ورود 5 میلیون یورو قطعات یدکی هواپیما

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۲۸:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۰۷۰

 وزیر راه و شهرسازی درحاشیه مراسم ورود 5 فروند ATR از محموله‌ای از قطعات یدکی هواپیما به ارزش 5 میلیون یورو اعم از ساخت آمریکا و اروپا همراه با ورود هواپیماهای جدید این شرکت هواپیماساز به کشور خبر داد.

آخوندی افزود: اتفاق بزرگ امروز، گامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در ایفای تعهدات خود نسبت به ایران بود که با همکاری تیم فنی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سایر نیروهای دست‌اندر‌کار به ثمر نشست. به گفته این مقام مسوول، پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، طی گفت‌وگوهای مستمر با اروپایی‌ها و با وجود همه دشواری‌ها، این قرارداد به نتیجه رسید و امیدواریم در آینده هم این همکاری‌ها تداوم داشته باشد تا فضای مثبتی در سطح بین الملل شاهد باشیم. آخوندی تاکید کرد: موفقیت حاصل شده نشان داد اگر تعامل سازنده با جهان داشته باشیم، حتی می‌توان آمریکا را منزوی کرد؛ موضوعی که امروز و با این حرکت به منصه ظهور رسید. این عضو دولت دوازدهم یادآور شد: توسعه مناطق، دلیل اصلی تاکید وزارت راه و شهرسازی بر واردات هواپیماهای کوچک جدید به کشور بود. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز بیشتر هواپیماهای کشور در تهران، مراکز استان‌ها و همچنین مقاصد بین المللی پرواز می‌کنند، در حالی که اگر فرودگاه‌های کوچک و منطقه‌ای را فعال کنیم، می‌توانیم به مناطق دوردست هم پرواز داشته باشیم. او ابراز امیدواری کرد که بتوان هما را به همه مناطق ایران توسعه داد تا به رشد و توسعه و جلب سرمایه در این مناطق بینجامد.

پس از اجرای توافق برجام در دی ماه 1394، ایران ایر توانست پس از رفع تحریم‌های آمریکا در زمینه خرید هواپیماهای تجاری و مسافری، سه قرارداد خرید هواپیما با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ATR در مجموع به میزان 200 فروند هواپیمای جدید را منعقد کند که سهم شرکت ایتالیایی ATR، 20 فروند هواپیما بود.

 

ارسال نظر