ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۸۵

هرکیلو زباله، ۲۱هزارتومان خسارت زیست محیطی  

شهردار منطقه 22 گفت: تولید هریک کیلو زباله، ۲۱هزارتومان خسارت زیست محیطی به طبیعت وارد می‌کند و برای تسویه ۱ لیتر شیرآبه تولید شده مبلغ 4۰۰هزار تومان هزینه می‌شود. همچنین برای هر یک متر مکعب گاز گلخانه‌ای تولید شده مبلغ ۱۰ دلار هزینه برای جبران اثرات تخریبی آن هزینه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ با اشاره به طرح‌های تشویقی «تفکیک زباله از مبداء » گفت: رکن بازیافت تفکیک است. اگر تفکیک در مبدا به درستی انجام شود می‌توان گفت فرآیند بازیافت بطور کامل در حال انجام است و اگر زباله در مبدا به صورت مخلوط به کارگران شهرداری تحویل داده شود تفکیک پسماند بطور کامل انجام نخواهد شد.

 نوذرپور با بیان اینکه آگاهی شهروندان نسبت به موضوع پسماند و حفظ محیط زیست با توجه به کاستی‌های دولتمردان در امر آموزش بسیار بالا است ادامه داد: 35درصد از کل زباله‌های شهر تهران خشک و قابل بازیافت است و مابقی آن‌تر بوده که از این مقدار حدود 5درصد قابل بازیافت است. مدیریت شهری به کمک شهروندان و سایر ارگان‌های خدمت‌رسان در موضوع تفکیک زباله با برنامه‌ریزی‌های جامع و مستمر باید به سمت تفکیک صد در صدی زباله حرکت کند.

نوذرپور اولین مرحله از تفکیک درست در مبدا را جداسازی زباله‌تر از خشک دانست و گفت: محل نگهداری زباله‌تر باید جدا از محل نگهداری زباله خشک در منازل باشد. شهردار منطقه۲۲، استقرار مخازن سطل‌های مکانیزه در سطح شهر را کار نادرستی دانست و آن را باعث از بین رفتن انگیزه شهروندان برای تفکیک زباله از مبداء عنوان کرد.

وی درباره طرح تشویقی تحویل پسماند خشک از مبداء در منطقه ۲۲ گفت: شهروندان زباله‌های خشک خود را جداگانه به غرفه‌های بازیافت در محلات و یا به ماشین‌های ملودی تحویل می‌دهند و در ازای آن منازل شهروندان به صورت رایگان در مقابل آتش و زلزله بیمه می‌شوند و یا خدمات کارواش اتومبیل و یا کود کمپوس برای باغچه و گلدان دریافت می‌کنند.  نوذرپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری از زباله‌ها در پارک‌های محله ایجاد و انباشته می‌شوند برای حل این معضل چه تمهیداتی انجام شده است نیز گفت: در فضاهای باز و پارک‌های محلی، کارکنان خدمات شهری کیسه‌های زباله گیاهی تجزیه پذیر، بین شهروندان توزیع می‌کنند تا زباله‌های خود را در آن جمع آوری کنند. این طرح در روز طبیعت در بوستان چیتگر انجام شد و بسیار اثر بخش بود.

پیش بینی باران و رعد و برق در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران و رعد و برق در ۱۲ استان کشور طی دو روز آینده، نسبت به سیلابی شدن مناطق کوهستانی هشدار داد.

به گزارش تسنیم، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در این باره اظهار کرد: در دو روز آینده در استان‌ اردبیل و استان‌های سواحل شمالی کشور، گیلان، گلستان، مازندران، شمال تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. نقشینه تصریح کرد: به دلیل تغییر جهت باد و تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر کاهش نسبی دما برای استان‌های شمالی پیش‌بینی می‌کنیم. انتظار داریم دوشنبه روی ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال استان هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی در استان فارس رگبار و رعد و برق روی دهد. نقشینه بیان کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برای نوار شرقی کشور وزش باد شدیدتر شده و باعث ایجاد گرد و غبار می‌شود. در این روزها، برای تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری با وزش باد پیش‌بینی شده است.

تخصیص ارز به رانندگان کامیون از ۱۵ مرداد

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت گفت: با پایان یافتن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی از طریق بانک‌های عامل، از نیمه دوم مردادماه سال جاری تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی آغاز می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی اظهار کرد: از میان پنج بانک عامل تعیین شده از سوی بانک مرکزی بانک تجارت موفق به راه‌‌اندازی سامانه مکانیزه تخصیص ارز مورد نیاز به رانندگان شد.

او ادامه داد: پس از انجام آخرین مراحل تست آزمایشی از نیمه دوم مرداد ماه، در فاز اول در شعب منتخب استان‌های تهران، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی، از طریق پیش‌فروش ارز به متقاضیان، نسبت به تامین ارز مورد نیاز از بانک مرکزی اقدام و در حداقل زمان ممکن ارز به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل توزیع شود. او یادآورشد: رانندگان می‌توانند پس از انجام سفر هم با ارایه مدارک و اسناد CMR ارز مورد نیاز را دریافت کنند.

نفیسی افزود: پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور، شعب سایر استان‌های با حجم بالای تردد از مرزها هم به این سیستم اضافه می‌شوند و با همکاری و مشارکت سایر بانک‌های عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع می‌شود.

 

ارسال نظر