بی‌میلی موجران جنوب تهران به رهن کامل

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۸۶۳
بی‌میلی موجران جنوب تهران به رهن کامل

گروه راه و شهرسازی|

اگرچه کارشناسان معتقدند که نرخ اجاره‌بها از اردیبهشت ماه سال جاری در پایتخت رشد 30 تا 40 درصدی داشته است، اما نگاهی به آمارهای منتشرشده از سوی بانک مرکزی درباره تحولات بازار رهن و اجاره حکایت از رشد کمتر از 15 درصدی نرخ اجاره و رهن کامل دارد.

گفت‌وگو با مشاوران املاک هم به خوبی نشان می‌دهد که افزایش نرخ اجاره‌بها در سال جاری همراه با رشد قیمت‌ها در بازار خرید و فروش افسارگسیخته بوده است و در برخی موارد نرخ اجاره تا 50 درصد نسبت به مشابه سال گذشته هم افزایش یافته است.

تناقض میان گفته‌های مشاوران املاک با آمارهای رسمی بهانه‌ای شد تا روزنامه تعادل، گزارشی میدانی از بازار رهن کامل در 5 منطقه مختلف پایتخت (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) تهیه کند و به بررسی نرخ رهن کامل و مقایسه قیمت‌ها در مناطق متفاوت بپردازد تا تصویر بهتری از وضعیت بازار رهن واجاره در ماه‌های اخیر به‌دست‌ آید.

بر اساس گزارش میدانی روزنامه تعادل، در تمامی مناطق فایل‌های رهن کامل نسبت به فایل‌های اجاره‌بها و ودیعه کمتر است اما این موضوع در مورد مناطق جنوبی تهران پررنگ‌تر است و به ندرت می‌توان فایل رهن کامل در این مناطق پیدا کرد.

ناگفته نماند، نگاهی به نرخ ارایه شده برای رهن کامل در مناطق 5 گانه مورد بررسی در پایتخت، نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی شمال پایتخت درصدر قراردارند و پس از آن مناطق غربی، مرکزی و سپس شرقی و جنوبی قرار گرفته‌اند و نکته قابل توجه این است که در شمال پایتخت، نرخ رهن کامل برای واحدهای زیر 105 متر بالای 200 میلیون تومان است.

   شمال

بررسی قیمت‌های ارایه شده برای واحدهای کوچک‌تر از 105 مترمربع در مناطق شمالی پایتخت نشان می‌دهد که حدود قیمت رهن کامل برای واحدهای متوسط متراژ بالای 200 میلیون تومان است و نرخ رهن کامل در مناطق شمالی پایتخت نسبت به سایر مناطق بیشتر است و برای سکونت یکساله در این مناطق نسبت به سایر مناطق باید سرمایه بیشتری داشته باشید، سرمایه‌ای که با آن می‌توان در سایر مناطق شهر، یک واحد مسکونی کوچک متراژ خریداری کرد.

نرخ رهن کامل یک واحد مسکونی 98 متری در منطقه اختیاریه پایتخت، ‌220 میلیون تومان است یعنی مستاجر باید 220 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار موجر قرار دهد.

برای رهن کامل یک واحد 90 متری در منطقه جردن باید 260 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید تا مجوز یکسال سکونت در این واحد را به دست آورید.

اگر قصد رهن کامل یک واحد مسکونی 80 متری در پاسداران پایتخت را دارید باید 220 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید.

رهن کامل یک واحد مسکونی 90 متری در بوکان پایتخت، 260 میلیون تومان است یعنی شما باید 260 میلیون تومان در اختیار صاحب ملک قرار دهید تا بتوانید یکسال در این واحد مسکونی زندگی کنید.

   غرب

قیمت رهن کامل در غرب پایتخت نسبت به مناطق شمالی پایین‌تر است. اگرچه در مناطقی مانند سعادت‌آباد، شهرک غرب و گیشا، رهن کامل یک واحد مسکونی کوچک‌تر از 105 متر مربع نزدیک به قیمت همین واحدها در شمال تهران است.

