اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۱۵

تغییر در نرخ حمل بار کامیون‌ها از هفته جاری

معاون سازمان راهداری با اعلام اینکه از این پس مبنای محاسبات کرایه حمل و نقل باری تغییر می‌کند، گفت: کلیات این طرح نهایی شده و نیاز به نظر نهایی شورای عالی حمل و نقل وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری با تایید وزیر راه به مرحله اجرا برسد.داریوش امانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات و مطالبات راننده‌های کامیون طی ماه‌های گذشته چگونگی محاسبه نرخ حمل بار بوده است. رانندگان در کنار درخواست فوری برای افزایش نرخ‌ها، این مساله را هم مطرح کردند که چارچوب محاسبه نرخ بر اساس تن – کیلومتر تعیین شود.به گفته امانی، پس از آنکه سازمان راهداری توانست بحث افزاش نرخ کرایه‌ها را نهایی کند، موضوع تغییر مبنای نرخ‌گذاری نیز در دستور کار قرار گرفت که روز شنبه به نتیجه‌ای قطعی رسیده است. افزایش نرخ کرایه، بهبود شرایط بیمه و کاهش قیمت تمام شده لوازم یدکی بخشی از این سیاست‌ها را تشکیل می‌دهد که در این راستا طی روزهای گذشته و پس از افزایش قابل توجه نرخ لاستیک، سازمان راهداری با کمک وزارت صمت برنامه‌هایی را برای عرضه لاستیک با قیمت پایین به رانندگان در دستور کار قرار داد.

افزایش قیمت مسکن بیش از تورم در یک‌سال گذشته

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره علت افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر می‌گوید: تعادل بازارهای موازی از بین رفته و همین موضوع موجب شده است که رشد قیمت مسکن در یک سال گذشته بیش‌تر از نرخ تورم شود.

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با فارس افزود: اگر شاخص‌های کلان اقتصادی کشور تثبیت شود، می‌توان در خصوص آینده بازار مسکن پیش‌بینی داشت.او درباره پیش بینی سال گذشته‌اش درباره رشد قیمت مسکن 2 درصد بالاتر از نرخ تورم اظهار کرد: اقتصاد مسکن بخشی از اقتصاد کلان است و تمام پیش‌بینی‌های اقتصاددانان این بود که به شرطی که بازارهای موازی دچار تلاطم نشوند می‌توان برآوردی از شرایط داشت. مظاهریان افزود: پس اگر شاخص‌های سیاسی، اقتصادی و یا روابط خارجی تغییرات شدید داشته باشند تمام معادلات و قواعد بازی تغییر می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال بازگشت رکود به بازار مسکن گفت: پیش بینی از آینده بازار مسکن بستگی به تثبیت سیاست‌های اقتصادی دارد و هنوز شاخص‌های کلان اقتصادی کشور تثبیت نشده است.

نامه ناشران به شهردار تهران

۱۲ سال پس از برگزاری نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان»، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای مطالبه بدهی معوق ناشران از این نمایشگاه که توسط شهرداری تهران برگزار شد، به محمد علی افشانی، شهردار تهران نامه نوشت.

به گزارش مهر، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گزارش روند مطالبه بدهی ناشران از نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان» در آذرماه سال ۱۳۹۵ را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، «نشر شهر» آخرین دوره نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان» را در آذرماه سال ۱۳۹۵ برگزار کرد و بر اساس انتخاب و بررسی کارشناسان خود، کتاب‌هایی را به ناشران سفارش داد و آنها را تحویل گرفت و با اینکه قرار بود نشر شهر حداکثر بعد از گذشت ۵ ماه از آغاز نمایشگاه (تا اردیبهشت ماه ۹۶) با ناشران تسویه حساب کند، اما تاکنون تسویه حساب نکرده است.به دنبال اعتراض ناشران به این موضوع، «نشر شهر» ادعا کرد که فقط پیمانکاری برگزاری این نمایشگاه را به عهده داشته و کارفرما، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بوده است و چون بودجه مصوب این نمایشگاه به پیمانکار پرداخت نشده، از این رو، این موسسه توان بازپرداخت مالی خود به ناشران را ندارد.در بهمن ماه ۱۳۹۶ تعدادی از ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه با ارسال نامه‌ای به این اتحادیه برای پیگیری احقاق حقوق خود و وصول مطالباتشان از نشر شهر اقدام کردند. در بخشی از این نامه آمده است: «مطابق با اطلاعات دریافتی از معاون امور مالی نشر شهر، مجموع بستانکاری ناشران (۲۵۰ نشر) در این دوره یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است. این مطالبات از 80 میلیون تومان تا 90 میلیون تومان برای ناشران متغیر است».با گذشت بیش از یک سال از این موضوع و عدم تسویه حساب مربوط و با توجه به وضعیت ناگوار اقتصادی بازار نشر کتاب، بنا به درخواست ناشرانِ معترض، مکاتباتی از طریق این اتحادیه برای استیفای حقوق ناشران بستانکار و تسریع در تسویه حساب و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر آنها صورت گرفت.

 

ارسال نظر