آدرس ارزان‌ترین و گران‌ترین واحدهای تجاری تهران

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۰۸
آدرس ارزان‌ترین و گران‌ترین واحدهای تجاری تهران

گروه راه و شهرسازی| زهره علامی|

نوسانات نرخ ارز از اردیبهشت ماه سال جاری، معادلات بازار واحدهای مسکونی را تغییر داد و در حالی که روند افزایش قیمت و رشد معاملات واحدهای مسکونی، از بهمن ماه سال گذشته روند کندی پیدا کرده بود، جهش قیمت مسکن در ابتدای سال 97، تعداد معاملات را به‌شدت کاهش داد.

در این میان، واحدهای تجاری و واحدهای اداری هم تحت تاثیر بازار واحدهای مسکونی، رشد قیمت را تجربه کردند و همین موضوع در کاهش تعداد قراردادهای آنها هم موثر بود.

با توجه به تاثیر قیمت واحدهای تجاری بر ارزش کالاهای عرضه شده در این واحد‌ها و همچنین اهمیت بررسی قیمت واحدهای تجاری به عنوان بخشی از بازار راکد اقتصاد کشور، روزنامه تعادل، گزارشی میدانی از بازار خرید و فروش این واحدها را در 5 منطقه مختلف پایتخت (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) تهیه کرده و به بررسی قیمت‌ کل واحدهای تجاری در مناطق مختلف پرداخته است.

گزارش میدانی «تعادل» از وضعیت بازار واحدهای تجاری پایتخت نشان می‌دهد که قیمت هر مترمربع واحد تجاری نسبت به قیمت واحد مسکونی در همان منطقه چندین برابر است و گاهی به 6 تا 7 برابر هم می‌رسد اگرچه این فرمول همیشه درست نیست، اما به عنوان نمونه قیمت هر مترمربع واحد تجاری در منطقه شوش 35 میلیون تومان است، در حالی که ارزش هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه حداکثر 5 میلیون تومان است.

اما موضوع دیگری که از بررسی واحدهای تجاری مناطق مختلف پایتخت به دست آمده این است که متراژ اغلب واحدهای تجاری در مناطق شمالی، مرکزی، غربی و شرقی متوسط است، اما واحدهای تجاری منطقه جنوب پایتخت، کوچک متراژ هستند.

گزارش میدانی روزنامه تعادل همچنین نشانگر آن است که قیمت هر متر مربع واحد تجاری در منطقه غرب تهران نسبت به سایر مناطق بالاتر است.

    شمال پایتخت

با اینکه قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شمال پایتخت بالای 10 میلیون تومان است و انتظار می‌رود که قیمت هر متر مربع واحد تجاری بالای 60 تا 70 میلیون باشد اما واحدهایی با قیمت هر مترمربع 40 میلیون تومان هم در بین گزینه‌های فروش وجود دارد.

برای خرید یک واحد تجاری90 متری در خیابان دولت باید 3 میلیارد و 600 میلیون تومان در چنته داشته باشید چون قیمت هر مترمربع واحد تجاری در این منطقه 40 میلیون تومان است.

قیمت یک واحد تجاری 85 متری در میدان تجریش، 4 میلیارد تومان است که با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که قیمت هر متر مربع از این واحد تجاری، 47 میلیون و 100 هزار تومان است.

اگر قصد خرید یک واحد تجاری در میدان ولیعصر را دارید باید برای یک واحد 86 متری که هر مترمربع آن 70 میلیون تومان است، 6 میلیارد و 20 میلیون تومان بپردازید.

درصورتی که خواهان خرید یک واحد تجاری 100 متری در منطقه هروی هستید، باید 10 میلیارد تومان به صاحب ملک پرداخت کنید چون قیمت هر مترمربع از این واحد تجاری، 100 میلیون تومان است.

    غرب پایتخت

گزارش میدانی روزنامه تعادل، حاکی از آن است که قیمت هر متر مربع واحد تجاری در منطقه غرب تهران نسبت به سایر مناطق بالاتر است و به عنوان نمونه برای خرید یک واحد تجاری 100 متری در منطقه گیشا باید 8 میلیارد تومان پرداخت کرد، زیرا قیمت هر متر واحد تجاری، 80 میلیون تومان است.

اگر قصد خرید یک واحد تجاری 100 متری در دهکده المپیک تهران را دارید باید برای هر مترمربع از این واحد تجاری، 60 میلیون تومان پرداخت کنید و قیمت کل این واحد 6 میلیارد تومان است.

قیمت کل یک واحد تجاری 100 متری در منطقه سعادت آباد تهران، 10 میلیارد تومان است چون قیمت هر مترمربع از این واحد 100 میلیون تومان است.

در صورتی که خواهان خرید یک واحد تجاری 100 متری در منطقه ستارخان تهران هستید باید برای هر مترمربع از این واحد تجاری 8 میلیون تومان پرداخت کنید که قیمت کل واحد 800 میلیون تومان می‌شود.

    مرکز پایتخت

قیمت هر مترمربع واحد تجاری در منطقه مرکز پایتخت متفاوت است و از 15 میلیون تومان تا 75 میلیون تومان متغیر است.

به عنوان نمونه قیمت کل یک واحد تجاری 100 متری در خیابان انقلاب یک میلیارد و 500 تومان است و قیمت هر مترمربع از این واحد تجاری، 15 میلیون تومان است.

اگر قصد خرید یک واحد تجاری 80 متری در منطقه سهروردی را دارید، باید برای هر متر از این واحد تجاری، 12 میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد 960 میلیون تومان می‌شود.

خرید یک واحد تجاری 100 متری در منطقه یوسف آباد تهران، 7 میلیارد و 500 میلیون تومان آب می‌خورد، زیرا قیمت هر مترمربع واحد تجاری در این منطقه 75 میلیون تومان است.

یک واحد تجاری 100 متری درمنطقه آزادی تهران، 3 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌شود، زیرا قیمت هر مترمربع واحد تجاری در این منطقه 36 میلیون تومان است.

    شرق پایتخت

قیمت هر متر مربع واحد تجاری در منطقه شرق تهران نسبت به مناطق غربی ارزان‌تر است و برای خرید یک واحد تجاری 100 متری در طبقه همکف خیابان جشنواره، باید یک میلیارد و 300 میلیون تومان در چنته داشته باشید، چون قیمت هر مترمربع از این واحد تجاری 13 میلیون تومان است.

یک واحد تجاری 95 متری در منطقه نارمک تهران با قیمت هر مترمربع 60 میلیون تومان، 5 میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته می‌شود.

درصورتی که قصد خرید یک واحد تجاری 92 متری در منطقه نامجو تهران را دارید باید برای هر مترمربع واحد تجاری در این منطقه 9 میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد تجاری 828 میلیون تومان می‌شود.

قیمت کل یک واحد تجاری 100 متری در منطقه پیروزی تهران با قیمت هر مترمربع 60 میلیون تومان، 6 میلیارد تومان می‌شود، یعنی شما اگر خواهان خرید این واحد هستید باید 6 میلیارد تومان در چنته داشته باشید.

    جنوب پایتخت

آن چیزی که درباره واحدهای تجاری مناطق جنوب پایتخت بیش از بقیه به چشم می‌آید، بحث کوچک متراژ بودن این واحدهاست، شما برای خرید یک واحد تجاری 20 متری در منطقه قیام باید برای هر مترمربع واحد تجاری 15 میلیون تومان پرداخت کنید که قیمت کل این واحد 300 میلیون تومان می‌شود.

قیمت کل یک واحد 17 متری تجاری در خیابان شوش تهران که قیمت هر مترمربع آن 33 میلیون تومان است، 561 میلیون تومان می‌شود.

در صورتی که خواهان خرید یک واحد تجاری 14 متری در سه راه افسریه را دارید باید برای هر مترمربع واحد تجاری، 14 میلیون و 280 میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد تجاری 200 میلیون تومان می‌شود.قیمت کل یک واحد تجاری 12 متری در منطقه نازی آباد تهران، 250 میلیون تومان می‌شود چون برای هر مترمربع واحد تجاری باید 20 میلیون و 380 هزار تومان پرداخت کنید.

Taadol-13

ارسال نظر