ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۰:۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۷۲۳

تکذیب ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات

 روانبخش بهزادیان، مدیرکل امور بندرى سازمان بنادر و دریانوردى با تکذیب ممنوعیت خروج برخى اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پى تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا، تصریح کرد: هیچ ممنوعیت، محدودیت و تفکیک کالایى بین ایران و امارات صورت نگرفته و صادرات و واردات طبق روال قبل در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهزادیان در واکنش به خبری مبنی بر ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های آمریکایی‌ها، اظهار کرد: چنین خبری مربوط به سایت رسمی گمرک نیست و پس از صحبتی که ما با مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران داشتیم این خبر تایید نشد. وی ادامه داد: بنابراین خبر خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های آمریکایی‌ها ممنوع و محدود شده است صحت ندارد و هیچ منبع رسمی نیز آن را تایید نمی‌کند. مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مبادلات بازرگانی بین ایران و امارات در حال حاضر برقرار است، بیان کرد: در مورد این خبر که شاید شخص خاصی آن را مطرح کرده ممکن است مشکل خاصی مربوط به خود شناور  و یا صاحبان کالای آن وجود داشته که عاملی برای ممنوعیت خروج کالا از امارات و ورود آن به ایران شده است. بهزادیان، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی  مبنی بر ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران وجود ندارد کما اینکه صادرات به کشور امارات صورت می‌گیرد و واردات نیز از این کشور به مقصد ایران انجام می شود و هیچ گونه محدودیت و تفکیک کالایی نیز در این رابطه مدنظر قرار نگرفته است.

مجوز ۵۴ دفتر خدمات مسافرت هوایی لغو شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  از لغو ۵۴ مجوز، تعلیق مجوز ۱۳۷ دفتر خدمات مسافرت هوایی و ۳۱۰ سایت غیر مجاز در نیمه نخست  امسال خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا جعفرزاده گفت: در بازرسی های مستمر و موردی کارشناسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهران و نیز سایر شهرستان‌ها، مواردی از جمله   تمدید نکردن ضمانت نامه، عدم احراز شرایط راه اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهمتر  توجه نداشتن به اخطارها و دستورالعمل های سازمان، منجر به لغو و تعدیل تعدادی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی شد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین امسال تخلفات 5 مورد از دفاتر خدمات مسافرت هوایی منجر به تعلیق شد، افزود: در شش ماهه امسال تعداد 310 سایت فروش غیرمجاز بلیت با معرفی سازمان هواپیمایی کشوری به مراجع ذی‌صلاح فیلتر شد. جعفر زاده تصریح کرد: به 54 مورد شکایت از طریق سامانه شهرراه، 18 مورد شکایت مربوط به سازمان بازرسی، 1605 مورد شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری، 1582 شکایت به صورت حضوری و 6330 شکایت به صورت تلفنی رسیدگی شده است.

اجرای زیرساخت مسکن مهر پردیس در انتظار تامین اعتبار

 محمدحسین مقیمی استاندار تهران گفت: اجرای زیر ساخت های اساسی در مسکن مهر پردیس نیاز به تامین اعتبار دارد، اما تاکنون بودجه مد نظر تامین نشده است. به گزارش ایرنا، مقیمی در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر پردیس افزود: شهر پردیس بیش از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر دارد که باید برای آنها زیرساخت هایی از جمله مدرسه، سالن ورزشی، آب، فاضلاب، برق، گاز، کلانتری و فضای سبز ایجاد شود. وی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی ۸۲ هزار واحد مسکن مهر پردیس تاکنون به طور میانگین به ٨٦ درصد رسیده است. او ادامه داد: در دولت نهم و دهم کمتر از ۱۰ هزار مسکن مهر آماده بهره برداری قرار گرفته بود. او با بیان اینکه اجرای انشعاب آب بسیار هزینه بر است گفت: دولت اقدامات لازم را برای آبرسانی به این شهرک انجام می دهد. وی اظهار کرد: جمعیت پردیس بالغ بر ١٢٠ هزار نفر است و طی سال‌های آتی به ٦٠٠ هزار نفر خواهد رسید که تا رسیدن به این میزان جمعیت زمان زیادی نداریم. اسماعیل نظرنیا، عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه برای تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس اعتباری بالغ بر ١٥٠ میلیارد تومان نیاز است، گفت: مقرر شده بود تکمیل واحدهای مسکن مهر با آورده متقاضیان انجام شود اما اکنون بودجه نیست و نمی توانیم مبلغی را اضافه کنیم.اجرای همه زیر ساخت های این شهرک بر عهده ماست و ما با مشکل نبود اعتبار کافی مواجهه ایم.اگر متولیان استان کمک کنند بحث زیر ساخت حل می شود.

 

ارسال نظر