ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۲۱

دریافت ارز نیمایی توسط 5 شرکت هواپیمایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با انتقاد از روند کند اختصاص ارز نیما به شرکت‌های هواپیمایی، گفت: پیش از این دو شرکت هواپیمایی موفق به دریافت ارز سامانه نیما شدند و سه شرکت هواپیمایی دیگر هم توانستند ارز سامانه نیما دریافت کنند اما روند اختصاص ارز بسیار کند است.مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه ‌فعلاً نرخ‌های تکلیفی پروازهای داخلی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، افزود: البته این منوط به دریافت ارز سامانه نیما توسط شرکت‌های هواپیمایی است، در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی به سختی امکان دریافت ارز سامانه نیما دارند تا هزینه‌های خود را پوشش دهند.اسعدی سامانی با انتقاد از اینکه ظاهراً در برخی روزها ارز قابل ارایه در سامانه نیما وجود ندارد، اضافه کرد: باید تدبیر ویژه‌ای برای شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ شود و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعاً شرکت‌های هواپیمایی دچار زیان و چالش می‌شوند‌.

اجرای طرح برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از آغاز طرح مشترک این سازمان و پلیس برای برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان که بطور سرزده، از نحوه اجرای این طرح و روان‌سازی حرکتی مقابل ایستگاه متروی میرداماد بازدید کرد، گفت: طی ماه‌های اخیر با شکایات واصله از سوی شهروندان و تاکسیرانان، مراکز فعالیت مسافربرهای شخصی غیرمجاز در برخی از نقاط شهر که حتی بعضا با خودروهای پلاک شهرستان و به صورت باندی فعال بوده و موجب سلب آسایش مردم این مناطق شده بودند، شناسایی شد. بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: از آنجایی که اغلب این مسافربرهای شخصی با پلاک‌های شهرستان در حال فعالیت هستند برخورد با آنها باعث می‌شود که فضا برای خدمات رسانی بهینه تاکسی‌های رسمی مقدور شود و شهروندان با اعتماد کامل و با آرامش خیال از تاکسی‌های تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران استفاده کنند.

امکان پرداخت قسطی بدهی طرح ترافیک

علی پیرحسین‌لو، مشاور معاون ترافیک شهردار تهران گفت: شهروندانی که بدهی طرح ترافیک خود را به موقع پرداخت نکرده‌اند، امکان پرداخت قسطی و تدریجی بدهی خود را دارند، مشروط بر اینکه پرداخت بدهی را در همین هفته آغاز کنند.

به گزارش تسنیم، پیرحسین‌لو با اشاره به پیامک‌هایی که به بدهکاران بالای یک میلیون تومان ارسال شده و در آن توقیف این خودروها مطرح شده است، اظهار کرد: منظور، توقیف به علت عوارض نیست، توقیف به علت جریمه است. چون کسانی که بدهی عوارض طرح ترافیک آنها از یک میلیون تومان فراتر رفته است، بیش از 50 تردد غیرمجاز داشته‌اند و با توجه به جریمه 20 هزار تومانی برای هر ساعت تردد غیرمجاز، قطعاً مبلغ جریمه آنها از یک میلیون تومان بیشتر می‌شود و طبق قانون باید خودروی آنها توقیف شود.

پیرحسین‌لو افزود: علاوه بر توقیف خودروی متخلف، در قانون راه‌های دیگری از جمله صدور اجراییه نیز برای وصول بدهی عوارض توسط شهرداری پیش‌بینی شده است که در صورت لزوم مدنظر قرار خواهد گرفت؛ چرا که باید بین شهروندان قانون‌مند با آنهایی که تردد غیرمجاز دارند، تفاوت قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به هر دلیل در این چند ماه بدون مجوز و شارژ حساب وارد طرح ترافیک شده و اکنون بدهی زیادی دارند، گفت: برای سهولت کار این افراد، با اجازه معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران این امکان فراهم شد که بدهی افراد به صورت تدریجی پرداخت شود، به شرط آنکه از همین هفته پرداخت بدهی خود را آغاز کنند.

مشاور معاون شهردار تهران گفت: الآن با شماره‌گیری *137*3*3# می‌توان رقم بدهی هر پلاک خودرو را استعلام کرد و هم با مراجعه به سایت my.tehran.ir امکان مشاهده مبلغ بدهی طرح ترافیک و پرداخت آن وجود دارد. برای پرداخت تدریجی بدهی هم کاربران می‌توانند به بخش «خودروهای تحت پوشش من» مراجعه کنند، روی گزینه «لیست تردد» خودرو کلیک کنند و همان‌جا با جزئیات ببینند که بدهی بابت تردد در چه روز و ساعت و دقیقه‌ای بوده است. دقیقا در همین‌جا امکان پرداخت تک‌تک بدهی‌ها هم وجود دارد.

وی همچنین در واکنش به سخنان نقل‌شده از سخنگوی سازمان تعزیرات که عوارض و جریمه توأمان را گرانفروشی توصیف کرده بود، گفت: اظهارات ایشان عجیب بود و عجیب‌تر اینکه به قانونی بودن این موضوع عنایت نکرده بودند. اخذ عوارض که حق مردم شهر است، چه ربطی به جریمه دارد که تاوان نقض قانون است.مگر وقتی دستگاه قضایی برای اتهام مالی رای به جزای نقدی می‌دهد، متهم از رد اصل مال معاف می‌شود. پیرحسین‌لو تاکید کرد: مبنای عمل شهرداری، مصوبات شورای شهر است و نه نظرات شخصی افراد. این مصوبات در کمیته انطباق فرمانداری تهران هم تایید می‌شود و در این مورد خاص حتی بخشی از بحث به شورای حل اختلاف نیز کشیده شد که به ریاست معاون حقوقی رییس‌جمهور و با حضور دو نماینده مجلس و نماینده قوه قضاییه تشکیل می‌شود و این نهاد عالی هم مصوبه مذکور را تایید کرد.

 

ارسال نظر