ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۸۲

 امضای قرارداد ساخت آزادراه بیستون- حمیل

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از امضای قرارداد احداث آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل به طول 130 کیلومتر خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سید حسین میرشفیع افزود: قرارداد این آزادراه با سهم مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی به ارزش 750 میلیارد تومان به امضا رسیده است. او یادآورشد: سرمایه‌گذار این آزاد راه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه راهسازی است و ساخت این پروژه آزادراهی در ایجاد اشتغالزایی استان کرمانشاه، تسهیل تردد زائران کربلا و دسترسی آسان مردم به استان ایلام تاثیرگذار است. میرشفیع با بیان اینکه این آزاد راه موجب کاهش 30 کیلومتری مسیر فعلی خواهد شد، گفت: این پروژه بخشی از طرح آزادراهی کرمانشاه - همدان و همچنین بخشی از محور جاده‌یی منتهی به استان ایلام است.

 سرایت مشکلات ارزی به شرکت‌های هواپیمایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به مشکل تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: این سازمان به همراه وزارت راه و شهرسازی پیگیر رفع این مشکل‌اند و امیدوارم به زودی به نتیجه برسد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی عابدزاده افزود: مکاتبات لازم با بانک مرکزی انجام شده و با سازمان برنامه و بودجه جلسه گذاشتیم و راهبرد تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی را تعریف کردیم. عابدزاده یادآورشد: متاسفانه ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی به آنها تخصیص نیافته و آنها دچار مشکل شدند. معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارکرد: با توجه به اینکه در آینده تامین هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی بسیار سخت خواهد شد بنابراین پیگیریم که ارز با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد، تا این مشکل رفع شود.

 غبار در ‌هرمزگان و بوشهر

با توجه به تشکیل توده گرد وخاک در کشورهای شرق خلیج‌فارس و عمان و هدایت آن به سوی ایران، آسمان نواحی شرقی خلیج‌فارس و جزایر آن، هرمزگان، بخش‌هایی از بوشهر و سواحل دریای عمان روز دوشنبه غبارآلود خواهد بود. به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی در دو روز آینده در برخی ساعات در پاره‌یی از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد. در دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) در پاره‌یی از مناطق شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین پدیده گردوخاک در استان‌های واقع در جنوب غرب در دو روز آینده دور از انتظار نیست. آسمان تهران در روز دوشنبه صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما سه شنبه در تهران 38 و 28 درجه خواهد بود. امروز اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

ارسال نظر