رای شورای‌عالی شهرسازی به حفظ باغات کن

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۹۵

شورای‌عالی شهرسازی و معماری طرح ساماندهی و صیانت از باغات کن را تعیین تکلیف کرد و لزوم حفاظت از پهنه‌های مختلف باغات کن را به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری با دستور جلسه ساماندهی و صیانت از باغات کن برگزار شد و در این جلسه در مورد پهنه‌های یک، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ منطقه «کن» در غرب تهران تصمیم‌گیری شد.

بر اساس نظر اکثریت اعضا مقرر شد تا پهنه ۴ از محدوده خارج شود و محدوده های ۲، ۳، ۵، ۶ و ۷ بر اساس نظر کمیته فنی باشد،‌ همچنین، پیشنهاد شورای‌عالی شهرسازی و معماری به این صورت ارایه و مورد تصویب قرار گرفت که این پهنه به عنوان پهنه هدف بازآفرینی در نظر گرفته شود و بر همین اساس هم ساخت و ساز در این پهنه با رویکرد بازآفرینی شهری مشمول استفاده از تسهیلات و بسته‌های تشویقی شود. براساس اعلام دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مقرر شد تا معاون معماری و شهرسازی شهردای تهران طرح ویژه ای را با اصل حفاظت از بافت بومی منطقه تهیه کند و به تصویب معاونت برسد تا به کمیسیون ماده ۵ شهر تهران برود.

محمدسعید ایزدی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این جلسه، اعلام کرد: اولین تصمیم خروج اراضی حاشیه رودخانه رسه است و تامین نظریه طرح تفصیلی بر این منطقه است، همچنین پیشنهاد دوم این است که در مورد پهنه‌های۲، ۳، ۶ و ۷ عینا با نظر کمیته فنی عمل شود.

این مقام مسئول همچنین در مورد حوزه ۵ هم اعلام کرد: در مورد این پهنه، پیشنهاد شورای‌عالی شهرسازی و معماری این است که این پهنه را به عنوان پهنه هدف بازآفرینی تصویب کنیم و بازآفرینی این پهنه را مشمول استفاده از تسهیلات و بسته‌های تشویقی کنیم.

طبق توافق کمیته فنی با تراکم ۱۸۰ درصد از دکتر حناچی خواهش می کنیم که طرح ویژه ای با اصل حفاظت از بافت بومی منطقه تهیه کنند و به تصویب معاونت برسد و به کمیسیون ماده ۵ برود.

 

 

ارسال نظر