ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۱:۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۹۳۸۰

موافقت دولت برای خرید تجهیزات آتش نشانی با دلار 4200

شهردار تهران از افتتاح پروژه‌های اولویت دار عمرانی پایتخت خبر داد و گفت: دولت با خرید تجهیزات آتش نشانی با نرخ دلار 4200 موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی افشانی روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاح تونل آرش- بزرگراه آیت‌الله هاشمی و همچنین دوربرگردان غیر هم سطح مدرس - نلسون ماندلا با بیان اینکه خوشبختانه فاز 2 این تونل همانطور که قول داده‌ بودیم در شهریور ماه با اعتبار 220 میلیارد تومان افتتاح شد، تصریح کرد: این تونل در کاهش بار ترافیکی خیابان آرش و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار موثر است و همچنین پل دوربرگردان غیر هم سطح مدرس – نلسون ماندلا نیز در کاهش بار ترافیکی این منطقه اثرگذار است.

شهردار تهران در مورد نامه محسن هاشمی،‌ رییس شورای شهر تهران در خصوص تخصیص ارز 4200 تومانی به خریدهای شهرداری تهران گفت: به دولت نامه نوشتیم که شهرداری برای خریدهایش از ارز با نرخ 4200 تومان استفاده کند که این خریدها شامل تجهیزات مترو و آتش نشانی می‌شود. خوشبختانه دولت با خرید تجهیزات آتش‌نشانی با نرخ دلار 4200 تومان موافقت کرده اما از آنجایی که نامه مترو را دیر زدیم، این مساله در حال بررسی است.

درادامه شهردار تهران از ارسال نامه‌ای به وزیر کشور برای پرداخت مطالبات شهرداری خبر داد و گفت: به وزیر کشور نامه نوشتم که سهم شهرداری را از محل تبصره ماده 5 پرداخت کند که حدود 2000 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان و 500 میلیارد تومان نیز سهم قطار شهری است.

وی با بیان اینکه در حوزه پسماند و قطار شهری که مهم‌ترین اولویت‌های ما هستند برای جذب منابع مالی گام‌هایی برداشته شده است، گفت: در ماه آینده یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی که اتمام نیمه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی و اتصال آن به بزرگراه ارتش است،‌ تکمیل می‌شود.

افشانی با بیان اینکه  هر فصل شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی در پایتخت خواهیم بود، گفت: علی رغم محدودیت مالی فراوان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء جلسه گذاشتیم و از آنها خواستیم که در شرایط فعلی کار را ادامه دهند و خوشبختانه آنها نیز موافقت کردند که جای تقدیر دارد و همه پروژه‌ها فعال شد و جالب است وقتی که پروژه‌ها شروع شد به شورا و شهرداری انتقاد کردند و فشار آوردند که چرا پروژه‌ها تعطیل است؟! این در حالی بود که درست در نقطه اوج این حرف‌ها را زدند و به آنها توصیه می‌کنیم بهتر است که مردم را امیدوار کنند.

همکاری فنی کارشناسان ایرانی و ایرباس

محققان دانشکده مهندسی دانشگاه تهران با استفاده از نانوپوشش‌ها روشی را برای افزایش راندمان هواپیما عرضه کردند که به گفته آنها قرار است این مطالعات در فاز بزرگتر با همکاری محققان شرکت ایرباس در ایران اجرایی شود. دکتر سید فرشید چینی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ایده‌ای در زمینه کاهش اصطکاک سطح داریم که بر اساس این ایده که با الگوریتم ژنتیک، مکان‌های بهینه بدنه هواپیما را به دست آوردیم، این نقاط را با نانو مهندسی به گونه‌ای تغییر دهیم تا راندمان هواپیما را افزایش دهیم.

او اضافه کرد: با این روش می‌توانیم مشخص کنیم که در یک هواپیما چه اندازه می‌توانیم نیروی مقاوم را کم کنیم و نیروی بالابر آن را افزایش دهیم. چینی تاکید کرد: افزایش راندمان هواپیما با کاهش میزان اصطکاک با استفاده از نانو پوشش‌ها صورت گرفته است. استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران ادامه داد: یک ماه قبل بازدیدی از مرکز تحقیق ایرباس در فرانسه داشتیم که درباره اجرای این پروژه مذاکره کردیم. به گفته چینی، بر اثر این مذاکره مقرر شد که یک هیات از فرانسه اواخر مهر برای ادامه تحقیقات در این زمینه به ایران بیایند. چینی یادآورشد: براساس قراردادی که با ایرباس منعقد کردیم، مطالعات را در مقیاس بزرگتر تست خواهیم کرد.

ATR به دنبال مشتری برای هواپیماهای سفارشی ایران

شرکت هواپیماسازی لئوناردو ایتالیا اعلام کرد: شرکت ATR که به صورت مشترک متعلق به لئوناردو و ایرباس فرانسه است در حال مذاکره با خریداران جایگزین برای فروش باقی مانده هواپیماهایی است که قرار بود به ایران تحویل داده شود. به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، دو شرکت لئوناردو و ایرباس در حال مذاکره با خریداران جایگزین جهت فروش باقی مانده هواپیماهایی است که قرار بود در قالب یک قرارداد یک میلیارد یورویی به ایران تحویل داده شود، اما به دلیل تحریم‌ها دیگر قابل تحویل نیستند. آلساندرو پروفومو، مدیر شرکت لئوناردو در این باره گفت: کاملا مطمئنیم که خواهیم توانست قرارداد فروش این هواپیماها به سایر کشورها را نهایی کنیم. پروفومو افزود: 12 هواپیمای نسل جدید ATR که در سال 2016 توسط ایران سفارش داده شده، قبلا تحویل این کشور شده و 8 هواپیمای باقی مانده به مشتریان دیگر فروخته خواهد شد. او ادامه داد: با توجه به فروش مجدد این هواپیماها به سایر مشتریان، شرکت انتظار ندارد ATR و لئوناردو «تاثیر قابل توجهی» از تحریم‌های وضع شده از سوی امریکا علیه ایران ببیند. مدیر شرکت لئوناردو اظهار کرد: شرکت لئوناردو هیچ قرارداد دیگری با ایران ندارد.

 

 

ارسال نظر