در شهر

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۷۲

اجرای طرح ویژه جمع‌آوری و بازیافت لاستیک‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای طرح ویژه جمع‌آوری و بازیافت لاستیک‌های فرسوده خبر داد و گفت: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به‌راحتی تجزیه نمی‌شوند بنابراین سازمان مدیریت پسماند با مشارکت مناطق ۲۲گانه این طرح را اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا، رضا عبدلی از اجرای طرح ویژه جمع‌آوری و بازیافت لاستیک‌های فرسوده خبر داد و گفت: سازمان مدیریت پسماند با مشارکت مناطق ۲۲گانه در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی همچنین به منظور جلوگیری از آلودگی فضای شهری و دفن مستقیم لاستیک‌های فرسوده، جمع‌آوری، مدیریت، حذف هزینه‌های انتقال به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه همچنین بازگشت هر چه بیشتر منابع به چرخه مصرف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سودجویان از شیوه‌های غیر اصولی بازیافت برای استحصال سیم دور لاستیک‌های مستعمل استفاده می‌کنند و یا با آتش زدن آنها در اطراف شهر موجب ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی، بهداشتی و مخاطرات جانی شهروندان می‌شوند، گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور ممانعت از این اقدامات از اوایل سال جاری طی دو مرحله فراخوان نسبت به جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در ساخت صنایع تبدیلی و بازیافت و در ادامه معرفی به مناطق برای همکاری با پیمانکاران بازیافت و خدمات شهری اقدام کرد بطوری که از این پس لاستیک‌های فرسوده رها شده در سطح شهر با همکاری ماموران شهرداری در مناطق جمع‌آوری و تفکیک می‌شود و همزمان در اختیار پیمانکاران بازیافت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اضافه کرد: براساس این طرح تلاش می‌شود تا لاستیک‌های مستعمل در سطح مناطق ساماندهی شود اما تدابیری اندیشیده شده است تا از دفن لاستیک‌های ورودی به مجتمع پردازش و آرادکوه نیز جلوگیری کند و طی عملیات پردازش به گرانول تبدیل شود و در صنایع کف پوش سازی مورد استفاده قرار گیرد.

۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای هوشمند می‌شود

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از برنامه این سازمان برای مدیریت هوشمند پارک‌های حاشیه‌ای خبر داد و گفت: ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای به صورت هوشمندمدیریت می‌شود.

به گزارش مهر، کامران اخباری با اشاره به وضعیت پارک حاشیه‌ای تهران گفت: پارک حاشیه‌ای در گذشته به صورت سنتی و توسط پارکبان‌ها در تهران کنترل می‌شد که حرکت به سمت هوشمندسازی و مکانیزه‌کردن پارک حاشیه‌ای در دستور کار شهرداری قرار گرفت.وی افزود: با بررسی روش‌های نوین شهرهای بزرگ دنیا در زمینه پارک حاشیه‌ای که شرایط مشابه تهران را داشتند، کنترل پارک حاشیه‌ای با استفاده از پارکومترها کلید خورد. پارکومترها ۸ فضای پارک را کنترل می‌کنند و هزینه پرداختی آنها از طریق کارت بلیت‌های اتوبوس و مترو امکان‌پذیر است. در حال حاضر نیز ۱۵ هزار فضای پارک به وسیله پارکومترها کنترل می‌شود.معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تعرفه پارک حاشیه‌ای، عنوان کرد: هزینه پارک در نیم ساعت اول رایگان است و ساعات بعدی طبق تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر تهران محاسبه می‌شود.وی ادامه داد: طرح هوشمند سازی پارک حاشیه‌ای توسط سازمان حمل و نقل ترافیک در منطقه ۲ آغاز شده است که طبق ضوابط و مقررات، انتخاب پیمانکار ذی صلاح انجام و پس از طی مراحل مشخص، در چند هفته آینده ابلاغ خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۵ هزار فضای پارک با سیستم هوشمند در این منطقه کنترل خواهد شد.اخباری در مورد چگونگی کارکرد هوشمندسازی پارک حاشیه خودروها در منطقه ۲ توضیح داد: شهروندان برای استفاده از پارک حاشیه‌ای در این منطقه می‌توانند با مراجعه به سایت «تهران من» کد ملی، پلاک خودرو و شماره موبایل خود را در سامانه ثبت کرده و کیف پول خود را شارژ کنند. بر این اساس توقف در نیم ساعت اول رایگان و پس از آن هزینه ساعات بعدی مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر از حساب شهروندی مالک، کسر و اطلاعات پرداختی نیز به شماره همراه وی پیامک می‌شود.

 

ارسال نظر