نصب فیلتر دوده، قانون است و راه فرار ندارد

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۷۱۱

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پس از ۴-۳ سال با فشارهایی که از سمت سازمان محیط‌زیست وارد شد مسوولان را توجیه کردیم نصب فیلتر دوده مصوبه است و راه فرار ندارد و آنها هم در حال تدوین برنامه اجرایی هستند.

به گزارش فارس وحید حسینی، با بیان اینکه روی خودروهای نو از ابتدای سال 96 فیلتر دوده نصب و وارد بازار شده است، گفت: خودروسازها هم آمار نصب فیلتر دوده را می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سازمان محیط زیست فقط به این موضوع اکتفا نمی‌کنیم، گفت: دوباره خودروها را دبل‌چک می‌کنیم و حتی از برخی راننده‌ها در این باره نیز سوالاتی پرسیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص خودروهای در حال تردد که فیلتر دوده هم ندارند، گفت: نصب فیلتر دوده وظیفه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که بارها از آنها دعوت کردیم که در کارگروه‌های آلودگی هوا و زیرکمیته‌های تخصصی آن شرکت کنند اما اقدام جدی صورت نگرفت.سه الی چهار سال است با فشارهایی که از سمت سازمان محیط زیست وارد کرده‌ایم آنها را توجیه کردیم که این مصوبه است و راه فرار ندارد و آنها هم در حال تدوین برنامه اجرایی هستند.

وی با اشاره به وضعیت موجود، گفت: با وضعیت تحریم‌ها و مباحث ارزی نوسازی ناوگان دیزلی بسیار دور از ذهن است چرا که پول نداریم یک میلیارد تومان بابت هر اتوبوس، 600 میلیون برای کامیون و 2 میلیارد هزینه برای اتوبوس‌های بی‌آر‌تی بدهیم، بهتر است همین وضعیت موجود را خوب نگهداری کرده، تعمیر و بازسازی کنیم، فیلتر دوده نصب و آلودگی را صفر کنیم.

 

 

ارسال نظر