در شهر

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۸۵۴۱

  توپ لایحه درآمدهای

پایدار شهرداری در زمین مجلس

رییس کمیته بودجه شورای شهر بر لزوم برگزاری جلساتی با نمایندگان مجلس برای افزایش سهم شهرداری از محل درآمدهای پایدار تأکید کرد. به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در مورد سرانجام لایحه راهکارهای افزایش سهم شهرداری از درآمدهای پایدار گفت: سه لایحه درآمد پایدار همزمان در شورای عالی استان‌ها، یک طرح که از قبل در دستور کار مجلس بود و یک لایحه جدید در مورد درآمدهای پایدار هم که از سوی دولت تقدیم مجلس شده، در دست بررسی است. وی با بیان اینکه این سه طرح در دست بررسی است و باید با هم تلفیق شود، افزود: قرار بود جلساتی در مجلس در مورد بررسی زوایای مختلف این سه طرح و احتمالا ادغام آنها برگزار شود که از نماینده شورای شهر هم برای شرکت در این جلسه دعوت شود؛ اما هنوز این جلسات برگزار نشده است. فراهانی افزود: توپ افزایش سهم شهرداری‌ها از درآمدهای پایدارها در زمین مجلس است و باید نمایندگان مجلس زمانی را برای بررسی نهایی این سه پیشنهاد ارایه دهند.

  راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در پایتخت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افتتاح فعالیت پلیس دوچرخه سوار خبر داد و گفت: پلیس‌های دوچرخه سوار در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و در دیگر مناطق شهر نیز فعالیت خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه مراسم افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هدف ارتقای فرهنگ عبور و مرور و روانسازی ترافیک ایجاد انضباط ترافیکی به‌ویژه در معابر پرترافیک اقدام به راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار کرد و مرحله اول اجرای این طرح، در مناطق 6 و 12 با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا می‌شود.

مهماندار با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای فرهنگ عبور و مرور کاربران ترافیکی در زمینه استفاده از دوچرخه، برقراری نظم و ایمنی ترافیک و سهولت حرکت در معابر و خیابان‌های منتخب مناطق 6 و 12، جلوگیری از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز، طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، کاهش زمان حضور پلیس در معابر پرترافیک و افزایش قدرت مانور ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: این طرح در دو شیفت صبح و عصر اجرا می‌شود. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: پلیس‌های دوچرخه سوار در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و در دیگر مناطق شهر نیز فعالیت خواهند داشت. وی با بیان اینکه ماموران پلیس دوچرخه سوار مانند دیگر ماموران پلیس راهور امکان جریمه و برخورد با تخلفات را نیز خواهند داشت، گفت: لازم است شهروندان با ماموران پلیس راهور همکاری و همراهی داشته باشند.

  صدور شناسنامه برای 1.3 میلیون اصله درخت

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از شناسنامه‌دار شدن بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت با روش «تگ‌های الکترومغناطیسی» خبر داد. به گزارش مهر، علی محمد مختاری با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن درختان تهران گام موثری در حفاظت از آنها برای نسل‌های آینده است، گفت: براساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب شورای انقلاب اسلامی و مصوبه یک صد و چهلمین جلسه شورای محترم اسلامی شهر تهران، وظیفه شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان تهران با استفاده از فناوری نوین (تگ الکترومغناطیسی) بر عهده سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفت. وی ادامه داد: در همین راستا، عملیات مورد نظر به صورت آزمایشی از خیابان ولیعصر (عج) آغاز شد و تا مرداد ماه ۱۳۹۷ بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار اصله از درختان شهر تهران که دارای بن بالای ۳۰ سانتی متر بودند از طریق نصب تگ الکترومغناطیسی، شناسنامه‌دار شده‌اند. مختاری در خصوص روش کار این تگ‌های الکترومغناطیسی گفت: این تگ‌ها در برگیرنده یک چیپ الکترومغناطیسی است که تنها یک شماره RFID (کد شناسایی) بر روی آن ذخیره شده است. هر درخت توسط شماره کد شناسایی خود توسط دستگاه ریدر و تبلت‌هایی که نرم افزار “مدیریت درختان “ بر روی آنها نصب شده تشخیص داده شده و از این طریق می‌توان به جزئیات شناسنامه درخت از جمله آیتم‌های منطقه و نشانی استقرار درخت، نوع گونه گیاهی، محیط بن، ارتفاع، تاج پوشش (به درصد)، شادابی (به درصد)، میزان انحراف، وضعیت طوقه، آفت و بیماری آن، عملیات به زراعی انجام شده روی درخت دسترسی پیدا کرد. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه تاکید کرد: پروژه پلاک کوبی الکترومغناطیسی درختان با هدف جمع‌‌آوری و حفظ اطلاعات درختان و بررسی وضعیت فعلی آنها و همچنین برنامه‌ریزی کلان برای آینده آنها به انجام می‌رسد.

مختاری با اشاره به این موضوع که پروژه پلاک کوبی درختان یکی از برنامه‌های حفاظت از درختان شهر تهران با تدوین استراتژی ثبت مشخصات مورفولوژیکی و جغرافیایی درختان است، گفت: این فرایند در تکمیل طرح مستمر حفظ درختان ارزشمند شهر و در قالب طرح‌های تغذیه‌ای، کنترل آفات و بیماری‌ها، هرس، آزادسازی طوقه درختان و رفع عوارض محیطی (کابل برق، انحراف شاخه و ...) به اجرا در آمده و امیدواریم با ادامه و تکمیل این پروژه شاهد همکاری و همیاری بیشتر مسوولان و شهروندان گرامی برای حفاظت از درختان شهرمان باشیم.

  مترو به تعهدات خود در چشمه علی عمل نکرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مترو به تعهدات خود در چشمه علی عمل نکرده است، گفت: باید دوباره از مسوولان مترو در این باره سوال کنیم. موضوع را از طریق قوه قضاییه و نهادهای ذی‌ربط پیگیری کرده و همچنین شکایت می‌کنیم. به گزارش فارس حسن خلیل‌آبادی، با بیان اینکه آب همچنان در چشمه علی کم است و از هفته گذشته نیز کمتر شده است، گفت: آنقدر که مترو ساز دهل زد که آب را به چشمه علی بازگشته این طور نبوده است. هنوز آب به چشمه علی به درستی بازنگشته است .مترو آب‌بندی‌های لازم را در تونل انجام نداده و کوتاهی کرده است. عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مترو به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: باید دوباره از مسوولین مترو در این باره سوال و پیگیری کنیم موضوع را از طریق قوه قضاییه و نهادهای ذیربط پیگیری کرده و همچنین شکایت می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر