ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۳۰۷

کاهش 14 درصدی  معاملات مسکن تهران در 7 ماه

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه میزان معاملات در کشور ۴ درصد رشد کرده، اما میزان معاملات اجاره ۱۳ درصد کاهش یافته است، گفت: میزان معاملات در بازه زمانی یک فروردین ۹۶ تا ۲۸ مهرماه ۹۶ و از یک فروردین ۹۷ تا ۲۸ مهرماه ۹۷ نشان می‌دهد که میزان معاملات در کشور رشد کرده، اما در تهران کاهش داشته است.  به گزارش فارس، مصطفی قلی خسروی افزود: ورود بخش مسکن به رکود را قبول ندارم اگرچه تا حدودی میزان معاملات مسکن افت کرده اما این به معنی رکود نیست، بلکه بازار مسکن تا حدودی دچار کسادی شده است.  رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در بازه زمانی سال ۹۶ یعنی از اول فروردین ۹۶ تا ۲۸ مهر ۹۶، ۷۷۷ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقد شد، این در حالی است که در بازه زمانی از اول فروردین ۹۷ تا ۲۸ مهر ۹۷، ۸۰۴ هزار و ۵۸۹ مورد قرارداد منعقد شد که این آمار نشان می‌دهد در کشور معاملات ۴ درصد رشد کرده و در مبایعه‌نامه ۲۳ درصد افزایش داشته است.  او افزود: اما در بخش اجاره ۱۳ درصد کاهش اجاره در سامانه املاک به ثبت رسیده است که این شاید به دلیل تمدید قرارداد از سوی موجر و مستأجر و یا صاحب مسکن شدن مستأجران باشد.  رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: این موضوع در تهران برعکس است، چرا که از اول فروردین ۹۶ تا ۲۸ مهر ۹۶ در تهران ۲۴۷ هزار و ۴۷۶ قرارداد تنظیم شد، در حالی که از اول فروردین ۹۷ تا ۲۸ مهر ۹۷ تعداد قراردادها به ۲۱۱ هزار و ۷۶۹ قرارداد رسید که ناشی از کاهش ۱۴ درصدی است.

جایگاه فرودگاه‎های ایران در خاورمیانه و آفریقا

آمار تحلیلی بولتن گروه تحلیل‎گران ENAC نشان می‎دهد که فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران در سال ۲۰۱۷ در شاخص اعزام و پذیرش مسافر در رتبه هشتم فرودگاه‎های خاورمیانه و قاره آفریقا قرار داشته است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق تحلیل ارایه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، براساس بولتن منتشر شده توسط گروه تحلیل‎گرانENAC، در میان ۴۶ فرودگاه از ۲۵ کشور که دارای بالاترین رتبه در حوزه منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا ‎هستند، فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش نزدیک به ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جایگاه هشتم، فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش نزدیک به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جایگاه چهاردهم، فرودگاه امام خمینی (ره) با اعزام و پذیرش بیش از هشت میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر در جایگاه هجدهم، فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جایگاه سی و یکم و فرودگاه اهواز با اعزام و پذیرش بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در جایگاه سی و پنجم قرار گرفته‎اند. این آمار نشان می‎دهد که در شاخص اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه مهرآباد نسبت به سال ۲۰۱۶، هفت درصد، فرودگاه مشهد چهار درصد، فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳ درصد، فرودگاه شیراز هفت درصد و فرودگاه اهواز ۱۰ درصد رشد داشته‎اند.

هشدار وقوع توفان و صاعقه در جنوب‌ و جنوب‌غرب کشور

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه مذکور امروز (سه شنبه) تضعیف شده و بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط کرمان، شمال هرمزگان، بخش‌هایی از خراسان‌رضوی، شمال خراسان‌جنوبی، غرب آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود. به گزارش فارس، بعدازظهر چهارشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جزایر واقع در تنگه هرمز رگبار باران گاهی رعدوبرق و ورزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب وارد کشور شده و سبب افزایش ابر، بارش باران و رعدوبرق در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان خواهد شد. روزهای پنج‌شنبه و جمعه این سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود. روزهای چهارشنبه تا جمعه افزایش دما، در استان‌های واقع در نوار شمالی به ویژه استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد که در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر با وزش باد شدید همراه خواهد بود. آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز چهارشنبه هم حاکم است، بیشینه و کمینه دما در تهران 25 و 14 درجه خواهد بود.

 

 

ارسال نظر