ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۳۶

تحریم یک شرکت تایلندی به اتهام ارتباط با ایرلاین ایرانی

وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های جدیدی علیه یک کمپانی تایلندی به جرم ارتباط با شرکت هوایی ماهان ایران وضع شده که باید به منزله هشداری درمورد جدیت آمریکا در قطع روابط با این ایرلاین ایرانی در نظر گرفته شود.

 به گزارش ایلنا به نقل از «وال استریت ژورنال»، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار یک اعلامیه، تحریم‌های جدیدی را علیه یک شرکت هوانوردی تایلندی به اتهام کار با شرکت هواپیمایی ماهان ایران، وضع کرد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ماهان‌ایر به دلیل جابه‌جایی اقلام و سرباز برای بشار اسد و سرویس‌رسانی به فعالیت‌های تروریستی در سراسر جهان، تحت تحریم این وزارت خانه است.» در ادامه این بیانیه گفته شد: «این شرکت تایلندی به هشدارهای مکرر آمریکا که به‌طور علنی و به‌طور خصوصی و دوجانبه به دولت تایلند درباره قطع روابط با ماهان داده شده بود، بی‌توجهی کرده است.  براساس گفته‌های وزیرخزانه داری آمریکا، ‌این اقدام (تحریم شرکت تایلندی) باید به منزله یک هشدار در نظر گرفته شود؛ اینکه آمریکا تمایل دارد از توقف تامین خدمات و منافع صنایع هوانوردی برای این ایرلاین مرتبط با تروریسم اطمینان داشته باشد.» شرکت «مای اوییشن» به جرم اقدام به عنوان «کارگزار خدمات عمومی» ماهان در تایلند تحریم شده است. این کمپانی برای شرکت ماهان، خدمات حمل بار انجام می‌داده و گفته می‌شود این شرکت تایلندی رابط بین شرکت‌های محلی انتقال هوایی بار با کشتی‌های باری که با پروازهای منظم ماهان به تهران در ارتباط هستند، بوده است.

واکنش به تبدیل میدان قیصر امین‌پور به چهارراه

احمد مسجدجامعی، رییس کمیته‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به حذف ناگهانی میدان قیصر امین پور و تبدیل آن به چهار راه، بیان‌ کرد: نامگذاری میدانی به نام قیصر امین‌پور یک اتفاق خاص بود، چرا که اولین‌بار بود که به غیر از نام شهدا، یک نام دیگر بر خیابان‌های شهر تهران گذاشته شده بود. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نامگذاری میدان قیصر امین پور به سادگی اتفاق نیافتاده است اما به راحتی آن را حذف کرده‌اند، اظهار کرد: من نگران مابقی میدان‌های شهر هستم که مبادا با بهانه‌های واهی حذف شود. هر چند که حذف این میدان نشان داد که هنوز هم خودرو محوری در تهران حرف اول را می‌زند و برایم جای سوال است که مسوولان شهرداری منطقه دو اعلام کرده‌اند که آن را جبران می‌کنند؟! مگر نامگذاری به راحتی اتفاق افتاد؟ نامگذاری‌ها در کمیسیون و صحن شورا تصویب می‌شود و نمی‌توان به یک دفعه یک فضای شهری همچون میدان را حذف کرد. مگر شهر قاعده مند نیست که این کارها صورت می‌گیرد؟ وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حتما موضوع حذف میدان قیصر امین‌پور رسیدگی می‌شود، در مورد سرانجام تملک خانه‌های تاریخی در پایتخت، خاطرنشان کرد: در همین منطقه 11 خانه‌ای به نام خانه مینایی وجود دارد که شهرداری تهران آن را شش میلیارد تومان تملک کرده است و پیشنهاد دادیم که این خانه تبدیل به خانه موزه ولیعصر (عج) شود و به شناسنامه خیابان ولیعصر (عج) بدل شود که گویا شهرداری منطقه برایش نقشه دارد.

درخواست شورا برای افزایش سهم زنان در برنامه سوم توسعه

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 18 عضو شورا در نامه‌ای از مدیریت اجرایی شهرداری تهران درخواست کردند تا در برنامه سوم توسعه سهم زنان در عرصه مدیریت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، زهرا نژادبهرام با بیان اینکه مشکلات زنان سرپرست خانوار در جامعه نیازمند عزم جدی‌تر است، افزود: هر قدمی که در راستای کمک به اقتصاد خانوار برداشته می‌شود، می‌تواند فرصت خوبی برای کاهش مشکلات این افراد باشد. وی اضافه کرد: نمی‌توان گفت که همه مشکلات جامعه و زنانی که مسوولیت خانوار را برعهده دارند با برپایی نمایشگاه‌ها مرتفع می‌شود، اما معتقدم برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های مختلف خود اشتغالی و کارآفرینی می‌تواند در کاهش مشکلات این بانوان تاثیرگذار باشد. وی گفت: 18 عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در نامه‌ای از مدیریت اجرایی شهرداری تهران درخواست کردند تا در برنامه سوم توسعه سهم زنان در عرصه مدیریت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر