شهرک اندیشه و پردیس پرطرفدار و گران

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۴۱
شهرک اندیشه و پردیس پرطرفدار و گران

گروه راه و شهرسازی|

درحالی که براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت طی شهریور ماه سال جاری 8 میلیون و 100 هزار تومان بوده است، در چند کیلومتری پایتخت و درشهرهای اطراف تهران می‌توان واحدهایی مسکونی با متری 2 میلیون و حتی پایین‌تر هم خریداری کرد، فرصتی که از همان ماه‌های ابتدایی سال، خریداران مصرفی مسکن را به سمت شهرها و شهرک‌های اقماری تهران کشاند.با افزایش چشمگیر قیمت مسکن از اردیبهشت ماه سال جاری و رشد 60 تا 70 درصدی قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید متقاضیان، خریداران مسکن که هزینه خرید خانه در شهر تهران را نداشتند، اقدام به خرید واحد مسکونی در شهرهای پردیس، پرند، شهرک اندیشه و ... کردند که علت اصلی آن پایین بودن قیمت مسکن در این شهرها نسبت به پایتخت بود.البته نزدیک بودن به پایتخت و راحتی در رفت و آمد، ارایه بهتر خدمات حمل و نقلی، رفاهی و ... متقاضیان خرید مسکن را بیشتر به سمت شهرهای اقماری قدیمی‌تر از جمله شهرک اندیشه و پردیس هدایت کرد، موضوعی که در گفت‌وگو با مشاوران املاک این مناطق هم به خوبی روشن است.

با هجوم متقاضیان خرید مسکن به شهرهای اطراف تهران، قیمت‌ها در برخی از این شهرها از جمله پردیس، شهرک اندیشه، محمد شهر و ... جدا از افزایشی که در اردیبهشت ماه تجربه کردند، دوباره رشد کرد و همین موضوع موجب شد که قدرت خرید ساکنان این شهرها کاهش یابد.

مهاجرت پایتخت نشینان به شهرها و شهرک‌های اقماری تهران و افزایش قابل ملاحظه قیمت‌ها در این شهرها بهانه‌ای شد تا روزنامه تعادل به بررسی آن بپردازد. دراین گزارش قیمت واحدهای مسکونی کوچکتر از 200 متر مربع با عمربنای کمتر از 15 سال در شهرک اندیشه، پردیس، شهرهای اطراف کرج و تهران مورد تحلیل قرارگرفته‌اند.نتایج بررسی‌های میدانی روزنامه تعادل حاکی از این است که قیمت‌ها در شهرک اندیشه نسبت به سایر شهرها و شهرک‌های پرطرفدار اطراف تهران گرانتر است. بعد از آن شهر جدید پردیس قرار دارد و پس از آن سایر شهرها قراردارند.

     شهرک اندیشه

قیمت‌ها در شهرک اندیشه نسبت به سایر شهرهای اطراف تهران گرانتر است و به ندرت می‌توان واحدی مسکونی پیدا کرد که قیمت هرمترمربع آن کمتر از 2 میلیون تومان باشد. البته ناگفته نماند که پیش از گران شدن واحدهای مسکونی در ماه‌های اخیر، شهرک اندیشه یکی ازشهرک‌های تقریبا گران اطراف تهران محسوب می‌شد.

در صورتی که قصد خرید یک واحد مسکونی 95 متری در فاز یک اندیشه را دارید، باید برای هر مترمربع واحد مسکونی 4 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل این واحد، 408 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.برای خرید یک واحد مسکونی 100 متری در فاز 4 اندیشه باید برای هرمترمربع واحد مسکونی 4 میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد، 400 میلیون تومان می‌شود.برای خرید یک واحد مسکونی 67 متری در فاز 3 شهرک اندیشه باید 154 میلیون تومان درچنته داشته باشید، چون متوسط قیمت هرمترمربع در این منطقه 2 میلیون و 300 هزار تومان است.قیمت یک واحد مسکونی 57 متری در فاز یک شهرک اندیشه، ‌163میلیون تومان است و قیمت هرمترمربع در این فاز 2 میلیون و 850 هزارتومان است.

