ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۳۹

امکان پرداخت قسطی بدهی طرح ترافیک

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است از جریمه شدن مردم جلوگیری کند، از امکان پرداخت قسطی بدهی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک خبر داد. به گزارش ایسنا، علی پیرحسینلو با بیان اینکه از روز 21 آذر سال جاری برای خودروهایی که بابت تردد در محدوده طرح ترافیک بدهکارند پیامک‌هایی به منظور پرداخت اقساط فصلی ارسال می‌شود، اظهارکرد: این پیامک‌ها به تفکیک فصل برای ترددکنندگان غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک ارسال شده است که علاوه بر میزان بدهی، شناسه قبض و پرداخت هم در آنها مشخص شده است. وی با بیان اینکه این پیامک‌ها برای کسانی که در سایت «تهران من» ثبت نام کرده و کسانی که در این سایت ثبت نام نکرده‌ اما در محدوده طرح ترافیک تردد کرده‌اند، ارسال می‌شود، گفت: ما معتقدیم تا جایی که ممکن است باید کاری کنیم که مردم جریمه نشوند و به رفتار قانونی، پرداخت به‌موقع عوارض و تردد مجاز تشویق شوند. مشاور معاون شهردار تهران بیان اینکه شهروندان می‌توانند به سه شیوه بدهی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک خود را پرداخت کنند، اظهارکرد: در شیوه اول، افراد می‌توانند با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت که در این پیامک‌ها آمده از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، بدهی خود را پرداخت کنند.  پیرحسینلو ادامه داد: در شیوه دوم، افراد می‌توانند پس از ثبت‌نام با ورود به سایت «تهران من» و کلیک روی گزینه لیست ترددها در مقابل مشخصات خودرو، با کلیک روی گزینه آبی‌رنگ بدهی خود را پرداخت کنند. وی گفت: همچنین در شیوه سوم، افراد می‌توانند بدون نیاز به اخذ نام کاربری و رمز عبور در صفحه اول سایت «تهران من» روی گزینه پرداخت بدهی - که اخیرا فعال شده است - کلیک کنند و با وارد کردن شماره پلاک خودرو، مبلغ بدهی خود را ببینند و همانجا پرداخت کنند.

ابهام در ممنوعیت‌های جدید ساخت روی گسل‌های پایتخت

رییس کمیته معماری شورای شهر تهران از وجود ابهاماتی در دستورالعمل معاونت شهرسازی در مورد ممنوعیت ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی خبرداد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا با اشاره به ارسال نامه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناطق 22 گانه درباره ممنوعیت صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز مدارس، مراکز آموزشی، جایگاه‌های سوخت در پهنه‌های گسلی اصلی، اظهار کرد: اردیبهشت ماه امسال در خصوص ساختمان‌های با اهمیت بسیار زیاد واقع در پهنه‌های گسلی اصلی، نامه‌ای از سوی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد. وی در توضیح ساختمان‌های با اهمیت بسیار زیاد گفت: براساس آیین نامه 2800 که آیین نامه‌ طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله است، ساختمان‌های ضروری همانند بیمارستان‌ها و مراکز آتش‌نشانی و ساختمان‌های خطرزا (کارخانه‌های شیمیایی) در زمره این ساختمان‌ها قرار می‌گیرند و همین طور مدارس و جایگاه‌های سوخت به عنوان «ساختمان‌های با اهمیت زیاد» مورد توجه قرار می‌گیرند. رییس کمیته معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در این دستورالعمل مراکز آموزشی، پرورشی و جایگاه‌های سوخت مورد توجه ویژه قرار گرفته و به گروه ساختمان‌های «با اهمیت بسیار زیاد» وارد شده است، اضافه کرد: علاوه بر این مدارس، مراکز آموزشی و پرورشی دارای مجوز همچون مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و تمامی جایگاه‌های سوخت اعم از پمپ بنزین و پمپ گاز نیز از توسعه‌ منع شده‌اند. براساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی حریم گسل‌های شهرهای تهران، تبریز و کرمان برای ابلاغ باید مشخص و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان‌های مربوطه بلند مرتبه‌سازی در این پهنه‌ها ممنوع شود. رییس کمیته معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در مصوبه سال 97 شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرداری تهران موظف به بازنگری طرح‌های تفصیلی و ارسال به شورای عالی برای تصویب شده است، عنوان کرد: بر همین اساس باید طی شش ماه اطلاعات رقومی (مختصات هندسی) شهرداری‌ها، تکمیل و به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارسال شود. اعطا با بیان اینکه ضوابط ساخت‌و ساز در پهنه‌های گسلی تا 3 ماه پس از ابلاغ این مصوبه باید تدوین و ابلاغ شود، افزود: همچنین براساس این مصوبه، باید نقشه گسل‌های شهر تهران و سایر کلان‌شهرها و نرخ لغزش آنها طی 5 سال با همکاری وزارت راه و شهرسازی و مراکز تحقیقاتی تهیه و ابلاغ شود. وی با اشاره به دستورالعمل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناطق 22گانه شهرداری اضافه کرد: البته در این دستورالعمل نواقصی هم وجود دارد؛ به عنوان مثال، معاونت شهرسازی در این دستورالعمل با ممنوعیت تشکیل پرونده برای برخی ساختمان‌ها دارای مجوز تلاش کرده تا آنها را از پهنه‌های خطر دور کند اما جایگزینی برای استقرار آنها در آینده تعیین نکرده است.همین طور در این دستورالعمل صراحتا عنوان نشده که از این پس مجوز به ساختمان‌های با کاربری جدید از این دست در این مناطق ارایه نخواهد شد.

 

ارسال نظر