ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۸۴

۱۱ بیمارستان تهران روی پهنه گسل‌های اصلی واقع شده‌اند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۱۱ بیمارستان روی پهنه گسل‌های اصلی شهر تهران ساخته شده که باید آسیب‌پذیری آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش مهر، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح وضعیت زیرساخت‌ها و تاسیسات خدمات شهری در معرض مخاطرات طبیعی شهر تهران گفت: آسیب دیدن زیرساخت‌های شهر در افزایش خسارات و تلفات ناشی از بحران نقش مهمی دارد بطوری که گاهی خسارات ناشی از آسیب زیرساخت‌ها چندین برابر خسارت اولیه می‌شود. زیر ساخت‌های شهر تهران به دو دسته حیاتی و حساس تقسیم می‌شوند که توجه به آسیب‌پذیری آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که ۸۰ کیلومتر مربع پهنه گسلی در شهر تهران وجود دارد که ۴۷ کیلومتر آن در محدوده شهری است، افزود: در این بین ۱۱ بیمارستان روی پهنه گسل‌های اصلی شهر تهران ساخته شده که باید آسیب‌پذیری آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. تشکل‌های مردم نهاد در حوزه مدیریت بحران در زمان مقابله با سوانح نقش مهمی دارند و در عین حال آگاه‌سازی عمومی باعث مطالبه‌گری و حساس‌سازی شهروندان و مسوولان می‌شود.

افشانی برای ادامه کار تا 15 آذر مهلت دارد

محمد علیخانی با اشاره به اینکه آقای افشانی تا 15 آذر برای ادامه کار مهلت دارد، گفت: در جلسه هم‌اندیشی امروز صبح، اعضای شورا برای انتخاب سرپرست شهرداری تهران صحبتی نکردند.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، اظهار کرد: براساس اعلام آقای سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با مهلت کناره‌گیری بازنشستگان، آقای افشانی تا 15 آذر مهلت دارند تا به کار خود در شهرداری تهران ادامه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از سه شنبه گذشته شهردار جدید از سوی شورای شهر تهران انتخاب شده است، وزارت کشور 10 روز کاری مهلت دارد تا حکم شهردار منتخب را صادر کند و اگر جمعه را که روز تعطیل بود، حذف کنیم، امروز روز چهارم است و 6 روز دیگر از این مهلت باقی مانده است.

علیخانی تصریح کرد: باتوجه به اعلام آقای سراج ما نیازی به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نداریم بنابراین آمار شهردارانمان بالاتر نمی‌رود. در حال حاضر برخی با احتساب آقای سلیمی و آقای مکارم، دو سرپرست شهرداری تهران به علاوه آقایان نجفی، افشانی و حناچی به ما می‌گویند که تاکنون 5 شهردار انتخاب کرده‌ایم. آقای سلیمی تنها 4-3 ساعت سرپرست شهرداری تهران بودند و تا ایشان را انتخاب کردیم، حکم آقای نجفی صادر شد اما با وجود سرپرستی آقای سلیمی به مدت چند ساعت، برخی ایشان را هم جزو شهرداران حساب می کنند. اکنون برخی تمایل دارند کاری کنند ما مجبور به انتخاب سرپرست برای شهرداری شویم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سخنانی که درخصوص صدور حکم وزارت کشور برای آقای حناچی گفته می شود، بیان کرد: هنوز از سوی وزارت کشور حکمی برای ما نیامده است.

3 عامل مهم سوانح رانندگی در ایران

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه رانندگان برداشت درستی از خطرهای رانندگی ندارند، «خواب آلودگی، عجله و حواس پرتی» را سه عامل مهم در سوانح رانندگی در کشور اعلام کرد.

مهران قربانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در بروز تصادفات، شرایط راه، خودرو و وضعیت آب و هوایی نیز بسیار تاثیرگذار است ضمن آنکه رانندگان هم تکمیل‌کننده زنجیره شکل‌گیری این سوانح هستند. او تصریح کرد: برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای برون شهری باید مقوله‌های «آموزش، ارتقای مهارت و کاهش ریسک‌پذیری رانندگان» مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده تام‌الاختیار رییس سازمان راهداری در امور ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بارها در راه‌های کشور شرایط مورد نیاز برای وقوع تصادف فراهم می‌شود اما آمادگی رانندگان سبب شده تا تصادفی رخ ندهد چون با دقت عمل کرده و همه جوانب را در نظر می‌گیرد.

قربانی اضافه کرد: با این حال «رانندگان» پاشنه آشیل و کانون تمرکز کاهش سوانح رانندگی هستند و سازمان راهداری برای نظارت بر رفتار آنها در جاده‌ها، پروژه هوشمندسازی و نصب دوربین‌های کنترل سرعت در شبکه راه‌های کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از 1200 دستگاه دوربین کنترل سرعت در شبکه راه‌های کشور نصب شده است، افزود: سازمان راهداری درصدد است تا یک سال آینده تعداد آن را به حدود 2 هزار دستگاه دوربین افزایش دهد. این مقام مسوول در سازمان راهداری یادآورشد: در گام بعدی افزایش دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای برون شهری و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز سازمان راهداری، 4 هزار دوربین در محورهای شریانی نصب می‌شود. قربانی، بزرگ‌ترین مشکل سازمان راهداری را کمبود منابع مالی بیان کرد و گفت: برای تسریع در اجرای پروژه‌های ایمنی راه‌ها باید منابع مالی کافی اختصاص یابد.

 

ارسال نظر