ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۵۸

باز هم اقدام به خودسوزی مقابل شورای شهر

روز گذشته یک مرد جوان تلاش کرد با ریختن بنزین روی خود، مقابل ساختمان شورا خودسوزی کند. اما با دخالت به موقع نیروهای آتش نشانی و پلیس مستقر در ساختمان شورا، این شهروند نجات یافت. این فرد که همان زمان به دفتر یگان حفاظت شورای شهر منتقل شده بود، به آگاهی تهران انتقال یافت.

غفران، معاون حراست شورای شهر تهران در مورد اقدام به خودسوزی صبح روز گذشته در مقابل شورای شهر توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: گویا یک سال پیش قرار بوده بهره‌برداری از پارکینگ غربی مجتمع بام لند در منطقه 22 از طریق یک پیمانکار به این فرد واگذار شود.

وی با توضیح اینکه این فرد هیچ قرارداد یا مذاکره‌ای با شهرداری یا شورا نداشته است، ادامه داد: در شرایطی که این آقا بدون قرارداد یا مستندانی کار خود را در پارکینگ آغاز می‌کند و کف‌ریزی انجام می‌دهد و هزینه‌های زیادی می‌کند، همان زمان متوجه می‌شود با فرد دیگری پیش قرارداد امضا شده و او نسبت به این موضوع اعتراض می‌کند، اما گویا با پیمانکار به توافق نمی‌رسد. این فرد تا به حال به شورای شهر نیامده بود، اما محسن هاشمی در نامه‌ای خواستار پیگیری مشکل این فرد شده بود.

لازم به یادآوری است، اوایل شهریور نیز مردی 45 ساله به همراه فرزندش در مقابل شورای شهر اقدام به خودسوزی کرد که منجر به فوت وی شد. علت اقدام این فرد، پلمب کردن مغازه‌اش بوده است.

کشور ۳.۵میلیون واحد مسکونی کسری دارد

نایب‌رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به اینکه بازار مسکن با کسری ۳.۵ میلیون واحدی مواجه است، گفت: دولت یازدهم برنامه‌ای برای بخش مسکن ارایه نکرده‌ است.

به گزارش تسنیم، ایرج رهبر در یک نشست خبری با بیان اینکه بر اساس آمار سالانه 850 هزار ازدواج ثبت شده در کشور داریم، یعنی به همین تعداد خانوار نیازمند مسکن هستند، تصریح کرد: این در حالی است که سالانه

200 تا 300 هزار واحد مسکونی ساخته شده و 3,5 میلیون واحد مسکونی انباشت شده داریم که منجر به بروز یک فاجعه قیمتی در بازار مسکن شده است.

رهبر با اشاره به بازآفرینی شهری و دستور رییس‌جمهوری برای واگذاری زمین‌ ارگان‌ و دستگاه‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی (انبوه‌سازان) بیان کرد: با این وجود باید از این دستگاه‌ها این سئوال پرسیده شود تاکنون چه تعداد زمینی در اختیار انبوه‌سازان قرار گرفته است. خیلی از ارگان‌های دولتی که زمین داشتند و پیش از دستور رییس‌جمهوری برای مشارکت با انبوه‌سازان وارد مذاکره شده‌ بودند، الان به دنبال آن هستند که همان توافق قبلی با انبوه‌سازان را برای حفظ زمین اجرایی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در کل پروژه 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس 1000 میلیارد تومان با احتساب آماده‌سازی اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: اگر ماهانه 10 میلیارد تومان پرداختی شود برای 1000 میلیارد تومان 100 ماه زمان نیاز است. این در حالی است که بطور میانگین ماهانه یک تا 2 میلیارد تومان پرداخت شده است. در سال‌های 93 و 94 بالغ بر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم یعنی با تزریق منابع مالی پروژه سه ساله تمام می‌شد.

پرواز خلبان‌های 65 سال  به بالا ممنوع است

سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خلبان‌های با سن بالای ۶۵ سال اجازه پرواز ندارند.

رضا جعفرزاده، مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و بر اساس کنوانسیون شیکاگو خلبانانی که سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند، اجازه پرواز نخواهند داشت.

به گفته او، این قاعده شامل حال ایرلاین‌های دولتی و ایرلاین خصوصی می‌شود و در این زمینه استثنایی وجود ندارد.

براساس اطلاعات ارایه شده از سوی جعفرزاده، خلبانان در ایرلاین‌های دولتی پس از ۳۰ سال بازنشسته می‌شوند اما امکان آن وجود دارد که پس از آن هم تا سن ۶۵ سالگی به کار خود ادامه دهند و شرکت‌های هواپیمایی غیر دولتی نیز با همین سن اجازه استفاده از خلبانان خود را خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی ادامه داد: محدودیت سنی فعلی در رابطه با هواپیماهای باری و پستی هم صدق می‌کند اما خلبانان برای پرواز با هواپیمای شخصی نیازی به رعایت این قانون ندارند.

طبق مقررات موجود خلبان‌ها تا ۶۰ سالگی باید سالانه از نظر پزشکی معاینه شوند و برای خلبانان بالای ۶۰ سال این قاعده به هر 6 ماه یک بار کاهش می‌یابد.

پس از حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان و تردیدهایی که درباره سن و شرایط سلامت خلبان این پرواز صورت گرفت، بسیاری از تحلیل گران این مساله را مطرح کردند که باید به منظور جلوگیری از ابهام‌های آینده سخت‌گیری‌های بیشتری برای پرواز خلبانان مسن صورت گیرد.

 

ارسال نظر