ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۰۳۵۹

نامه هاشمی به مقام  معظم ‌رهبری درباره شهر تهران

محسن هاشمی از نگارش نامه‌ای به رهبر انقلاب و بیان مشکلات تهران خبر داد و گفت: در این نامه بنده چند درخواست را مطرح کرده‌ام.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هاشمی که پیشتر عنوان کرده بود اگر نگذارند تهران توسعه بیابد، گلایه خود را نزد رهبر انقلاب می بریم، گفت: من اخیرا نامه‌ای حدود یک صفحه و نیم خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و در آن تمام چالش‌های شهر تهران را مطرح کردم. رییس شورای شهر تهران افزود: محورهای نامه مفصل است و در آن از ایشان درخواست کردم اگر می‌توانند کمک کنند. چرا که تهران پایتخت کشور است و ما باید مواظب باشیم و اکنون تمام مشکلات در آن جمع شده است و اگر به آن پرداخته نشود، از پس کار برنمی‌آییم؛ در نتیجه به نظر من دخالت ایشان را می‌طلبد و ما به آن امیدواریم. وی بار دیگر ترافیک تهران را بدتر از داعش خواند و تاکید کرد: من بارها به صورت شوخی و جدی گفته‌ام که ترافیک تهران از داعش بدتر است و به این اعتقاد دارم چراکه ترافیک تهران نشان‌دهنده آن است که ما نمی‌توانیم مردم را مدیریت کنیم. در صورتی که راه حل آن وجود دارد و دم دست ماست و یکی از راهکارهای آن این است که ما در حال حاضر ۲۲۰ کیلومتر مترو داریم و می‌توانیم هفت میلیون سفر با آن انجام دهیم، در نتیجه چرا باید به‌جای استفاده از این ظرفیت تنها دو تا دو و نیم میلیون سفر با مترو انجام شود؟  هاشمی با تاکید بر توان داخلی برای تولید واگن مترو گفت: ما ۴ کارخانه واگن سازی داریم، چرا پول نمی‌دهیم که واگن‌ها ساخته شود و شغل ایجاد شود و مردم راحت شوند؟ ما حداقل ۵ کارخانه اتوبوسرانی داریم، چرا پول نمی‌دهیم که اتوبوس ساخته شود و تعداد اتوبوس های تهران به ۹ هزار دستگاه برسد؟ وی در مورد درخواست خود از رهبر انقلاب اظهار داشت: درخواست من این بود که ۲ میلیارد دلار از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بگیریم تا کمکی به تهران شود. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: منظورم این بود که پولی را برای کمک به حل ترافیک شهر تهران بگیریم چراکه شهرداری اکنون درگیر است و ۵۲ هزار میلیارد بدهکار است. شهرداری حتی اوراق مشارکت خودش را هم نمی‌تواند بفروشد و این مسئله به یک معضل تبدیل شده است. این معضل را چه کسی می‌تواند حل کند؟ من باید این مساله را یا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهم یا خدمت مقام معظم رهبری ببرم، راهی جز این ندارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت پول از صندوق توسعه ملی برای شهرداری تهران از مقام معظم رهبری مسبوق به سابقه بوده است یا خیر گفت:خیر اما مسئله مترو تهران همیشه با نظر مقامات بالا پیشرفت کرده است. زمانی که بحث مترو شروع شد خود آیت‌الله هاشمی به میدان آمد. اولین ارز به متروی تهران توسط دولت ایشان داده شد. در دولت های هفتم و هشتم هم همواره از رئیس جمهور وقت ارز را تامین کردیم. احمدی نژاد به من ارز نداد ولی به آقای درویش بعد از من داد و یک بخشی از مترو پیشرفت کرد.

هزینه خرید و نگهداری واگن 130 درصد بیشتر شد

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: هزینه خرید، تامین قطعات و نگهداری واگن های مسافری از سه میلیارد به هفت میلیارد تومان افزایش یافته است، درواقع این بخش افزایش قیمتی برابر با 130 درصد را تجربه می کند. به گزارش ایرنا، محمد رجبی افزود: دلیل افزایش چشمگیر هزینه نگهداری قطارها، تخصیص ندادن ارز با تعرفه مناسب به شرکت های حمل ونقل ریلی است. او ادامه داد: با افزایش قیمت مواد مصرفی و قطعات یدکی واگن‌های مسافری که متاثر از رشد بهای فولاد و محصولات پتروشیمی است، هزینه بازسازی یک واگن مسافری به بیش از یک میلیارد تومان رسیده که با تخصیص ارز مناسب به حدود 800 میلیون تومان کاهش می یابد. رییس انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی کشور اضافه کرد: تامین این مبالغ برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها از توان شرکت‌ها خارج است و نمی‌توانند واگن‌ها را با انجام تعمیر اساسی برای سیر آماده کنند.

دستور جهانگیری برای تخصیص ارز به لاستیک

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد ارز به لاستیک با اولویت ویژه تخصیص پیدا کند. به گزارش صداوسیما، داریوش امانی اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز اعتراض رانندگان در تاریخ اول خردادماه سال جاری، جلسات زیادی با حضور نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد و بعضی از مطالبات بطورجدی از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی بررسی و در دست اقدام است. امانی در خصوص تأمین لاستیک و قطعات و اقلام مصرفی موردنیاز رانندگان اظهارکرد: با توجه به این‌که ماهانه حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک موردنیاز رانندگان است، طی ۲ ماهه گذشته، تعداد ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک توزیع شد که در حال حاضر ۱۰۰ هزار حلقه کمبود لاستیک وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تصریح کرد: طبق دستور معاون اول رئیس‌جمهوری مقرر شد لاستیک‌های موجود در انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی هر چه زودتر میان رانندگان توزیع شود و تصمیم جدیدی که اخیراً توسط هیات‌وزیران برای تعیین تعرفه واردات این گروه محصول از تایر گرفته است که مقرر شد چهار ردیف از تعرفه واردات تایر مربوط به تایرهای رادیال باری-اتوبوسی از ۲۶ درصد به ۵درصد کاهش یابد.

 

 

ارسال نظر