در شهر

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۸۴

  پروژه‌های عمرانی پایتخت اولویت‌بندی می‌شوند

افشین حبیب زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران از اولویت بندی پروژه‌های عمرانی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، حبیب‌زاده درباره اجرای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شهر تهران گفت: شورای شهرتهران از معاونت فنی و عمرانی در خواست کرد تا پروژه‌های عمرانی شهر را اولویت بندی کند و آنها نیز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه، ضرورت انجام و. . . امتیازاتی به پروژه‌ها دادند و برهمین اساس پروژه‌های عمرانی شهر، اولویت بندی شدند.

وی با بیان اینکه طبیعی است، نمی‌توان در یکسال تمامی پروژه‌های کلنگ خورده شهر را به اتمام برسانیم، افزود: این در حالی است که در نظام اولویت بندی، مشخص شد که اساسا برخی از پروژه‌ها ضرورتی برای انجام آنها وجود ندارد و لزومی ندارد پروژه‌ای کلنگ خورده حتما به پایان برسد و قطعا اولویت‌های دیگری وجود دارد.

حبیب‌زاده افزود: بخشی دیگر از پروژه‌ها که در صدر اولویت بندی هستند، در لیست پروژه‌های عمرانی سال 97 قرار گرفته و تکمیل خواهند شد و شهرداری نیز تعدادی پروژه همچون محور نیلوفری، بافت‌های فرسوده و. . . . را مد نظر دارد تا در این دوره شروع کند و در اولویت قرار دارند؛ اما پروژه‌های عمرانی که در شاخص بندی‌ها در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفتند در سال 97 در اولویت نیستند و تکمیل آنها به سال‌های آینده می‌رسد. وی درباره تکلیف پروژه‌هایی که اولویت آنها احصا نشده است، افزود: اگر این پروژها برای شهر اولویت نداشته باشد باید برای آنها تصمیم‌گیری شود اما قطعا ادامه پیدا نخواهند کرد ولی با پروژه‌هایی روبرو هستیم که تا حدی جلو رفته اما اگر مدیریت فعلی شهر به این نتیجه برسند که تکمیل پروژه می‌تواند مشکل آفرین باشد، امکان دارد که پروژه متوقف و با پیمانکار تسویه حساب شود؛ اما هنوز در این مورد تعیین تکلیف نشده است.

  فقط ۵ درصد آب به چشمه علی بازگشته است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بحران چشمه علی گفت: فقط ۵ درصد آب به چشمه علی بازگشته است و هنوز وضعیت خوب نیست. به گزارش فارس، حسن خلیل آبادی ادامه داد: ‌هنوز آب در کانال‌های چشم علی سرریز نشده و رایزنی‌هایی با مترو در این زمینه صورت گرفته است. وی با بیان اینکه مترو قول داده بود از ۱۵ تیرماه سال جاری آب به چشمه علی بازمی‌گردد، گفت: آب بسیار کمی به چشمه علی برگشته و باید این مشکل برطرف شود. عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عبور مترو از کنار چشمه علی گفت: وقتی که ما مترو را آوردیم، مطالعه نکردیم که این خط از چه اماکنی عبور می‌کند و اگر به این موضوع توجه می‌کردیم، خط مترو را از محلی دیگر عبور می‌دادیم. یکی از مشکلات کشور ما این است که برنامه‌هایی که در کشور اجرا می‌شود، پیوست‌های لازم را ندارند.

