تخصیص ارز 4200 تومانی برای لاستیک

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۶۸
تخصیص ارز 4200 تومانی برای لاستیک

وزیر راه و شهرسازی درمراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌الملل حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به اینکه بانک مرکزی به واردکننده لاستیک ارز اختصاص داده است، ‌گفت: دولت از تولیدکننده لاستیک حمایت کرد تا لاستیک با سرعت بالاتری به دست راننده‌ها و کامیون‌داران برسد. به گزارش فارس، محمد اسلامی افزود: مقرر شد لاستیک و مواد اولیه آن در زمره کالای اساسی قرار گیرد و ارز 4200 تومانی به آن اختصاص یابد. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: لاستیک‌ها در صورت پیمایش ناوگان، دارا بودن تن‌کیلومتر و اجرای حمل بار به ناوگان تعلق می‌گیرد. اسلامی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لاستیک را بر اساس سهمیه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان اختصاص می‌دهد بین رانندگان توزیع می‌کند. او با اشاره به اینکه محصولات عرضه شده در سومین از محل ظرفیت‌های داخلی است، اظهارکرد: توجه به صنایع داخلی برای پیشبرد حوزه حمل و نقل بیشتر مورد توجه خواهد بود و دولت سال جاری و سال‌های آتی بیشتر از حمل و نقل حمایت می‌کند.

اسلامی ادامه داد: باید بتوان ناوگان را به صورت متوازن توسعه داد که این در حوزه‌های ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی است.

او افزود: در این نمایشگاه بخش خصوصی تولیدکننده و مصرف‌کننده حضور دارند و با هم مذاکره می‌کنند، دولت هم از این مذاکرات و خریدها حمایت می‌کند. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برای تخصیص منابع از محل تسهیلات پیش‌بینی شده هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده مواردی اختصاص می‌یابد. اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌ها نیاز داریم کیفیت تولیدات داخل را برای مصرف‌کننده و مردم ارتقاء دهیم.

او همچنین به مشکلات رانندگان کامیون اشاره کرد و گفت: مسائل بیمه‌ای آنها را پیگیری کردیم و قرار است با کمک تشکل‌های صنفی راننده‌ها بقیه اقلام لازم برای راننده‌ها هم به سرعت تأمین شود.

    رونمایی از طرح جامع منظر راه ها

طرح جامع منظر راه‌های کشور هم در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل کشور در پنج جلد رونمایی شد. در این طرح که با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل شرکت بازآفرینی شهری و دانشگاه شهید بهشتی تهران آماده شده، پوشش گیاهی منظر راه و زیباسازی راه‌های کشور و ضوابط اجرایی آن مشخص شده است. ناگفته نماند که رونمایی از لکوموتیو مانوری حامل موتور ملی دیزلی ایران که با استفاده از توانمندی‌های داخلی طراحی و ساخته شده است، از دیگر حاشیه‌های نمایشگاه حمل و نقل بود. این نمایشگاه شامل بخش‌های متنوعی از صنایع و حوزه‌های مرتبط با حمل‌ و نقل زمینی (راه‌ آهن و جاده‌ای)، دریایی، هوایی و عملیات حمل‌ و‌ نقل، راهسازی، راهداری و صنایع وابسته است و بیش از ۲۰۰ شرکت فعال و معتبر در حوزه‌های حمل‌ و‌ نقل، خودروهای سبک و سنگین، حمل‌ و‌ نقل هوشمند، راهسازی، قیر و آسفالت، مجلات، پیمانکاران، مهندسین مشاور، تجهیزات ایمنی راه‌ها، نشریات و استارت‌آپ‌های حوزه حمل‌ و‌ نقل در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته مشارکت دارند.

 

 

ارسال نظر