اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان شهرداری منتشر می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۴۰

انتشار عمومی سفرهای خارجی کارکنان شهرداری پس از تصویب نهایی طرح مدیریت تعارض منافع اجرایی می شود.

به گزارش مهر، چهل‌ودومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند برگزار شد. بهاره آورین در کانال تلگرامی اش در توضیح این نشست نوشت: انتشار عمومی اطلاعات این سامانه، جدای از آنکه به‌طورکلی از منظر برقراری شفافیت واجد اهمیت است، به عنوان بخشی از طرح «مدیریت تعارض منافع» نیز در نظر گرفته شده است و حسن اجرای این بخش از طرح مذکور منوط به غنای اطلاعاتی پایگاه داده‌ای این سامانه خواهد بود. این در حالی است که بنابر گزارش کارشناسان کمیته در حال حاضر ثبت اطلاعات در سامانه به نحو مناسبی صورت نمی‌گیرد؛ یعنی لزوما همه اطلاعات در این سامانه ثبت نمی‌شود یا انجام سفر خارجی متوقف بر طی شدن گردش کار مربوط به آن در سامانه نیست.

به گفته وی، اگرچه انتشار عمومی اطلاعات سفرهای خارجی پس از تصویب نهایی طرح «مدیریت تعارض منافع» اجرایی خواهد شد، در این بخش از جلسه مقرر شد که مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل اطلاعات مربوط به سفرهای خارجی انجام‌شده در سال اول دوره جدید مدیریت شهری را جهت انتشار آن در وب‌سایت شفاف تهیه و به شهردار تهران ارائه دهد. مطابق با ماده ۹ طرح «مدیریت تعارض منافع» موارد اطلاعاتی خواسته‌شده در این رابطه عبارتند از: مقصد یا مقاصد سفر، طول مدت سفر، همراهان سفر، میزان و محل تامین هزینه سفر، علت و ضرورت سفروگزارش و دستاوردهای سفر.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیستم تامین اعتبار شهرداری تهران به نحوی عمل می‌کند که انتقال یک قرارداد از یک سال مالی به سال مالی بعدی موجب بروز برخی مغایرت‌های اطلاعاتی می‌شود. در طولانی‌مدت، راه‌اندازی سیستم تعهد اعتبار این مشکل را به لحاظ اداری حل می‌کند. اما افزون بر آن، اختصاص کد شناسایی مشترک برای هر قرارداد بین سامانه‌های مختلف شهرداری که در جلسات پیشین کمیته نیز مطرح شده و در دستور کار اقدامات فاوا قرار گرفته بود به لحاظ فنی می‌تواند امکان حذف ردیف‌های اطلاعاتی نامعتبر بین سامانه قراردادها و سامانه مالی را فراهم کند.

در این راستا مقرر شد که در ادامه اقدامات صورت‌گرفته در این باره، ظرف مدت دوهفته و با تشکیل جلساتی با حضور نمایندگان کمیته شفافیت و شهر هوشمند و نمایندگان سامانه‌های مرتبط در سازمان فاوا، اختصاص کد شناسایی مشترک برای هر قرارداد در سامانه‌های مختلف بررسی و اجرایی شود.

 

 

ارسال نظر