ایر انشهر

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۶۹

برآورد اولیه از سرعت رشد قیمت مسکن در آذرماه

آمار منتشر شده از سوی سامانه اطلاعات املاک نشان می‌دهد که از ۲۴ روز ابتدای آذرماه قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران با افت سرعت رشد ماهیانه، به ۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۳ و ۸۸ درصد افزایش یافته است. کاهش سرعت رشد ماهیانه قیمت مسکن طی آذرماه درحالی است که بر اساس معیارهای همین سامانه رشد قیمت مسکن پایتخت در آبان ماه ۵.۶ درصد بوده و در آذرماه سرعت رشد آن ۲.۳ درصد کاهش یافته است. آبان ماه امسال این ارقام بر اساس داده‌های همین سامانه به ترتیب ۵.۶ و ۸۷ درصد بوده است و در مهرماه هم شاخص قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود، بنابراین معادلات از افت ۶۹ درصدی سرعت رشد ماهیانه حکایت دارد. چندی پیش مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک از فروکش تلاطم بازار مسکن در ماه‌های پیش رو خبر داده بود.

تعمیراساسی نخستین هواپیمای برجامی در تحریم

مدیرعامل ایران‌ایر درباره وضعیت هواپیماهای برجامی، گفت: ایرباس321 که نخستین هواپیمای برجامی بود پس از انجام سیکل پروازی به مرحله تعمیرات اساسی رسید که توسط  متخصصان داخلی انجام شد. به گزارش فارس، فرزانه شرفبافی اظهار کرد: اورهال (تعمیراساسی) ایرباس 321 در شرایطی انجام شد که تحریم‌های امریکا اعمال شده است، اما توانستیم با 100درصد توان داخلی (اورهال) هواپیما را انجام دهیم. مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه اورهال این هواپیما 11 روز به طول انجامید، گفت: البته باید حتماً از کارخانه سازنده برخی موارد اولیه را هماهنگ می‌کردیم که این کارها انجام شد. شرفبافی درباره تأمین قطعات هواپیما در شرایط تحریم تصریح کرد: در مدت زمان برجام و تا 4 نوامبر، قطعات هواپیما را تحویل گرفتیم. او با بیان اینکه 65 فروند هواپیما در ناوگان ایران‌ایر موجود است، گفت: 26 فروند از این تعداد فعال است که 16 فروند هواپیما برجامی و 10 فروند هواپیمای قبلی است و 2 فروند هواپیمای دیگر هم به زودی به ناوگان هما افزوده می‌شد که شامل فوکر و ایرباس است. این مقام مسوول تأکید کرد: مهندسی و تعمیرات هما توانمندی بالایی دارد، تعمیرات سنگین و سبک توسط متخصصان کاملا داخلی انجام می‌شود.

تکذیب فروش  بخش شمالی پارک جمشیدیه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری فروش بخش شمالی پارک جمشیدیه را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران گفت: ساخت و ساز در ارتفاعات بالای 1800 متر ممنوع است و باید تبدیل به فضای سبز شود. وی افزود: بخش شمالی پارک جمشیدیه جزو اراضی ملی است و قابل تصرف و فروش نیست. بر اساس قانون ارتفاعات بالای 1800 متر قابل فروش نیست و قسمت شمالی پارک جمشیدیه نیز در ارتفاعات بالای 1800 متر قرار دارد و باید تبدیل به فضای سبز شود.توسعه فضای سبز را در دامنه جنوبی البرز در دستور کار قرار داده‌ایم و به زودی اقدامات مرتبط انجام می‌شود. مختاری تاکید کرد: هیچ فرد و ارگانی نمی‌تواند در ارتفاعات بالای 1800 متر نسبت به ساخت و ساز یا فروش اراضی اقدام کند.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به مترو پرند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به ضرورت تکمیل خطوط متروی تهران- پرند درراستای ارایه خدمات به شهروندان تاکید کرد: افزایش سرعت اجرایی در فاز ۳ متروی تهران- پرند با طول ۱۹ کیلومتر در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد. به گزارش ایلنا، علی امام با بیان اینکه خط متروی تهران - پرند شبکه متروی تهران را به فرودگاه امام خمینی‌(ره) و شهر پرند متصل می‌کند، گفت: فاز اول آن تا شهر آفتاب و همچنین فاز دوم تا فرودگاه امام‌(ره) به بهره‌برداری رسیده است. وی با اشاره به اینکه فاز سوم این مجموعه به طول ۱۹ کیلومتر در حال اجراست، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل‌گذاری شده است. امام با تاکید بر اینکه به محض تامین اعتبارعملیات اجرایی فاز ۳ به سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: زمان‌بندی پیش‌بینی شده ۱۲ ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهرهای اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده بامترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند .

اوبا بیان اینکه به هیچ‌وجه قرار نیست خط پرند تعطیل شده یا تکمیل آن به وزارت راه و شهر‌سازی سپرده شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی وبه موقع اعتبارات لازم، فعالیت در فاز ۳ اندکی به کندی پیش رفت. به گفته امام تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی گروه امور راه و ترابری سازمان برنامه وبودجه، شرکت عمران شهرهای جدید وزارت راه شهر‌سازی، معاونت امور عمرانی استانداری تهران، مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران (شرکت مترو) در حال انجام است. وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق نامه‌هایی به امضا رسیده است تا به موازات تخصیص بودجه به صورت نقد یا اسناد اوراق دولتی، شرکت عمران پرند به نیابت از وزارت راه و شهر‌سازی از محل تغییر کاربری وتهاتر زمین‌های موجود در شهر پرند جهت تامین مالی بخشی از بودجه تا ۱۵۰ میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد. امام بیان کرد: مقدمات و کارهای قانونی مربوط در حال انجام است و به زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تکمیل این خط خواهند بود.

 

ارسال نظر