در شهر

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۲۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۷۹۷

    برنامه سوم شهرداری  نباید مرجوع شود

محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصاد شورای شهر با اشاره به لایحه برنامه سوم شهرداری گفت: دوستان معتقدند که این برنامه انسجام و هماهنگی لازم ندارد، اما من از همان ابتدا معتقد بوده‌ام این برنامه اشکالاتی دارد که قابل رفع است. به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: مسیری که اکنون در کمیته اقتصادی طی می‌کنیم، مسیری است که طی آن شاکله برنامه به صورت موضوعی دیده شود و مثل گذشته به صورت بخشی نباشد. از این طریق، انسجامی‌ در حوزه کلان و فرابخشی مثل منابع انسانی، ساختار کلی، حوزه مطالعات، برنامه‌ریزی، بودجه، خزانه و سیستم‌های هوشمند ایجاد می‌شود و در عین حال بخش‌ها نیز انسجام درون‌بخشی خود را حفظ می‌کنند. رئیس کمیته اقتصاد شورای شهر تهران با اشاره به جایگزینی حجت‌اله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: من از کسانی بودم که از کلیت برنامه سوم شهرداری حمایت کردم. برخی از اعضا اعتقاد داشتند برنامه باید به طور کامل مرجوع شود. میرلوحی در پاسخ به این که آیا پیشنهاد تغییر میرزایی از سوی وی مطرح شده یا خیر، اظهار کرد: پیشنهاد جایگزینی از سوی من نبود، اما پس از اینکه این تصمیم گرفته شد، من از اینکه یک خانم جایگزین ایشان شود، استقبال کردم؛ چراکه از میان 9 معاون شهری حداقل یک نفر باید خانم باشد.

   سامانه هشدار سریع سیلاب

در انتظار  بودجه

طرح سامانه هشدار سریع سیل تهران از سال 94 مطرح شد اما متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است و در انتظار تامین بودجه است. به گزارش فارس، سیل پس از زلزله، بزرگ‌ترین مخاطره طبیعی در شهر تهران است و در واقع با توجه به تغییر اقلیم، خطرسیل بیش از پیش تهران را تهدید می کند؛ از این رو لزوم داشتن سامانه هشدار سریع سیل بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. سامانه هشدار سریع سیلاب با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با وزارت نیرو، سازمان هواشناسی، شرکت آب منطقه ای شهر تهران و آبفای تهران فعال خواهد شد .

    راه‌اندازی یک خط جدید در مترو تهران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی یک خط جدید در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه همکاری صنعت ریلی روز گذشته با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی انجام گرفت. پورسیدآقایی در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون ما 7 خط مترو در شهر تهران داریم که البته دو خط آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است علاوه بر این باید تعداد خطوط مترو را در شهر تهران به 12 خط افزایش دهیم تا تمامی شهر تهران را که یک کلان‌شهر بزرگ محسوب می‌شود تحت پوشش خود قرار بدهد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که در بحث ساخت ساختمان مترو مشکلی نداریم گفت: بخشی از تجهیزات وارداتی است که باید تلاش شود با استفاده از توان مهندسان ایرانی از تجهیزات داخلی برای توسعه مترو استفاده کنیم.در همین زمینه جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای تامین این تجهیزات اعلام کرده است که این تجهیزات عموما مربوط به سیستم برق مترو، تهویه و سیگنالینگ و سیستم‌های کنترل تردد مسافران در ایستگاه‌ها است.

 

ارسال نظر