ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۰:۴۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۴۶۰

وجود اعضای بدن در زباله‌های بیمارستانی محال است

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر لزوم تعیین تکلیف زباله‌های بیمارستانی در جلسه مشترک  وزارت بهداشت و شهرداری تهران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، خداکرمی در مورد تعیین تکلیف زباله های بیمارستانی با بیان اینکه امحاء زباله‌های بیمارستانی، وظیفه تولید کننده زباله عفونی یعنی بیمارستان‌ها است، گفت: به خصوص پروسه غیرعفونی و  «اتوکلاو» کردن زباله ها با  بیمارستان است. وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر پیدا شدن اعضای بدن در میان زباله‌های بیمارستانی گفت: برخی گزارش ها مبنی بر اینکه نسوج و اعضای بدن در میان زباله ها وجود داشته، منتشر شده؛ اما به نظر محال است، چراکه همه تمهیدات در نظر گرفته می‌شود.البته قبول دارم که در پروسه ضدعفونی، جمع آوری و دفع برخی از زباله‌ها در مراکز مشکل وجود دارد؛ اما می‌طلبد که مدیریت شهری و وزارت بهداشت با یکدیگر جلسه‌ای برگزار کنند تا همکاری‌ها افزایش یابد.

منع استفاده از  خودروهای دولتی فاقد معاینه فنی

استانداری تهران با صدور بخشنامه‌ای از همه نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی خواست از ابتدای مهرماه از خودروهای فاقد معاینه فنی استفاده نکنند و برای همه خودروهای تابعه خود، برگه معاینه فنی دریافت کنند. به گزارش ایلنا، استانداری تهران با صدور بخشنامه‌ای خطاب به فرمانداران استان تهران از آنها درخواست کرد از ابتدای مهرماه سال جاری از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس و مینی‌بوس و خودروهای سواری فاقد معاینه فنی جدا خودداری کنند.

همچنین بر اساس این بخشنامه، کلیه خودروهای مشمول شهرداری‌ها (اعم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، ون، خودروهای سنگین و نیمه سنگین موتوری و ...) ادارات، سازمان‌ها و... موظف به اخذ برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی شده‌اند. استانداری تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز ماموریت داده نسبت به اعمال قانون و برخورد قانونی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی معتبر اقدام کند.

 

تصویب طرح حفاظت و  ساماندهی اراضی باغات کن

رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران از تصویب طرح ساماندهی، مبتنی بر حفاظت و صیانت از اراضی و باغات کن در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد. به گزارش فارس، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران با اشاره به جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: این شورا، با رویکرد حفاظت و صیانت از باغات بهم پیوسته محدوده باغات و اراضی کن مبتنی بر مطالعات گسترده ای که طی سالیان اخیر توسط مشاورین مربوطه انجام شده بود طرح  «ساماندهی، حفاظت و صیانت از اراضی و باغات کن» را به تصویب رساند. وی ادامه داد: صرفا در خصوص محدوده 146 هکتاری اراضی کشت اجباری یا توتستان ها مقرر شد بحث و بررسی بیشتری در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شود و سپس در صحن شورا برای تصمیم‌گیری مطرح شود.

 

کاهش راندمان 50  درصدی ساخت پروژه‌های عمرانی

 خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افزایش قیمت بیش از دو برابری قیمت قیر خبر داد و گفت:‌ در حالی که قیمت قیر هر تن یک میلیون و 200 هزار تومان بود در حال حاضر به 3 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است بنابراین افزایش قیمت قیر هم یکی از دلایل کند شدن سرعت اجرای پروژه‌ها است.

به گزارش ایلنا، خیراله خادمی در یک نشست خبری با اشاره به عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: این شرکت وظیفه احداث کلی زیربناهای حمل و نقلی را دارد و در این راستا قدم برمی‌دارد و مجری حدود 60 درصد اعتبارات مصوب حمل و نقل در بخش‌های بزرگراهی و آزادراهی و راه‌های روستایی و ریلی شرکت ساخت است. او با اشاره به کاهش بودجه پروژه‌های عمرانی در سال 97 اظهار کرد: به صورت اعتباری شاهد کاهش 25 درصدی اعتبارات بودیم و می‌توان گفت به‌طور کلی 40 درصد بودجه در این بخش نسبت به سال گذشته کاهش یافته که با احتساب تورم 10 درصدی می‌توان گفت راندمان‌مان در این حوزه 50 درصد کاهش پیدا کرده است. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معتقدم 75 درصد ترددها از 35 هزار کیلومتر جاده شریانی خاص انجام می‌شود گفت: 19 هزار کیلومتر از این جاده به صورت آزادراه یا بزرگراه است که با اولویت‌بندی باید مابقی جاده‌های شریانی هم به آزادراه و بزرگراه تبدیل شوند. او با اشاره به حذف قیر رایگان در پروژه‌های عمرانی گفت: یکی از مشکلات در اجرای پروژه‌های عمرانی بحث تخصیص قیر است. وی افزود: در حالی که در سال‌های گذشته از قیر دولتی و رایگان برای ساخت پروژه‌های عمرانی استفاده می‌کردیم از امسال قیر رایگان نداریم. خادمی از افزایش قیمت بیش از دو برابری قیمت قیر خبر داد و گفت: ‌در حالی که قیمت قیر هر تن یک میلیون و 200 هزار تومان بود در حال حاضر به 3 میلیون و 300 هزار تومان رسیده ا ست بنابراین افزایش قیمت قیر هم یکی از دلایل کند شدن سرعت اجرای پروژه‌ها است.

 

 

ارسال نظر