ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۴۷۲

هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است

 وزیر راه و شهرسازی گفت: در نشست کمیسیون صنایع مجلس موضوع توسعه بنادر به ویژه بندر چابهار مورد بحث قرار گرفت و ما اعلام کردیم هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است. سه شنبه عصر، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی میزبان عباس آخوندی،  وزیر راه و شهرسازی بود. آخوندی پس از حضور در این نشست اعلام کرد: در این نشست موضوع حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از بخش کشتیرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. خوش‌بختانه در این بخش از جمله تعمیر کشتی‌های قدیمی و فرسوده و همچنین کشتی‌های نو اقدام های خوبی صورت گرفته است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این نشست همچنین توضیح‌هایی درباره میزان و نحوه خرید کشتی ارائه شد. به گزارش ایرنا، سفیر هند در تهران یازدهم مهرماه در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نشست سه‌گانه هند، ایران و افغانستان بیست و سوم و بیست و چهارم اکتبر(اول و دوم آبان ماه) در چابهار برگزار می شود تا بتوان همکاری‌های همه جانبه را توسعه داد. با گشایش مرحله نخست بندر چابهار در محور شرق ایران ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 2.5 میلیون به 8 میلیون تن در سال افزایش می یابد. قرار است یک شرکت هندی 85 میلیون دلار برای تجهیز و اپراتوری این بندر و 150 میلیون دلار دیگر برای سرمایه گذاری به صورت فاینانس اختصاص دهد تا کالاهای هندی به سهولت از طریق این بندر به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و روسیه حمل شود. طبق قرارداد موقت، مساحت مورد نیاز برای انجام عملیات بندری 10 هکتار و در قرارداد اصلی حدود 70 هکتار تعیین شده است.

 مترو در روزهای تعطیل میزبان مسافران دوچرخه‌سوار

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از صبح روز جمعه 21 شهریور ماه 97 با هدف جابه‌جایی دوچرخه سواران با مترو به نقاط مختلف شهر، از ایستگاه متروی شهرری به اجرا در آمد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شد. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت گفت: بعد از گذشت چند هفته از اجرای طرح «دوچرخه سواران در مترو» شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان و دوچرخه سواران در مترو بودیم. وی با اشاره به اینکه این طرح برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، به اجرا در آمده است افزود: شهروندان و مسافران مترو از این پس در روزهای تعطیل رسمی سال و همچنین روزهای جمعه که شلوغی مسافر در خطوط مترو نداریم می‌توانند با دوچرخه‌های خود وارد ایستگاه‌های مترو شوند. نوبخت تصریح کرد: با اجرا شدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه سواران مهیا شد و دوچرخه سواران بدون داشتن هیچ گونه دغدغه‌ای می‌توانند برای جابه‌جا شدن به نقاط مختلف شهر از خطوط مترو استفاده کنند. مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با ورود دوچرخه‌های تاشو از چندی پیش موافقت کرده بودیم، اما با اجرای این طرح تمام انواع دوچرخه‌ها می‌توانند از خطوط مترو برای جابه‌جایی استفاده کنند.

پرداخت بخشی از بدهی‌  شهرداری به پیمانکاران

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از پرداخت 100میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری طی شش ماه اخیر خبرداد.

به گزارش ایسنا، زریر نگین تاجی، در مورد سرانجام پرداخت دیون پیمانکاران از سوی شهرداری تهران با بیان اینکه دیون پیمانکاران بر اساس سال و میزان بدهی تقسیم بندی شده است، گفت: در ستاد مرکزی معاونت مالی، بدهی‌های قبل از سال 94 را به 100 میلیون به پایین، 100تا 500میلیون تومان و 500میلیون تومان به بالا دسته بندی کردیم.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال، بیش از 100 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران توسط ستاد معاونت مالی و اقتصاد شهری پرداخت شده است، گفت: یکی از مشکلات در حوزه تعهدات شهرداری تهران، دیون بانک‌ها است که به دلیل حجم بالای مطالبات بانک‌ها از شهرداری، ارتباطات مالی فی مابین دو مجموعه (شهرداری و بانک‌ها) دچار خدشه شده و بر همین اساس، رایزنی جدی و موثر با چند بانک برای خرید زمان برای پرداخت مطالبات را آغاز کردیم.

ثبت 60   درصد از تخلفات رانندگی  با دوربین

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: 60 درصد از اعمال‌ قانونی تخلفات با دوربین و 40 درصد توسط ماموران پلیس انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، سردار رحیمی در همایش رانندگان قانونمند تصریح کرد: تمام کسانی که به هر دلیلی خودرو یا موتورشان به ستاد ترخیص زیر نظر پلیس فرستاده شود علی‌رغم پرداخت معوقات و تخلفات حتما باید یک دوره کوتاه آموزشی ببینند، زیرا ما راهی جز این نداریم که فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه در کشور به خصوص تهران را بالا ببریم. در تهرانی که بیش از 30 تا 40 درصد ترافیک شهرها متعلق به این شهر است. رحیمی اضافه کرد: حدود یک سوم جرائم و تخلفات در تهران رخ می‌دهد؛ البته باید گفت که اکثر خیابان‌های تهران به دوربین تجهیز شده و آمار تخلفات را ثبت می‌کنند. به همین جهت 60 درصد اعمال قانون‌ها با دوربین است و توسط دوربین انجام می‌شود و تنها 40 درصد توسط ماموران پلیس صورت می‌گیرد. دوربین‌ها در تهران شبانه‌روز آمار می‌گیرند و برای قانون‌گریزان اعمال قانون می‌کنند.

 

ارسال نظر