ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۲۵

تشکل‌های صنفی مسوول نظارت بر اجاره‌بها هستند

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تعیین نرخ اجاره‌بهای مسکن، انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها مدیریت درستی ندارند.به گزارش مهر محمد اسلامی در پاسخ به این سوال که مسوول نظارت بر قیمت اجاره‌بهای مسکن چه نهادی است؟ گفت: در این حوزه انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها باید صنوف خود را کنترل کنند و افزایش قیمتی که در بخش مسکن وجود دارد نشان می‌دهد که مدیریت مناسبی در این بخش وجود ندارد.وی درباره نقش وزارت راه و شهرسازی در تعدیل قیمت‌ها افزود: شرایط و مسائل اقتصادی در فرآیند قیمت‌گذاری در حوزه مسکن تأثیرگذار است و اگرهجمه مسائل اقتصادی به حوزه مسکن ورود نکند و مسکن مسیر سالم خود را ادامه دهد مردم کمتر دچار آسیب خواهند شد.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور جلسه کمیسیون عمران مجلس درباره روند تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی هم اظهار داشت: میزان قیر تولیدی در کشورمان تناسبی با نیاز پروژه‌ها ندارد و تدبیری که در مجلس در قالب بودجه سالیانه گنجانده شده حاکی از این است که کارآمدی لازم برای پیشبرد پروژه‌ها را ندارد و باید تدبیری متفاوت در این حوزه اتخاذ شود این تغییر روش در لایحه بودجه سال ۹۸ خود را نشان خواهد داد.وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی سهمی ۵۷ درصدی از قیر تولیدی در کشور را در اختیار دارد که این فرمول و روش برای سال‌های آتی باید تغییر کند، ادامه داد: دولت در بودجه ۹۸ با روش و رویکرد جدیدی در خصوص قیر تصمیم‌گیری خواهد کرد که امیدواریم نمایندگان نیز از این موضوع حمایت کنند.

۳۰ درصد شهرهای ایران نیازمند بازآفرینی است

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به وجود مشکلات شهری در ۳۰ درصد شهرها، از تصویب بندهای اصلی سیاست‌های اجرایی بازآفرینی شهری در جلسه این شورا خبر داد.به گزارش مهر، محمدسعید ایزدی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری درباره سیاست‌های کلان بازآفرینی شهری با اشاره به خلأیی که در گذشته در رابطه با سیاست بازآفرینی شهری وجود داشت گفت: خوشبختانه مجموعه مستندات مفصلی به همت شرکت بازآفرینی شهری آماده شده است که می‌تواند راهگشای اقدامات اجرایی باشند.وی یادآور شد: حداقل ۳۰ درصد از مساحت شهرهای امروز ما در مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هزار هکتار درگیر مسائل و مشکلات بافت‌های ناکارآمد هستند. بدین معنا ما اگر فقط بخواهیم به شاخص‌های سه‌گانه‌ای که برای شناسایی محدوده‌ها مشخص شد استناد کنیم، حداقل۳۰ درصد از شهرها در ۵۴۴ شهری که توسط شرکت بازآفرینی شهری شناسایی شدند درگیر مسائل و مشکلات شهری با گونه‌های مختلف هستند. معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: بندهای سیاست‌های اجرایی که تدوین شده موید این مطلب است که آنها مسائلی را پیگیری می‌کنند که آن مسائل در گذشته سبب شد تا روند سیاست‌های بهسازی و نوسازی با موفقیت آن چنانی روبه رو نباشد. به جرأت می‌توانم بگویم که در برخی از مواقع مداخلات در حوزه بافت‌های شهری به تنزل بیشتری در این محدوده و محلات منجر شد. دولت محور بودن از مواردی بود که ما به‌شدت از آن پرهیز کردیم.

نحوه قیمت‌گذاری نرخ پارکومترها اعلام شد

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص نحوه قیمت گذاری نرخ پارکومترها، گفت: نیم ساعت اول پارک خودروها در کنار معابر رایگان است.به گزارش فارس محسن پورسیدآقایی، در خصوص نرخ پارکومترها در تهران گفت: نرخ‌گذاری پارکومترها بر اساس مصوبه شورا است.وی با بیان اینکه نیم ساعت اول پارک خودروها رایگان است، گفت: بعد از آن ساعتی گرفته می‌شود و اگر زمان پارک خودرو در کنار خیابان طولانی باشد تصاعدی نرخ بالا می‌رود.معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نرخ پارکومتر در هر منطقه شهر متفاوت است و در داخل محدوده طرح ترافیک نرخ با بیرون از طرح متفاوت است.

وی همچنین در خصوص اجرای مرحله دوم طرح کاهش، گفت: قرار بود این طرح از ابتدای آبان آغاز شود اما به دلیل طولانی بودن صف‌ها پلیس طرح را به تعویق انداخت. مجدداً تصمیم گرفته شد این طرح از 15 آبان اجرایی شود که دوباره به تعویق افتاد اما از 3 آذر ماه این طرح اجرایی شد.وی در خصوص زیرساخت‌های اجرای مرحله دوم طرح کاهش گفت: زیرساخت‌ها فراهم است و دوربین‌های لازم نصب شده است.

تردد ۱۴۰ هزار خودروی دیزلی در تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه 140 هزار خودروی دیزلی در تهران تردد می‌کنند، گفت: ۵۴ درصد انتشار ذرات معلق مربوطه به این خودروهاست.به گزارش فارس وحید حسینی، در خصوص آلایندگی خودروهای دیزلی، گفت: خودروهای دیزلی به ذات در ارتفاع از سطح دریا بدتر کار می‌کند.وی با بیان اینکه خودروهایی که می‌خواهند در تهران تردد کنند باید مجوزشان را در آزمایشگاهی از تهران بگیرند، گفت: نباید این خودروها مجوز را از آزمایشگاهی در اروپا بگیرند.

وی در خصوص آلایندگی این خودروها، گفت: سیاهه انتشار و گرم آن موجود است و اگر خودروها معاینه فنی داشته باشند، بخش عمده‌ای از آلودگی هوای تهران کاسته می‌شود.

 

ارسال نظر