ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۱۶

نگرانی از جهش اجاره مسکن در سال 98

نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید یک برنامه جدید برای بازار مسکن در سال آینده داشته باشد، گفت: باید کارشکنی و مشکلاتی که بانک‌ها برای مردم و دولت به وجود آورده‌اند، برطرف شود. حسام عقبایی در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت مسکن در سال آینده، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های کارشناسان مربوط به بازار اجاره‌بهای مسکن در سال آینده است و دولت باید تا دیر نشده به این حوزه ورود جدی داشته باشند و با برنامه‌هایی از جمله مسکن استیجاری قیمت‌های در این بخش را کنترل کند. او با بیان اینکه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم قبل از سال 98 اصلاحیه سیاست‌های پولی و بانکی را تصویب کنند، تصریح کرد: اگر کارشکنی و مشکلاتی که بانک‌ها برای مردم و دولت به وجود آورده‌اند، برطرف شود، با برنامه دولت برای رشد تسهیلات می‌توان امیدوار بود که مردم با قدرت خرید بیشتری می‌توانند به بازار مسکن وارد شوند. عقبایی با تاکید بر اینکه وام باید به سمت و سویی برود که با درآمدهای مردم متناسب باشد، افزود: به فرض اینکه سقف تسهیلات به 500 میلیون تومان افزایش یابد، چه کسی می‌تواند اقساط آن را پرداخت کند. نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه مسکن در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: وزیر جدید راه و شهرسازی متولی اصلی مسکن است باید این بخش را جدی بگیرند، در این صورت می‌توانیم به آینده آرام بازار مسکن امیدوار باشیم.

اولویت نخست تهران و کلان‌شهرها رفع بدمسکنی است

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: اولویت اول پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ کشور، رفع بدمسکنی در پهنه سرزمینی است. به گزارش مهر، محمدسعید ایزدی، گفت: همه شهرهای ایران طرح جامع دارند و طرح‌های جامع شهری در حکم سند توسعه شهر و قانون هستند. در این قانون پیش بینی شده است که تا افقی مشخص، شهر تا چه اندازه ظرفیت دارد، همچنین مدیران شهرسازی و معماری در تهیه آسیب‌شناسی باید راهکارهای رسیدن به تعادل شهری را نیز بر اساس ویژگی‌های بومی شهرهای خود ارایه کنند. او تصریح کرد: مطالعاتی که انجام می‌شود باید نتیجه‌اش به این نقطه برسد که بتوانیم به برنامه‌ریزان مسکن در حوزه ستادی اعلام کنیم که مستند به طرح‌های جامع مصوب و مطالعات انجام شده مدیران شهرسازی و معماری باید برنامه‌ریزی مسکن را برای شهرهای مختلف انجام داد. ایزدی با طرح این پرسش که چرا در حال حاضر مسکن بدون متقاضی در کشور وجود دارد؟ بار دیگر بر تعیین اولویت‌های شهرسازی و شهری برای تامین مسکن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در منطقه ۲۲ تهران که قرار بود ۳۲۰ هزار نفر ساکن باشند بیش از ۴۰۰ هزار نفر ساکن شده‌اند و همین نکته هم توزیع نامتعادل جمعیت را نشان می‌دهد و مبین این مطلب است که ساخت وسازهای اضافی و خلاف طرح جامع در آن منطقه از پایتخت رخ داده است. دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، عدم توزیع جمعیتی را یکی از مشکلات شهرهای مختلف ایران برشمرد و گفت: طرح‌های جامع باید توان حل مسائل شهرها را داشته باشند.

فعالیت زمستانی 870 راهدارخانه

براساس اطلاعات ارایه شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمستان ۱۳۹۷، ۸۷۰ راهدارخانه در سراسر کشور فعال خواهند بود که این مراکز تجهیز شده و شرایط خدمت رسانی به مردم و بازگشایی مسیر و امداد رسانی به خودروهای گرفتار شده در برف و باران را خواهند داشت. به گزارش ایسنا، همچنین در ماه‌های آینده ۹ هزار ماشین آلات راهداری در جاده‌های سراسر کشور فعال خواهند بود و ۱۲ هزار راهدار هم در نقاط مختلف جاده‌ای و گردنه‌های برف گیر حضور خواهند داشت. با توجه به شرایط سخت جوی پیش آمده در سال گذشته که تنها مسدود شدن چند ساعته برخی جاده‌های منتهی به تهران، مشکلاتی برای رفت و آمد ایجاد کرد، سازمان راهداری اعلام کرده که در سال جاری تلاش می‌کند هیچیک از محور‌های اصلی کشور به دلیل بارش مسدود نشوند.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، در 4 منطقه تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، در 4 منطقه تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: اکنون طرح تفکیک زباله از مبداء در مناطق ۲۱، ۲۲، ۱۳ و ۱ به صورت پایلوت در حال اجراست. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه اپلیکیشنی طراحی شده که با مردم در ارتباط است، عنوان کرد: کارکرد این اپلیکیشن به این شکل است که در عوض پسماند خشک، کارت مردم را شارژ می‌کنند. مشترکان این اپلیکیشن در حال افزایش هستند. وی ادامه داد: در کوچه‌های مختلف منطقه یک بیش از ۳۰ هزار نفر مشترک هستند. اکنون در منطقه یک، دیگر نمی‌بینید که کسی داخل مخازن زباله سرک بکشد و زباله‌ها را بگردد؛ چراکه تفکیک زباله از مبداء در این منطقه در حال انجام است. این فعالیت‌ها در راستای طرح مدیریت جامع پسماند است.نرخ و قیمت پسماند خشک بستگی به رابطه پیمانکار با مردم دارد و ما دخالتی در تعیین این نرخ نداریم. در حال حاضر در مناطق یادشده پیمانکاران خشک و‌تر تجمیع شده‌اند.

 

ارسال نظر