در شهر

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۲:۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۹۱۲۶

انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو

شهرداری تهران و مدیران بانک‌ها برای انتشار اوراق مشارکت 1300 میلیارد تومانی برای توسعه مترو به توافقات اولیه رسیده‌اند. به گزارش مهر، سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران در جلسه با مدیران بانکی گفت: همه ما در شهر تهران زندگی می‌کنیم و از مشکلات ترافیکی و آلودگی آن باخبریم، فارغ از اینکه در چه جایگاه‌هایی قرار داریم باید دغدغه آسایش تهرانی‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: سال گذشته مدارس تهران ۲۲ روز به دلیل آلودگی تعطیل بودند و این شرایط نامطلوب آسیب زیادی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان این شهر تحمیل کرد. به همین دلیل باید هر چه زودتر مشکل حمل و نقل و آلودگی شهر تهران را حل کنیم تا این اتفاق امسال تکرار نشود.

شهردار تهران در حاشیه این جلسه یادآور شد: سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده از ۳۳ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است که این تحول نشان‌دهنده اراده دولت و مسوولان برای حل مشکلات شهرداری‌ها است.

 در انتهای جلسه مدیران بانک‌ها توافق کردند با تشکیل یک کنسرسیوم، اوراق مشارکت به ارزش 1300 میلیارد تومان چاپ و برای فروش عرضه کنند. علاوه بر این، بنا شد مسائل مالی شهرداری و بانک‌ها در جلسات آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد. زریر نگین تاجی، سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره جزییات این توافق نیزگفت: سال گذشته دولت مجوز انتشار ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به شهرداری تهران داد که آن زمان انتشار این اوراق میسر نشد. با وجود این، با رایزنی شهرداری، دولت این فرصت را برای ۶ ماه تمدید کرد. وی ادامه داد: با همکاری بانک‌ها در مردادماه ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کردیم و در جلسه امروز نیز تصمیم بر آن شد، چند بانک در قالب کنسرسیوم، عاملیت انتشار مابقی اوراق را بر عهده بگیرند. سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به توافق اولیه برای انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت گفت: پیش بینی می‌کنیم هفته آینده توافق اولیه، نهایی و پس از آن با نرخ سود ۲۰ درصد عملیاتی شود.

شناسایی ۶۰۰۰ باغ در تهران

حدود ۶۰۰۰ قطعه باغ در تهران شناسایی شده است، برای ۳۱۰۰ قطعه باغ شناسنامه صادر شده اما حدود ۳۰۰۰ باغ در اختیار ارگان‌ها و دستگاه‌ها است که اجازه ورود نمی‌دهند، هر چند که ما درصدد ورود به این باغات هستیم. پیروز حناچی معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این خبر درباره لایحه جدید جایگزین برج - باغ گفت: لایحه جدید که تقدیم شورای شهر تهران شد تا در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود، با رویکردی کاهنده بوده است. در این لایحه پیش‌بینی شده است تا حد امکان منافع صاحبان باغ لحاظ شود، اگر ما معتقدیم که باغات و درختان به شهر تهران کمک می‌کنند باید به صاحبان باغ در آبیاری، نگهداری و ... کمک کنیم. معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در لایحه جدید مزیت‌ها و محدودیت‌هایی برای صاحبان باغ در نظر گرفته شده است، گفت: در مقایسه با وضعیت سابق شاید در کوتاه‌ مدت پیشنهادات ما تشویق کننده نباشد؛ اما روش قبلی هم قابل ادامه نبود چرا که بخش زیادی از باغات پایتخت از بین رفت. حناچی با بیان اینکه تاثیر تخریب باغات در یک بازه ۱۰ ساله در بودجه تهران تنها یک درصد بوده است، گفت: وضعیت تخریب باغات در تهران به مانند آن ضرب المثل معروف است که می‌گویند به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشیدند و به مسوولان به جای حفظ باغات اجازه دادند که حجم زیادی از باغات تخریب شود.نگاه ما در لایحه جدید بازدارنده است، اما واقع‌بینانه خواهد بود، روش‌های جایگزین و تشویقی برای حفظ باغات در نظر گرفته شده‌اند.

جمعه آینده فرودگاه پیام رسما مسافری می‌شود

مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز از آغاز فروش اینترنتی بلیت نخستین پرواز هواپیمای مسافربری این فرودگاه خبر داد.

علی کاملی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ساعت 14 روز جمعه 23 شهریور جاری نخستین هواپیمای مسافری با مبدا مشهد مقدس در فرودگاه بین المللی پیام به زمین خواهد نشست.

او ادامه داد: همچنین ساعت 16: 15 همان روز پرواز از مبدا کرج به سمت مشهد انجام می‌شود.

مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز اضافه کرد: با راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز از این فرودگاه به سمت مشهد و برگشت آن انجام خواهد شد.

کاملی گفت: همچنین مسیرهای جدیدی در حال برنامه‌ریزی است که با تکمیل شدن روند آنها، در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 با عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارایه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارایه خدمات بالگردی به نقاط سخت گذر در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تایید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه‌ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.  با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.

 

ارسال نظر