  سند کاهش خطرپذیری محلات تهران تهیه شد

مخاطرات هر محله تهران با توجه به بافت متنوع شهری و توزیع امکانات، متفاوت است. از همین رو سند کاهش خطرپذیری محلات تهران تهیه و در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش فارس، مدیریت یکپارچه شهری در قانون و ساختار مدیریت بحران دیده شده است و از همین رو تشکیل نشست دوره‌ای شورا یا همان ستاد مدیریت بحران در مناطق با حضور مدیران سازمان‌ها و نهادها در سطح مناطق فرصتی مناسب برای طرح، بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات و اولویت بندی نیازهای منطقه و تعامل و هم افزایی نهادها و تشکیلات مدیریت شهری است. مخاطرات هر محله تهران با توجه به بافت متنوع شهری و توزیع امکانات، متفاوت است و از همین رو سند کاهش خطرپذیری محلات که تهیه آن در مراحل پایانی قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر، نقشه مخاطرات محلات که بخشی از این سند است با همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی در حال تهیه است و تا پایان سال این سند برای تمامی محلات در قالب دفترچه‌ای با راهنمایی‌های لازم تهیه می‌شود و با ابلاغ آن به مناطق و نواحی نقشه راه کاهش خطرپذیری در سطح محلات مشخص و برنامه‌های کاهش مخاطرات در برابر حوادث و سوانح ساماندهی می‌شود. بر همین اساس همکاری و تعامل مناسب مناطق در تهیه این سند از اهمیت بالایی برخوردار است.

  اعتراض رانندگان وانت بار به هزینه‌های طرح ترافیک

این روزها طرح آرم ترافیک هزینه های‌هنگفتی را برای فعالان حوزه حمل و نقل شهری به همراه داشته است. از این رو یک فعال صنفی می‌گوید که در این شرایط سخت اقتصادی طرح جدید مدیران شهرداری برای آرم‌های طرح ترافیک جریمه‌های سنگین و میلیونی را برای صنف وانت بار به همراه داشته است. بازرس سابق صنف وانت بار و پیک موتور درباره سرنوشت آرم‌های طرح ترافیک به گفت: چند وقتی است که اعضای صنف وانت بار در زمینه اخذ آرم‌های طرح ترافیک با سرگردانی‌های عدیده‌ای مواجه هستند که دلیل این موضوع هم به اختلاف نظرها میان شهرداری و این صنف باز می‌گردد. به‌واقع از چندین سال گذشته تاکنون شهرداری قصد دارد تا اتحادیه‌های صنفی در حوزه حمل و نقل کالا را تحت پوشش خود قرار دهد. شهرداران معتقدند که براساس ماده 37 و 38 آیین‌نامه اجرایی راهنمایی و رانندگی موظف هستند تا اتحادیه‌های حمل و نقل بار و کالای درون شهری را ساماندهی کنند. داوود محمدی اظهار کرد: در گذشته برای اخذ آرم طرح ترافیک اعضا مبلغی را برای تردد خودرو در کل فصول سال واریز می‌کردند اما امسال تصمیم گرفته شد طرح جدیدی را به معرض آزمایش بگذارند. در این طرح تصمیم گرفته شد، اعضا صنف وانت بار به مقدار زمانی که در درون محدوده طرح ترافیک هستید، میزان مبالغ را پرداخت کنند. در وهله نخست این تصمیم نظر اعضا را به خود جلب کرد اما در دراز مدت این طرح جرایم سنگینی را برای وانت بارها به همراه داشت. او افزود: یک راننده وانت بار که سرمایه خودروی او تنها 3 میلیون تومان ارزش دارد باید برای دریافت آرم طرح ترافیک مبلغی بین 600 تا 6 میلیون و 800 هزار تومان برای شارژ آرم خود در یک سال واریز کند. به واقع هدف از اجرای این طرح اعمال فشار به اصناف است تا مدیران شهرداری بتوانند این اتحادیه را تحت پوشش خود قرار دهند. درحالی که در اساسنامه اتحادیه تاکسی بار و پیک موتوری آمده که وانت بارها نیز همانند تاکسی باید از خدمات یکسانی برخوردار و آرم طرح ترافیک را داشته باشند. معتقدیم چنانچه این روند پا برجا باشد تعرفه قیمتی وانت بارها نیز روند افزایشی به خود خواهد گرفت که در نهایت این موضوع می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای کلیه خدمات اجتماعی و اقتصادی به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظر