در شهر

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۹۶۱

شهردار منتخب  سرپرست شهرداری تهران شد

روز گذشته در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهردار با ۱۷ رای از مجموع ۲۰ رأی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب و معرفی شد. به گزارش فارس، پیش از این محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران اعلام کرده بود که نیازی به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیست و شهردار می‌تواند تا 15 آذر در سمت خود باقی بماند. اما روز گذشته وزارت کشور در ابلاغیه‌ای عنوان کرد که یک‌شنبه 27آبان آخرین روز کاری شهرداران مشمول قانون منع به کار‌گیری بازنشستگان است و به همین دلیل شورای شهر تهران در جلسه فوق‌العاده پیروز حناچی شهردار منتخب را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند. لازم به ذکر است هنوز حکم حناچی به عنوان منتخب شورای شهر تهران برای پست شهرداری تهران به تأیید وزارت کشور نرسیده است و سیدابراهیم امینی رییس شورای شهر تهران اعلام کرده که به زودی حکم شهردار تهران از سوی وزیر کشور صادر می‌شود. حناچی، هفته گذشته به عنوان شهردار آینده تهران از سوی شورای شهر انتخاب شد.

پلیس: طرح کاهش آلودگی هوا از سوم آذر اجرا می‌شود

رییس پلیس پایتخت از تعیین مهلت یک هفته‌ای برای دریافت معاینه فنی خودروها خبر داد و گفت: از سوم آذرماه اعمال قانون برای اجرای طرح کاهش توسط دوربین‌ها در سراسر شهر انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در این باره تصریح کرد: اجرای طرح سراسری کاهش به دلیل جلوگیری از فشار به مردم به تأخیر افتاد و در آخرین مهلت نیز شهروندان تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا نسبت به دریافت معاینه فنی معتبر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی به وسیله تمامی دوربین‌های ثبت تخلفات یعنی دوربین‌های نصب شده در تقاطع‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت، دوربین‌های طرح ترافیک و دوربین‌های زوج و فرد و... ثبت خواهد شد. همچنین خودروهایی که از دیگر شهرها وارد تهران می‌شوند در صورتی که معاینه فنی  معتبر نداشته باشند جریمه خواهند شد.منظور از معاینه فنی معتبر یعنی معاینه فنی که مربوط به اطلاعات خودرو و تمامی تست‌ها و فرایندهای آن باشد که در سامانه «سیمفا» ثبت شده باشد. بنابراین دیگر خودروها که معاینه فنی نامعتبر داشته باشند جریمه خواهند شد.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد: تمامی خودروها اعم از خودروهای سبک و سنگین، خودروهای شخصی، دولتی، نظامی، خدماتی، عمومی و ... باید معاینه فنی را دریافت کنند، در غیر این صورت اعمال قانون خواهند شد.سردار رحیمی با بیان اینکه این طرح به شکل 24 ساعته اجرا خواهد شد، گفت‌: در هماهنگی با عوامل شهرداری نیز از آنان خواستیم که ساعات کار مراکز معاینه فنی را افزایش دهند و تا پایان هفته‌ مراکز معاینه فنی با تمام ظرفیت فعال خواهند بود.

 وی در مورد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، اظهار کرد: در این زمینه نیز آمارهای ما از ورود غیرمجاز چندان خوب نیست. شهروندان باید توجه داشته باشند که ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد جریمه و اعمال قانون به همراه دارد.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در پاسخ به اینکه آیا خودروها برای تردد در تهران حتما باید از مراکز معاینه فنی تهران معاینه فنی دریافت کنند، گفت‌: با توجه به فعالیت سامانه سیمفا دیگر نیازی نیست که حتما معاینه فنی از مراکز داخل تهران باشد، بلکه از هر مرکزی که اطلاعات آن در سیمفا وجود داشته باشد، می‌توان نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کرد.

رییس پلیس پایتخت درباره اجرای این قانون برای موتورسیکلت‌ها نیز گفت‌: فعلا موتورسیکلت‌ها در دستور کار قرار ندارند.

رحیمی درباره اینکه چه خودروهایی باید معاینه فنی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: تمامی خودروهایی که چهار سال و بیشتر از تولید آن گذشته باشد باید معاینه فنی دریافت کنند و دیگر تفاوتی نمی‌کند که این خودروها تولید داخل باشند یا وارداتی.

 

ارسال نظر