تکذیب خبر فوت 2 معتاد بر اثر سرما

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۶۶

شهرداری منطقه ۲۱ درخصوص اخبار منتشره مربوط به فوت دو معتاد تاکید کرد که مرگ دو کارتن خواب به دلیل سوءمصرف مواد بوده است نه سرمازدگی. به گزارش ایلنا، روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ درخصوص اخبار منتشره مربوط به فوت دو معتاد توضیحاتی به شرح زیر ارایه داد: با توجه به اخبار منتشره در فضای مجازی، به اطلاع شهروندان و مخاطبین محترم می‌رساند، فوت افراد مذکور طبق صورت جلسه عوامل انتظامی و گزارش پزشک اورژانس حاضر در صحنه، به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر (متادون و شیشه) بوده و زمان گزارش مشاهده و پیدا شدن اجساد ساعت ۲۲ اعلام گردیده در حالی که زمان فوت مربوط به ساعات قبل از آغاز شب است و مرگ آنان هیچ ارتباطی به موضوع سرما و محل مددسرا ندارد. در عین حال مددسرای منطقه ۲۱ دقیقا با هدف آماده‌‌سازی جهت فصل سرما و خدمت‌‌‌رسانی، بازسازی و تعمیر گردیده و در مدت تعمیرات نیز به منظور جلوگیری از خلأ احتمالی در خدمت‌‌‌رسانی، عوامل شهرداری این منطقه به صورت مستمر در شبانه‌‌روز اقدام به شناسایی و جمع‌آوری و ساماندهی معتادین و بی‌‌خانمان‌‌‌‌ها در سطح منطقه نموده‌‌اند و این فعالیت تا آماده‌‌سازی کامل محل مددسرا در روزهای آتی ادامه خواهد داشت. به گزارش تسنیم، روز پنج شنبه 10 آبان، امیر آریازند، قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران خبر داده بود که (چهارشنبه شب) دو نفر از بی‌خانمان‌ها در پارک استقلال تهرانسر در منطقه 21 فوت کردند.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود: در پی گزارش فوت دو تن از معتادان در پارک استقلال تهرانسر به عنوان شهردار شب تهران در محل حاضر شدم، عوامل پلیس آگاهی و شهردار شب ناحیه و منطقه هم بودند.تنها به فاصله چندصدمتر مددسرای منطقه 21 در دست تعمیر بود.معاون اجتماعی و شهردار منطقه تلفنی قول بازگشایی فوری دادند. در همین حال، الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: گزارش فوت دو شهروند تهران به شورا ارسال می‌شود و شورا بطور ویژه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. فخاری در گفت‌وگو با مهر گفت: بر اساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، این دو فرد به دلیل سرمازدگی جان خود را از دست نداده بلکه به خاطر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند. وی ادامه داد: پیش از آغاز فصل سرما، اعضای شورای شهر تهران بازدیدهایی از سامانسراهای شهرداری تهران داشته‌اند و خدمات ارایه شده را کنترل کرده‌اند. هر سال این خدمات با افزایش سرما به بی‌خانمان‌ها ارایه می‌شود. شاید باید این خدمات زودتر ارایه می‌شد.

فخاری اضافه کرد: بر اساس گزارشی که ارایه شده علت فوت این دو شهروند سرما نبوده است، اما اگر امکان خدمات رسانی بیشتر در ایام سال و با تمام ظرفیت وجود داشت، شاید برای افرادی که دچار سوء مصرف هستند نیز امکان خدمات رسانی و انتقال آنها به اورژانس سریع‌تر فراهم می‌شد.

 

 

ارسال نظر