ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۲۰

اسلامی: سالانه نیازمند ساخت 900 هزار مسکن هستیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بازار مسکن، گفت: این بازار، سالانه به ساخت و عرضه 900 هزار واحد مسکونی نیاز دارد که حدود 400 هزار واحد از آن باید با حمایت و مساعدت دولت و منابع بانکی ساخته می‌شود.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی در نشستی که برای هم اندیشی مشترک دولت و مجلس برای تقویت نظام تامین مالی مسکن برگزار شد، افزود: به دنبال آن هستیم که علاوه بر بانک مسکن، سایر بانک‌های کشور را به عرصه تامین مالی مسکن جذب کنیم تا دامنه پرداخت تسهیلات در بخش مسکن افزایش یابد. او عملیاتی کردن طرح افزایش سرمایه بانک مسکن را یک موضوع مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: بخش مسکن و ساختمان یک بخش مهم در اقتصاد کشور است که برای رونق آن، بانک مسکن باید ایفای نقش کند. وزیر راه و شهرسازی از تجهیز همه ظرفیت دولت برای رونق بخش مسکن و تسهیل مسیر خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و خانه اولی‌ها خبر داد و گفت: بازآفرینی شهری مهم‌ترین سیاست دولت در بخش مسکن است که بر اساس این سیاست، سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهرهای مختلف کشور ساخته و عرضه می‌شود. اسلامی به برنامه‌ریزی روزهای اخیر در دولت برای تقویت سرمایه بانک مسکن از طریق هماهنگی سه جانبه بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: به زودی نخستین جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس‌جمهوری و تیم اقتصادی دولت برگزار خواهد شد. او افزود: طولانی شدن عملیات ساخت و تکمیل مسکن مهر هم به زیان دولت و هم به زیان ملت است؛ بنابراین، در دولت عزم جدی وجود دارد تا کارهای ناتمام در این طرح به پایان برسد و موانع موجود بر سر راه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای باقی‌مانده در طرح مسکن مهر نیز هر چه سریعتر از میان برداشته شود.

پلیس: پولی کردن طرح زوج و فرد آثار بسیار مخربی دارد

رییس پلیس راهور تهران گفت: نه پلیس و نه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نمی‌توانند محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد را تغییر دهند بلکه این موضوع باید در شورای ترافیک تهران مطرح و تصمیم‌گیری شود. به گزارش فارس، سردار محمدرضا مهماندار اظهار کرد: شرایط رانندگی و ترافیک در تهران در زمان عادی و بارندگی متفاوت است. در تمام دنیا نیز شرایط برف و باران موجب افزایش ترافیک می‌شود و یکی از دلایل ترافیک نیز کاهش سرعت به دلیل لغزندگی خیابان است.  رییس پلیس راهور تهران افزود: به دلیل حجم زیاد استفاده از خودروهای شخصی در تهران از ساعت

6 تا30: 9صبح و از ساعت 3 تا 9 شب ترافیک در تهران و در بزرگراه‌ها اشباع می‌شود و وقتی در شرایط اشباع به سر می‌‌بریم زمان سفر نیز افزایش پیدا می‌کند و در هنگام برف و باران نیز شدت ترافیک افزایش خواهد یافت. تنها 40 درصد از سفرهای تهران کاری است و مابقی مربوط به خرید یا تفریح است و با توجه به این شرایط مردم باید همکاری لازم را داشته باشند، پلیس و شهرداری نیز در خدمت مردم است و 100 درصد نیاز به مشارکت مردم داریم.  سردار مهماندار گفت: در هنگام بارش برف و باران باید برای کاهش ترافیک و رضایتمندی شهروندان تصمیمات مدیریتی گرفته شود تا از مشکلات بارش‌های سنگین برف و باران بکاهد. در بارش برف سنگین سال 96 ادارات با تاخیر شروع به کار کردند و مدارس نیز تعطیل شدند بنابراین با این اقدام مردم دیگر در داخل ترافیک معطل نماندند و مشکلات احتمالی نیز برای آنها به وجود نیامد. سردار مهماندار در پاسخ به پرسش دیگری درمورد حذف زوج و فرد نیز گفت: موضوع کاهش یا افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است و با توجه به درخواست‌های نهادهای ذی‌ربط موضوع افزایش محدوده‌های ترافیکی در دستور کار شورای ترافیک قرار می‌گیرد و در این شورا تصمیم‌گیری لازم اتخاذ می‌شود.  سردار مهماندار گفت: به نظر می‌‌رسد گسترش طرح ترافیک و حذف زوج و فرد و پولی کردن آن آثار بسیار مخربی را داشته باشد و موجب به هم ریختن بزرگراه‌های شمالی شهر می‌شود در هر صورت هر تصمیمی که شورای ترافیک در این خصوص بگیرد قابل احترام است و اجرایی می‌کنیم.

اصلاح هندسی معابر پایتخت برای کاهش ترافیک زمستانی

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اصلاح هندسی معابر برای کاهش ترافیک در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، افندی‌زاده در نشست دورنگاه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در آستانه فصل زمستان   با بیان اینکه 40 درصد سفرها کاری است، اما می‌توانیم برای 60 درصد دیگر سفرها برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: نمونه موفق برنامه‌ریزی سفرها، سفرهای نوروزی است و می‌بینید که قبلا ترافیک در روز 13 فروردین زیاد بود و همه در آن زمان بر می‌گشتند، اما با مدیریت سفرها آن هم با اطلاع‌رسانی درست، سفرها در روزهای مختلف توزیع شد و می‌توان این تجربه را در سطح شهر تهران پیاده کرد.

افندی‌زاده با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک آمادگی دارد که اطلاعات معابر را به صورت لحظه‌به‌لحظه منتشر کند، گفت: باید از اطلاعات هواشناسی به صورت لحظه‌ای با خبر باشیم و لازم است همه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری پا به پای هم کار کنند نه اینکه یک سازمان خود را نفر اول جلوه بدهد طوری که گویا بقیه کار نمی‌کنند.

 

 

ارسال نظر