     شهر جدید پردیس

شهرجدید پردیس که حدود 17 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد، همواره یکی از مناطق پرطرفدار برای خرید خانه از سوی تهرانی‌ها محسوب می‌شود و اگر شما به دنبال خرید واحد مسکونی در این شهر هستید، می‌توانید خانه‌هایی پیدا کنید که قیمت هر متر آن کم‌تر از 2 میلیون تومان است. اگرچه باید به این موضوع هم دقت کنید که تعداد کوچک متراژها در این شهر کم بوده و اغلب واحدهای مسکونی بالای 70 مترمربع است. برای خرید یک واحد مسکونی 86 متری در بلوار امام پردیس که قیمت هر مترمربع آن حدود یک میلیون و 340 هزار تومان است، باید 115 میلیون تومان داشته باشید.اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 78 متری در فاز 3 پردیس را دارید، باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این فاز 2 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت کنید که با یک عمل ساده ریاضی مشخص می‌شود که قیمت کل این واحد مسکونی حدود 202 میلیون تومان است. قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در فاز 11 پردیس، 2 میلیون و 600 هزار تومان است، بر همین اساس برای خرید یک واحد مسکونی 86 متری در این فاز باید 190 میلیون تومان در چنته داشته باشید. هر متر مربع واحد مسکونی 95 متری در فاز 2 پردیس، 4 میلیون و 900 هزار تومان است و قیمت کل واحد مسکونی 465 میلیون تومان است.

     شهرک‌های اطراف کرج

اگر قصد خرید مسکن در شهرهای اطراف شهر کرج را دارید باید این موضوع را درنظر بگیرید که قیمت‌ها از متری 800 هزار تومان آغاز می‌شود و تا بالای 4 میلیون تومان هم در دفاتر مشاوراملاک ثبت شده است؛ خانه در جهانشهر و حیدرآباد ارزانتر است و در باغستان و رباط کریم باید هزینه بیشتری برای صاحبخانه شدن بپردازید.

یک واحد مسکونی 92 متری نوساز در باغستان کرج که هر مترمربع آن 4 میلیون و 130 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، حدود 382 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اگر به دنبال خرید یک واحد مسکونی در جهانشهر کرج هستید، باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 2 میلیون تومان پرداخت کنید، به عنوان نمونه برای خرید یک واحد مسکونی 110 متر مربعی باید 220 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید.

قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در حیدرآباد کرج 850 هزار تومان است، برهمین اساس برای یک واحد مسکونی 60 متری باید 50 میلیون تومان درچنته داشته باشید.

یک واحد مسکونی 70 متری در رباط کریم، 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد که با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که قیمت هرمتر مربع واحد مسکونی در این منطقه یک میلیون و 400 هزار تومان است.

     سایرشهرها

جدا از اندیشه، پردیس و شهرهای شناخته شده اطراف کرج، شهرهایی مانند بومهن، رودهن و اسلامشهر هم طرفداران خود را دارند، قیمت هرمترمربع دراین شهرها از یک میلیون آغاز می‌شود و شما شاهد قیمت‌های بالای 4 میلیون تومان هم هستید.اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 86 متری درخیابان حبیبی بومهن را دارید باید برای هر مترمربع واحد مسکونی یک میلیون و 860 هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل واحد 150میلیون تومان می‌شود.قیمت یک واحد مسکونی 71 متری در پیشوای ورامین 71 میلیون تومان است که برهمین اساس قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این شهر یک میلیون تومان می‌شود.می توانید برای خرید یک واحد مسکونی 83 متری در جاجرود 83 میلیون تومان پرداخت کنید، زیرا قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه یک میلیون تومان است.یک واحد مسکونی 83 متری در لواسان با متری 3 میلیون و 500 هزار تومان، ‌289 میلیون تومان فروخته می‌شود.قیمت یک واحد مسکونی 120 متری در شهریار با احتساب هر متر 2 میلیون و 500 هزار تومان، 300 میلیون تومان فروخته می‌شود.یک واحد مسکونی 70 متری در قیامدشت با قیمت هر مترمربع یک میلیون و 500 هزار تومان 105 میلیون تومان به فروش می‌رسد.اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 145 متری در رودهن را دارید، باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 4 میلیون و 350 هزار تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد مسکونی 625 میلیون تومان می‌شود. برای خرید یک واحد مسکونی52 متری در اسلامشهر باید 90 میلیون تومان پرداخت کنید، چون قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه یک میلیون و 700 هزار تومان است.

P-09

ارسال نظر