کمبود امکانات شهری بستر ساز تخلفات بیشتر

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۱۲۰۲

 رییس شورای شهر تهران درحاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اینکه 30 درصد از جرایم رانندگی کشور به تهران اختصاص دارد، گفت: اینکه تخلفات در تهران بیشتر از جاهای دیگر است به مسوولان شهری برمی‌گردد. ما آنگونه که در شان مردم است امکانات ارایه نمی‌کنیم و به عنوان مثال به اندازه کافی پارکینگ نداریم، همین امر سبب تخلف بیشتر مردم شده است. عدم وجود امکانات مناسب سبب چشم‌پوشی از تخلفات مردم می‌شود چراکه گاهی خودمان هم به مردم حق می‌دهیم. بنابراین باید نسبت به ایجاد امکانات مناسب تلاش کنیم.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه جرایم رانندگی مطابق قانون به مدیریت شهری اختصاص می‌یابد، گفت: ما در این خصوص مشکلی نداریم اما مشکل آنجاست که مردم عمدتاً جریمه‌های خود را پرداخت نکرده و به سال آینده محول می‌کنند. پلیس از روش‌های دیگری جریمه را وصول می‌کند و‌ آنگاه این سهم به مدیریت شهری داده نمی‌شود. این اختلاف‌نظری است که باید در سازمان برنامه‌ریزی عنوان شود تا جرایم از هر طریقی که وصول شد، سهم شهرداری باشد.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده است که ۱۵ شهردار باید بازنشسته شوند، آیا شهردار تهران نیز جزو این بازنشستگان است، گفت: وزارت کشور در حال گرفتن نظر از دو مرجع قانونی است و ما نظر قانونی خود را در خصوص اینکه شهردار می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، داده‌ایم. در همین خصوص نیز مکاتباتی با وزیر کشور داشته‌ایم، چرا که وزیر حکم شهردار را زده است و امیدواریم وزیر کشور هر چه سریع‌تر نظر خود را در این خصوص اعلام کند.

هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا نظر وزیر کشور مشمول زمان شده است، اظهار کرد: شاید این سکوت علامت رضا باشد. وقتی جواب نمی‌دهند یعنی دوست دارند آقای افشانی بر سر کار بمانند.

 

ارسال نظر