آغاز مطالعات طرح جامع ۴ فرودگاه‎ بین‎المللی

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۳۰۴۴۴

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی درباره استانداردسازی فرودگاه‌ها و مدیریت بحران گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۷ قرارداد مطالعات طرح جامع ۱۵ فرودگاه کشور منعقد و به مشاوران ذی‎صلاح ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشید گلیج افزود: فرآیند انتخاب مشاور خارجی برای مطالعات طرح جامع فرودگاه‎های بین‎المللی مهرآباد، مشهد، اصفهان و شیراز هم شروع شده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی در مورد مانورهای طرح اضطراری فرودگاه‎ها، گفت: تاکنون تمرین‎های دوسالانه مذکور که الزام ملی و بین‎المللی است در فرودگاه‎های اهواز، خرم‎آباد، بجنورد و شهرکرد انجام شده است و در حال برنامه‎ریزی برای اجرای تمرین دوسالانه طرح اضطراری در ۱۳ فرودگاه دیگر در شش ماهه دوم سال ۹۷ هستیم.

گلیج در مورد انجام ممیزی از فرودگاه‎های کشور گفت: این دفتر بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری در بحث پیش ممیزی از فرودگاه‎ها، در شش ماهه اول سال موفق به انجام ممیزی از فرودگاه‎های اصفهان، کرمان و همدان شده است و در ادامه هم پیش‎بینی می‎شود که ممیزی فرودگاه‎های رشت، ارومیه، بیرجند و تبریز هم تا پایان سال انجام شود.

او در مورد طرح‎های اضطراری و نظامنامه فرودگاهی افزود: در نیمه اول سال جاری با همکاری فرودگاه‎ها، طرح اضطراری و نظامنامه فرودگاه‎های ارومیه، تبریز، رشت، زاهدان، کرمان و لارستان تهیه و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است و نظامنامه و طرح اضطراری تعدادی از فرودگاه‎ها هم در دست تهیه یا بازنگری است که به محض آماده شدن، تا پایان سال به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال خواهد شد.

 

 

ارسال نظر