در شهر

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۳۰۶

   مشکل طرح ترافیک  مینی بوس‌ها حل می‌شود

در پی اعتراض رانندگان مینی بوس درخصوص طرح ترافیک جدید، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از حل مشکل این رانندگان در آینده نزدیک با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدعلیخانی درباره تجمع تعدادی از رانندگان مینی‌بوس در ابتدای جلسه روز یک‌شنبه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص جریمه‌های صورت گرفته از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک و طرح جدید ترافیک تهران گفت: این موضوع حدود دو ماه قبل به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران منعکس شد، اما متاسفانه تعلل شد و رسیدگی نشده بود و در حقیقت به ما هم پاسخ نداده بودند.

وی افزود: روز یک‌شنبه هماهنگ شد و به معاونت تذکر دادیم که مشکل این قشر زودتر حل شود؛ چرا که خودروهای عمومی می‌توانند از همان محل مصوبه شورا تا 70 درصد تخفیف بدهند، از این رو، قرار شد این کار انجام شود. در همین رابطه نامه زدیم که سریع‌تر مشکل این رانندگان حل شود و در حقیقت با معاونت حمل و نقل شهرداری تهران هماهنگ شده که این کار را انجام دهند.

  معاینه فنی جعلی، تشخیص داده می‌شود

پوریا محمدیان یزدی، مدیرکل حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه به واسطه دوربین‌هایی که پلاک را می‌خواند معاینه فنی جعلی تشخیص داده می‌شود و جریمه صورت می‌گیرد، به دقت در معاینه فنی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان ناظر در قانون هوای پاک باید در تمام بحث‌های مربوطه خصوصا آلایندگی، کنترل‌های لازم را داشته باشد. به گزارش ایسنا، محمدیان یزدی در پاسخ به اینکه برخی از شهروندان تهرانی که قادر به پاس کردن معاینه فنی در تهران نیستند، برای اخذ آن به شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کنند، آیا برای این موضوع تدابیری اندیشیده شده است یا خیر؟ گفت: این مباحث قبلا وجود داشت؛ اما از زمانی که سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) به وجود آمد به عبارتی تمام مراکز معاینه فنی به این سامانه و سرور مرکزی متصل شدند و با این شیوه مشخصات و عمده تخلفات قابل شناسایی است و در حقیقت می‌توان گفت، میزان خطاها به حداقل رسیده اما ادعا نمی‌کنیم که صفر شده است. وی با اشاره به وضعیت معاینه فنی جعلی افزود: سال‌های قبل شنیده می‌شد که برگه معاینه فنی دم در خانه به خرید و فروش می‌رسید؛ اما در حال حاضر این موضوع وجود ندارد  یا حتی اگر هم هست به واسطه دوربین‌هایی که پلاک را می‌خواند معاینه فنی جعلی تشخیص داده می‌شود و جریمه صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر دوربین پلاک خودرو را می‌خواند و در پایگاه اطلاعات معاینه فنی معتبر بررسی می‌شود و اگر اطلاعات آنجا نباشد خودرو روزی 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

 

ارسال نظر