کاهش ۲۰ درصدی سهم بلیت چارتری هواپیما

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۷۳

درحالی که با توجه به موضع‌گیری‌های سال گذشته رییس سازمان هواپیمایی کشوری انتظار می‌رفت که شاهد حذف پروازهای چارتری در سال جاری باشیم اما علی عابدزاده در تازه‌ترین واکنش‌های خود نسبت به این موضوع با قاطعیت اعلام کرده است که این نوع از پروازها حذف نمی‌شوند.

اسفند ماه سال گذشته، عابدزاده از حذف پروازهای چارتری از ابتدای سال 97 خبر داد اما پس از چند ماه و در شرایطی که پروازهای چارتری همچنان ادامه داشت او دوباره از حذف این پروازها خبر داد.

با وجود آنکه پیش بینی می‌شد که در نیمه دوم سال جاری پروازهای چارتری حذف شود، در مهر ماه و با برگزاری جلسه مشترک سازمان هواپیمایی کشوری با مدیران ارشد دادستانی تهران، اظهاراتی درباره ضرورت حذف پروازهای چارتری مطرح شد اما پس از مدتی عابدزاده در گفت‌وگویی اعلام کرد که برنامه‌ای برای حذف این نوع پروازها وجود ندارد و فقط سهم آنها کاهش می‌یابد، موضع‌گیری که دوباره و به تازگی از سوی او مطرح شده است و به نظر می‌رسد که دادستانی و سازمان هواپیمایی کشوری برسر کاهش سهم پروازهای چارتری به جای حذف کامل آن به توافق

رسیده‌اند.

عابدزاده در این زمینه گفت: هم‌اکنون با کاهش سهم چارتر در شبکه هواپیمایی، بلیت ۸۰ درصد پروازها به صورت برنامه‌ای به فروش می‌رسد.

به گزارش صداوسیما، رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با توجه به نارضایتی سازمان هواپیمایی و دادستانی از نحوه چارتر شدن بلیت هواپیماها در گذشته، با هماهنگی نزدیک با دادستانی و با همکاری خطوط هواپیمایی، سهم بلیت‌های چارتر در شبکه پروازی کاهش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برخی شبکه‌های پروازی از جمله مقاصد گردشگری و مناطق آزاد مانند قشم و کیش، اصولا باید پروازها به صورت چارتر باشد تا محل اسکان مسافر نیز از قبل تعیین شده باشد بنابراین حذف کامل بلیت‌های چارتری در پروازها امکان پذیر نیست و در همه جای دنیا نیز، تورهای گردشگری بلیت‌ها را چارتر می‌کند.

به گفته او، باید به این سمت حرکت کنیم که فروش بلیت به صورت گروهی انجام شود تا ساختارهای گردشگری و تور گردانی بتوانند از این ابزار استفاده کنند و چارتر باید به صورت صدور بلیت گروهی انجام شود.

 

 

ارسال نظر