اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۹۶

نوسان قیمت بلیت هواپیما در فصول گرم و سرد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: دلیل کاهش نرخ بلیت پروازهای داخلی کمبود مسافر در فصل‌های سرد سال است. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد : آنچه در بازار فروش بلیت هواپیما رخ داده مستقیما به بحث‌های اقتصادی ایرلاین‌ها مربوط نمی‌شود، بلکه در ماه‌هایی مانند آذر یک اتفاق طبیعی است. به گفته او با توجه به این‌که در این فصل از سال تعداد مسافرت‌ها کاهش می‌یابد تقاضا برای بلیت هواپیما هم پایین آمده و ایرلاین‌ها ترجیح می‌دهند قیمت‌های خود را طوری مدیریت کنند که با کشش بازار همراهی داشته باشد.دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که شرایط دریافت ارز ایرلاین‌ها در طول هفته‌های گذشته چگونه بوده، توضیح داد: با وجود آنکه هنوز شرایط به شکل عادی خود بازنگشته، اما در هفته‌های گذشته برنامه‌ریزی‌هایی شده که بخشی از درخواست ارزی ایرلاین‌ها به آنها اختصاص یابد. سامانی اضافه کرد: در حال حاضر در تلاش می‌شود که با مدیریت پرونده‌های درخواست ارز ایرلاین‌ها شرایط برای پرداخت نیازهایشان فراهم شود مساله‌ای که بسیار مهم است، زیرا بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از ارزهای خارجی انجام می‌شود.  

جابه جایی 3 میلیون و600 هزار  مسافر هوایی در آبان

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: سه میلیون و 623 هزار مسافر در آبان ماه امسال در فرودگاه‎های کشور جابه‌جا شدند. به گزارش ایرنا، در آبان ماه امسال با انجام 30 هزار و 386 پرواز هواپیما در فرودگاه های کشور حدود 34 میلیون و 578 هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی هم ارسال شد. در آبان 97، فرودگاه مهرآباد با 9 هزار و 833 فروند بیشترین نشست و برخاست هواپیما را به خود اختصاص داد، این فرودگاه با جابه‎جایی نزدیک به یک میلیون و 155 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است. فرودگاه مشهد با چهار هزار و 722 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 685 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) با سه هزار و 874 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 565 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار گرفت. طبق این گزارش، سهم پروازهای داخلی از مجموع پروازهای آبان97، نشست و برخاست 24 هزار و 993 فروند هواپیماست که طی آن حدود سه میلیون مسافر و حدود 21 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎ است. همچنین طبق این آمار، سهم پروازهای خارجی آبان 97 در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نشست و برخاست پنج هزار و 393 فروند هواپیما بوده که طی آن بیش از 753 هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به 14 میلیون کیلوگرم بار جابه‌جا شده است.

آغاز مطالعه درباره تغییر شیوه جمع‌آوری زباله

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از انجام مطالعات در راستای جمع آوری مخازن زباله خبر داد. به گزارش ایسنا، ناهید خداکرمی در خصوص وضعیت زباله های شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر فرهنگ گذاشتن زباله توسط همشهریان بین ساعت‌های ۲۱ تا ۲۳ از بین رفته است گفت: سال‌های زیادی را شهرداری صرف فرهنگسازی شهروندان برای گذاشتن زباله ها در ساعت خاصی صرف کرد اما متاسفانه طی سال های اخیر با آمدن مخازن زباله این فرهنگ سازی از بین رفت. وی با بیان اینکه گذاشتن مخازن بر سر هر کوچه و خیابان به این معنا بود که شهروندان در هر زمان از شبانه روز که مایلند، می توانستند زباله های خود را به بیرون از خانه منتقل کرده و در این مخازن بگذارند، گفت: این مسئله سبب شد که همواره مخازن زباله سرشار  باشد و زمینه ای برای به وجود آمدن زباله‌گردها  شد. خداکرمی با بیان اینکه باید به سمت جمع آوری و ساماندهی هوشمند زباله‌های پایتخت باشیم،گفت: برای آنکه بتوانیم از ظرفیت این طلای کثیف استفاده کرده و همچنین شاهد زباله گردی در پایتخت نباشیم باید فکری به حال زباله‌های پایتخت بکنیم. رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه طرحی در کمیسیون سلامت و خدمات شهری در حال پیگیری است که بر اساس آن مخازن زباله شهر تهران جمع آوری شود گفت: این طرح در مرحله مطالعات قرار دارد و لازم است که در چند محله محله تهران به صورت پایلوت اجرا می‌شوند، در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح پایلوت مخازن زباله های پایتخت جمع‌آوری خواهد شد.

 

 

ارسال نظر