اگر خواهان رهن کامل یک واحد مسکونی 100 متری در منطقه سعادت آباد تهران هستید باید 250 میلیون تومان در چنته داشته باشید تا بتوانید برای یکسال در این منطقه سکونت کنید. قیمت رهن کامل یک واحد مسکونی 80 متری در منطقه صادقیه، 120 میلیون تومان است و شما باید 120 میلیون تومان برای یکسال به صاحب ملک پرداخت کنید.

درصورتی که مایل به رهن کامل یک واحد مسکونی 100 متری در شهرک راه آهن هستید باید 105 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید.

برای رهن کامل یک واحد مسکونی 78 متری در منطقه آزادی باید 148 میلیون تومان داشته باشید و این مبلغ به مدت یکسال در اختیار صاحبخانه باشد.

   مرکز

رهن کامل واحدهای مسکونی در مناطق مرکزی پایتخت بالاست و علت آن هم نزدیکی این مناطق به سازمان‌ها، ادارات و ... است، عامل مهمی که بسیاری از مستاجران را به سمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی در این مناطق می‌کشاند. ناگفته نماند که نرخ رهن کامل در مناطق غربی و مرکزی پایتخت به یکدیگر نزدیک است.

برای رهن کامل یک واحد مسکونی 90 متری در منطقه امیرآباد باید به مدت یکسال 150 میلیون تومان به صاحبخانه بدهید.

اگر قصد رهن کامل یک واحد 100 متری در منطقه فاطمی را دارید باید 210 میلیون تومان در چنته داشته باشید.

درصورتی که می‌خواهید یک واحد مسکونی 90 در منطقه هفت تیر را رهن کامل کنید باید 180 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید.

نرخ رهن کامل یک واحد مسکونی 78 متری در منطقه جمالزاده تهران، 190 میلیون تومان است.

   شرق

رهن کامل یک واحد مسکونی 105 متری در مناطق شرقی پایتخت نسبت به مناطق مرکزی و غربی کمتر است و همین موضوع می‌تواند عامل استقبال مستاجران از این مناطق باشد. در مناطق شرقی پایتخت با 100 میلیون تومان می‌توانید یک واحد مسکونی متوسط متراژ را رهن کامل کنید.

در صورتی که خواهان سکونت در منطقه پیروزی تهران هستید باید برای یک واحد 78 متری، 138 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار صاحب‌خانه قرار دهید.

یک واحد مسکونی 90 متری در منطقه تهرانپارس، 135 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.

برای رهن کامل یک واحد مسکونی 80 متری در منطقه نارمک باید 100 میلیون تومان در چنته داشته باشید.

اگر قصد رهن کامل یک واحد 100 متری در میدان سپاه را دارید باید 140 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار صاحبخانه قرار دهید.

   جنوب

در مناطق جنوبی تهران، فایل‌های رهن کامل واحدهای متوسط متراژ به ندرت و انگشت شمار وجود دارد، این درحالی است که در مناطق شمالی، ‌غربی و مرکزی این موضوع کمتر دیده می‌شود. همچنین نرخ رهن کامل در مناطق جنوبی پایتخت نسبت به سایر مناطق کمتر است و شما با 70 میلیون تومان می‌توانید یک واحد مسکونی متوسط متراژ را برای یکسال رهن کامل کنید.

برای رهن کامل یک واحد مسکونی 70 متری در منطقه خانی آباد باید 70 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار صاحب ملک قرار دهید.

رهن کامل یک واحد مسکونی 72 متری در منطقه یافت آباد تهران، 78 میلیون تومان است.

رهن کامل یک واحد مسکونی 100 متری در شهرری 90 میلیون تومان است یعنی مستاجر باید 90 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار موجر قراردهد.

اگر قصد رهن کامل یک واحد 90 متری در نازی‌آباد تهران را دارید باید 120 میلیون تومان در چنته داشته باشید.

P-09

 

ارسال نظر