خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۲۳۴

پیشنهاد افزایش پروازهای هفتگی میان ایران و افغانستان

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ارایه پیشنهاد به جمهوری اسلامی افغانستان برای افزایش پروازهای هفتگی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی عابدزاده در باره خروجی جلسه با محمد حمید طهماسی، وزیر حمل و نقل و هوانوردی ملکی جمهوری اسلامی افغانستان گفت: در این جلسه در خصوص پروازهای افغانستان پیشنهاد دادیم که ظرفیت این پروازها را افزایش دهیم، طبق توافقنامه‌ای که با افغانستان داریم اکنون ۹ پرواز در هفته میان ایران و افغانستان صورت می‌گیرد، که لازم است این تعداد افزایش یابد.

او با اشاره به دوستی دو ملت ایران و افغانستان افزود: با توجه به ارتباطات نزدیک و ریشه‌های فرهنگی مشترک ایران و افغانستان، پیش بینی این است که اگر سقف پروازها را افزایش دهیم، مسافران بیشتری قادر خواهند بود با استفاده از هواپیما میان دو کشور جابه‌جا شوند.

عابدزاده افزایش پروازها میان دو کشور را تدریجی دانست و ادامه داد: پیشنهاد دادیم تا پروازها میان ایران و افغانستان تا ۳۰ پرواز در هفته افزایش پیدا کند. این به آن معنی نیست که به محض اجرایی شدن توافق، پروازها به ۳۰ پرواز در هفته افزایش پیدا می‌کند بلکه این افزایش به مرور رخ خواهد داد و طی چند سال حاصل خواهد شد.

بازسازی دوباره واگن‎های ۳۰ تا ۳۹ ساله رجا

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه واگن‌های با عمر ۳۰ تا ۳۹ سال رجا تاکنون یک بار بازسازی و تعمیرات اساسی شده‌اند، گفت: با این حال این واگن‌ها طی یک برنامه و فرآیند مدون مجدد مورد بازسازی قرار خواهند گرفت.

به گزارش تسنیم، محمد رجبی افزود: شرکت رجا علاوه بر اقدامات قبلی و جدید برای بازسازی و تعمیرات اساسی واگن‌های مسافری تحت اختیار، به دنبال افزایش کیفیت خدمات و کمیت جابه‌جایی مسافران ریلی است.

او با اشاره به تحویل 39 دستگاه واگن تولید داخل در سال 96 به رجا، تصریح کرد: تا ماه آینده تعداد 11 دستگاه واگن مسافری دیگر ساخت یکی از شرکت واگن‌ساز داخلی تحویل رجا خواهد شد و با تحویل‌گیری تعدادی دیگر از شرکت واگن‌ساز ایرانی تلاش داریم در سال 97 تعداد واگن‌های جدید را به ناوگان رجا به 23 دستگاه برسانیم.رجبی ابراز امیدواری کرد: با افزایش گردش سیر حدود 80 واگن‌ همچنین ورود واگن‌های جدید در سال آینده، علاوه بر جابه‌جایی بیشتر مسافران در مسیرهای مختلف به ویژه محورهای آذربایجان و یزد، بتوانیم در مسیرهای جدید مانند: ارومیه، همدان و رشت نیز به هموطنان خدمت‌رسانی کنیم.

هدف‌گذاری برای ساخت ۲۰هزار مسکن در استان تهران

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از هدف‌گذاری برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن در استان تهران در بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۱۴۰۰) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد نادر گفت: امیدوارم شهر بدون طرح بازآفرینی نداشته باشیم و ۶۳ محله هدف استان تهران با توافق و پای کار آمدن فرمانداران و شهرداران هر چه سریعتر مشخص شود تا هدف‌گذاری ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن تا پایان برنامه ششم توسعه محقق شود.

 

ارسال نظر