اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۳۴

خرید هواپیما با وجود اعمال تحریم‌ها ادامه می‌یابد

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تجربه گذر از تحریم‌ها را داریم و از این تجربیات برای آسان‌تر شدن شرایط پیش رو استفاده خواهیم کرد، گفت: نمی‌توانیم سیاست‌های خود را برای مقابله با تحریم‌ها بازگو کنیم اما با توجه به برنامه‌هایی که تدوین کرده‌ایم، تحریم‌ها را به گونه‌ای دور خواهیم زد که بتوانیم بهترین خدمات را در این دوران به مردم ارایه دهیم.

به گزارش ایلنا عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه‌های صنعت هوایی برای مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوایی کشور مورد اعمال تحریم‌های امریکا قرار گرفته البته شرایط جدیدی نیست و در سال‌های گذشته هم صنعت هوانوردی مورد تحریم‌های سخت‌تر قرار گرفته بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تجربه گذر از تحریم‌ها را داریم و از این تجربیات برای آسان‌تر شدن شرایط پیش رو استفاده خواهیم کرد، گفت: نمی‌توانیم سیاست‌های خود را برای مقابله با تحریم‌ها بازگو کنیم اما با توجه به برنامه‌هایی که تدوین کرده‌ایم، تحریم‌ها را به گونه‌ای دور خواهیم زد که بتوانیم بهترین خدمات را در این دوران به مردم ارایه دهیم.

رییس سازمان هواپیمایی درباره برنامه نوسازی ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: خرید هواپیما در برنامه تمام شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد و نوسازی ناوگان هوایی کشورمان ادامه پیدا خواهد کرد. عابدزاده درباره کاهش فروش بلیت‌های چارتری تاکید کرد: در حال حاضر بلیت‌های چارتری سهم کمی از بازار فروش بلیت هواپیما را دارند و قرار است شرکت‌های داخلی که اقدام به فروش بلیت‌های چارتری می‌کنند در چند ماه آینده شبکه فروش بلیت خود را ساماندهی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به ایرلاین‌ها اعلام کرده‌ایم که فروش بلیت‌های چارتری را کاهش دهند، گفت: البته فروش بلیت چارتری برای رونق مناطق گردشگری بسیار اهمیت دارد و نمی‌توان بلیت چارتری را در این مناطق حذف کرد و همچنان فروش بلیت چارتری به صورت محدود ادامه خواهد داشت.

لزوم  دریافت «پروانه هوشمند» برای  ثبت‌نام کارت سوخت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از لزوم دریافت پروانه هوشمند برای رانندگان تاکسی در ثبت نام کارت سوخت خبرداد.

به گزارش ایسنا علیرضا قنادان، با اشاره به آغاز ثبت‌نام کارت سوخت، اظهار کرد: از آنجایی که احتمالا به مانند دوره قبل، در موضوع سهمیه‌بندی سوخت، سهمیه خاصی به تاکسی‌ها داده می‌شود، لذا پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر رانندگان تاکسی فاقد پروانه هوشمند نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی که پروانه هوشمند آنها در حال انقضاء است نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به تمدید آن اقدام کنند، گفت: سازمان تاکسیرانی تنها تاکسی‌هایی را به رسمیت می‌شناسد که دارای پرونده هوشمند باشند، لذا لازم است هرچه سریع‌تر رانندگان تاکسی با حضور در دفاتر امور اداری نسبت به تمدید پروانه خود اقدام کنند.

تشکیل تیم نظارت بر مراکز معاینه فنی استان تهران

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به تشکیل تیم نظارت بر مراکز معاینه فنی استان تهران برای جلوگیری از تخلفات گفت: هدف ما این است که برگه معاینه فنی که در همه شهرستان‌های استان تهران صادر می‌شود کیفیت و استاندار مشابه برگه‌های معاینه فنی شهر تهران را داشته باشد.

به گزارش ایسنا محمد رستگاری با بیان اینکه بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران تیم نظارت بر مراکز معاینه فنی در استان تهران تشکیل شده است، اظهار کرد: این تیم روزانه از عملکرد مراکز معاینه فنی در استان تهران بازدید می‌کند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری کند. وی با اشاره به اینکه نماینده استانداری، پلیس، محیط زیست و شهرداری در این تیم حضور دارند، تصریح کرد: اولویت ما مراکز معاینه فنی در استان تهران و بعد شهر تهران است چرا که بر اساس مشاهدات، تخلفات در استان تهران بیشتر از شهر تهران است.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه طی یک برنامه زمان‌بندی از کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران در شش ماه دوم سال بازدید خواهد شد، گفت: اگر کاتالیست خودرو خراب یا تقلبی باشد خروجی اگزوز نیز با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند معاینه فنی را پاس کند. رستگاری همچنین در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای خودروهایی که از مراکز خارج از تهران برگه معاینه فنی می‌گیرند ولی در تهران تردد می‌کنند، در نظر گرفته شده است، گفت: این موضوع از نظر قانونی مشکلی ندارد. ما باید کاری کنیم که تمام مراکز معاینه فنی در کشور برگه معاینه فنی استانداردی را به خودروها تحویل دهند و این برگه در همه جای کشور قابل قبول باشد همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت برگه معاینه فنی از هر کجا که گرفته شود در کل کشور قابل قبول است و ما نمی‌توانیم فراتر از مصوبه هیات وزیران عمل کنیم بنابراین برگه معاینه فنی از هر مرکز معاینه فنی که گرفته شود در کل کشور قابل قبول است.

 

ارسال نظر