اضافه و... مورد توجه قرار داده است. در رابطه با توزیع بار سیستمی را در سازمان احیا کردیم تا رانندگان بتوانند مشکلات خود را اعلام کنند. حدود 22هزار شکایت به سازمان راهداری ارجاع شده که خروجی آن تعطیلی 1124 شرکت بوده است.

او ادامه داد: به تمام شکایت‌ها رسیدگی کرده‌ایم و به حدود 89 درصد رسیدگی شده است.

رئیس سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بازدید سرزده از پایانه‌های بار گفت: حدود پرداختی بیمه تکمیلی به حدود 48 میلیارد تومان رسیده است که نشان می‌دهد توانسته‌ایم از این طریق به رانندگان کمک کنیم.

حسن‌نیا درباره محاسبه کرایه بر اساس تن - کیلومتر، اظهار کرد: ماتریس تعیین قیمت را با حدود 4 میلیون عدد محاسبه کرده‌ایم، این‌که بگوییم هیچ اشکال ندارد حرف درستی نخواهد بود. او در خصوص واردات و توزیع لاستیک برای کامیون‌داران هم گفت: از تیر تاکنون 350 هزار حلقه در اختیار کامیون داران قرار گرفته و از یک‌شنبه هم حدود 100 هزار حلقه تولید داخل در حال توزیع در کشور است. این مقام مسئول از خریداری 70 دستگاه ماشین‌آلات جدید راهداری طی سال جاری خبر داد و افزود: در سراسر کشور حدود 9000 دستگاه ماشین‌آلات

راهداری آماده راهداری زمستانی هستند.

 

ارسال لیست بدهکاران کلان طرح ترافیک به پلیس

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران

در خصوص بدهکاران طرح ترافیک گفت: لیست افرادی که بدهی هنگفتی به شهرداری تهران دارند را برای پلیس ارسال می کنیم.

به گزارش فارس محسن پورسیدآقایی،

در خصوص افرادی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند و عوارض هنگفتی به شهرداری تهران بدهکار هستند، گفت: شماره این خودروها ثبت و برای پلیس ارسال می‌شود.برای آنها شرایطی در نظر گرفته‌ایم که به صورت اقساط جریمه‌های خود را پرداخت کنند و می‌توانند هر کدام از رفت‌ و آمدها را به صورت جداگانه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این شرایط را گذاشته‌ایم تا بدهی افراد سنگین نشود اگر کسی اقدام به پرداخت بدهی‌هایش نکند لیست خودروهای متخلف را برای پلیس راهور ارسال می‌کنیم و از طریق سیستم قضایی موضوع پیگیری می‌شود و خودروهای متخلف را متوقف می‌کنیم.افرادی که بیش از 50 بار تردد خلاف قانون داشته‌اند به عنوان دائم‌الخطا هستند و از طریق دستگاه قضا موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت:‌توسعه حمل و نقل عمومی راهکار کاهش آلودگی هواست و شهرداری تهران در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

 

ارسال نظر