آخرین وضعیت نامه‌های شورا به نهادهای دولتی

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۵۵

رییس شورای شهر تهران آخرین وضعیت نامه‌هایی که به دولت و مجلس ارسال کرده را توضیح داد.

محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به نامه‌ای که شورای شهر به وزیر کشور ارسال کرده است، گفت: در نامه‌ای که به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم و بسیار روشن بود خواستار نظر وزارت کشور در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان بودیم و وزیر کشور در حال تدقیق قانون با وضعیت فعلی انتخاب شهرداران است تا وزیر کشور نظر خود را اعلام نکند ما نیز در شورا کاری انجام نمی‌دهیم و فکری برای شهرداری یا شهردار جدید نکرده‌ایم.

وی در خصوص نامه شورا به رهبری نیز توضیح داد: این نامه به صورت بدی مطرح شد. ما در این نامه تقاضای پول نکرده بودیم، بلکه در آن چالش‌های شهر تهران مطرح شده بود و کمک‌هایی که می‌توان برای حل این چالش‌ها به تهران کرد نیز آمده بود در حالی که اینگونه مطرح شد که ما تقاضای ۲ میلیارد دلار و غیره کرده‌ایم، در حالی که در این نامه اصلا بحثی از تقاضای پول نشده بود.در این نامه ما چالش‌های شهر تهران را مطرح و خواستار رهنمودهای ایشان شدیم و همچنین درخواست دیداری با ایشان داشتیم.هاشمی در خصوص اینکه آیا وقتی برای این دیدار داده شده است، گفت: ما همچنان منتظریم و خصلت شیعه این است که همیشه منتظر باشد. وی در خصوص سایر نامه‌هایی که به دولت ارسال شده، گفت: در طول سال‌های گذشته همیشه شهر تهران با مشکلاتی همراه بوده که حل این مشکلات نیاز به همیاری دولت دارد به خصوص در قوانینی مانند برنامه پنجساله و قانون بودجه، قوانینی برای کمک به شهرداری‌ها پیش بینی شده است.هاشمی افزود: در برخی از این قوانین به دولت اجازه داده شده به شهرداری‌ها کمک کنند و در برخی دولت باید به شهرداری‌ها کمک کند مانند بازآفرینی بافت فرسوده یا یارانه مترو و اتوبوس. همچنین به دولت اجازه داده شده تا ۵۰ درصد به توسعه مترو کمک کند. موضوع کمک وزارت نفت به حمل و نقل عمومی وظیفه قانونی است، زیرا مترو باعث صرفه‌جویی سوخت می‌شود و بر اساس یکی از بندهای قانون این وزارتخانه مکلف است بر اساس تفاهمنامه‌ای که در مدیریت گذشته و مدیریت فعلی به امضا رسیده، این کمک‌ها را از محل صرفه جویی سوخت به شهرداری بدهد.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص وقت دیداری که وی و الویری برای دیدار با لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌اند، گفت: هنوز جوابی داده نشده و اگر وقت ملاقاتی داده شد

همه با هم می‌رویم.

 

 

ارسال نظر