ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۳۰

۴۰ مدیر بازنشسته از شهرداری می‌روند

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: ۴۰ مدیر بازنشسته شهرداری شناسایی شده و تدابیر لازم برای جایگزینی آنها نیز اندیشیده شده است.

به گزارش مهر، ابراهیم شیخ در خصوص اینکه با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان چند مدیر از شهرداری می‌روند، گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل مشاغل دولتی و نهادهای عمومی می‌شود و بر اساس قانون و در مهلت تعیین شده نیز مدیرانی که بر اساس آن دیگر نمی‌توانند در شهرداری کار کنند، از شهرداری جدا می‌شوند. بر اساس بررسی‌های انجام شده دقیقاً ۴۰ نفر از مدیران از مجموعه شهرداری خداحافظی می‌کنند، اما افرادی که هنوز حکم بازنشستگی آنها صادر نشده، سنوات خدمتشان پر شده است مشمول قانون دیگری می‌شوند.

شیخ در پاسخ به این پرسش که آیا حضور مدیری که سنوات خدمتش پر شده اما هنوز بازنشسته نیست نوعی تخلف محسوب نمی‌شود؟ گفت: مدیران بر اساس نیاز مجموعه می‌توانند حضور خود را تمدید کنند اما تاکید می‌کنم قانونی که ابلاغ شده مشمول این افراد نمی‌شود.

تجهیزات فرودگاهی بومی‌سازی‌ می‌شوند

براساس قرارداد همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تجهیزات فرودگاهی با کمک توانمندی‌های داخلی بومی‌سازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، با انعقاد این تفاهم‌نامه مقرر شد سامانه روشنایی عوامل پروازی منطبق با شرایط جغرافیایی و فرودگاه‌های کشور به‌طور کامل بومی‌سازی شود. هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، اجرای طرح‌های پژوهشی، نمونه‌سازی تخصصی و ساخت تجهیزات روشنایی عوامل پروازی است.

در حال حاضر در کشور برای سیستم روشنایی 47 فرودگاه کشور، قطعات یدکی و پشتیبانی نیاز است و برخی از این سیستم‌ها باید به‌روز رسانی شود.  با امضای این تفاهم‌نامه برای تضمین کیفیت و مرغوبیت تجهیزات، دستورالعمل‌های لازم برای نحوه آزمایش و بررسی آنها از مرکز پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دریافت می‌شود.بومی‌سازی فناوری تأمین تجهیزات فرودگاهی بر اساس اصل 44 قانون اساسی است. در حال حاضر بسیاری از تجهیزات فرودگاهی کشور مانند کانتر، ترازو، آسانسور، سیستم انتقال بار مسافر (BHS)، میمیک (سامانه کنترل روشنایی عوامل پروازی)، ترانس‌ها با قدرت‌های بالا و تابلوهای فرمان ایرانی هستند.

قیمت بلیت پروازهای اربعین تا ۲.۷ میلیون تومان

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قیمت بلیت پروازهای عتبات عالیات را در ایام اربعین اعلام کرد. به گزارش فارس، فرزانه شرفبافی درباره نرخ‌گذاری بلیت پروازهای اربعین بیان کرد: براساس همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ‌گذاری‌های پروازهای اربعین انجام شد.

او افزود: قیمت بلیت پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین از 2 میلیون و 400 هزار تومان تا 2 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: این قیمت‌ها در شرکت های هواپیمایی، نهایی و مصوب شده است و اجرا خواهد شد.

‌فروش بلیت هواپیما در۵۷ سایت دارای مجوز

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه ۵۷ سایت دارای مجوز ازاین سازمان، عملیات فروش بلیت هواپیما را انجام می‌دهند، گفت: این سایت‌ها با دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف در ارتباط هستند؛ نام این سایت‌ها‌ از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در دسترس عموم قرار دارد.

به گزارش فارس، رضا جعفرزاده با تأکید براینکه هیچ سایت دارای مجوز فروش بلیت هواپیما به درخواست سازمان هواپیمایی فیلتر نشده است گفت: سایت‌هایی که به تازگی فیلتر شده‌اند، هیچ‌یک مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی نداشتند و سازمان هواپیمایی درخواستی برای فیلتر شدن سایت‌های دارای مجوز نداشته است و فقط سایت‌‌های بدون مجوز فیلتر شده‌اند.او افزود: سایت‌هایی که به تازگی فیلتر شده‌اند هیچ‌یک مجوزی از سازمان هواپیمای کشوری برای فروش بلیت هواپیما نداشتند و با هر سایتی که‌ بدون مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری بلیت هواپیما بفروشد، قطعاً مقابله قانونی می‌شود.

جعفرزاده با تأکید بر اینکه سایت‌هایی که فیلتر شده‌اند، اعتباری برای ارائه بلیت هواپیما نداشتند، افزود: این سایت‌ها اگر بخواهند به این حوزه مجدداً ورود کنند باید الزامات سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کنند و سپس از این سازمان مجوز دریافت کنند و همه این مراحل براساس قانون انجام می‌گیرد.

 

ارسال نظر