ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۴۲

 یکسان‌سازی بلیت‌های قطار‌‌ حومه‌ای و مترو‌

مدیر پروژه قطارهای حومه‌یی راه‌آهن با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ سیر قطار‌های حومه‌ای، ۶ میلیون مسافر را در کشور جابه‌جا می‌کند، افزود: امسال بلیت قطار حومه با کارت‌بلیت‌های مترو یکسان‌سازی می‌شود.

مهدی قمری‌نژاد افزود: امسال در بخش قطارهای حومه‌یی تهران، سیستم مکانیزه فروش و کنترل بلیت به صورت یکپارچه با سیستم مترو درون‌شهری‌ و اتوبوسرانی تهران راه‌اندازی می‌شود.

او در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: در حال مقدمه‌سازی برای اجرای این سیستم‌ هستیم که با تکمیل آن مسافران می‌توانند با همان کارت‌بلیت‌های متروی تهران، وارد ناوگان قطارهای حومه‌یی شوند و از این قطارها استفاده کنند که این پروژه امسال تکمیل خواهد شد. مدیر پروژه قطارهای حومه‌یی راه‌آهن در تشریح همه جزییات خدمات قطارهای حومه‌یی و توسعه این سیستم حمل و نقلی، اظهار کرد: در سال گذشته حدود 6 میلیون و 200 هزار مسافر توسط قطارهای حومه‌یی جابه‌جا شد.

او با بیان اینکه قطارهای حومه‌یی در 21 مسیر در کشور مسافران را جابه‌جا می‌کند، ادامه داد: در سال 96 روزانه با 60 زوج یا 120 سیر قطار حومه‌ای، مسافران ‌جابه‌جا شدند. مدیر پروژه قطارهای حومه‌یی راه‌آهن با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار کیلومتر مسیر ریلی حومه‌یی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در چند سال اخیر رشد قابل توجهی در تعداد مسافر قطارهای حومه‌یی رخ داده است، در برخی مسیرهای پرتقاضا نظیر تهران - پرند و تهران - پیشوا در سه سال اخیر رشد 3 تا 4 برابری در جابه‌جایی مسافر و استقبال مردم داشته‌ایم.

قمری‌نژاد با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم که ظرفیت‌های ایجادی قطارهای حومه‌یی افزایش یابد، اضافه کرد: در حال حاضر در مسیر تهران - پرند از روزانه 5 زوج قطار حومه‌یی به روزانه 14 زوج روزانه قطار حومه‌یی رسیده‌ایم و در ساعات اوج، با فاصله زمانی یک ساعت قطار اعزام می‌شود.

او افزود: در مسیر حومه‌یی تهران - پیشوا - گرمسار هم از 4 زوج قطار، امروز به 11 زوج قطار روزانه رسیده‌ایم و در همین مسیر تعداد مسافران‌ طی دو سال اخیر سه برابر شده است. قمری‌نژاد ادامه داد: عمدتا در تهران و حومه تهران بیشترین تقاضای سفرهای حومه‌یی وجود دارد که در این بین شهر قدس، کرج، شهریار، اندیشه و ورامین بیشترین تقاضاهای سفرهای حومه‌یی را دارند.

او افزود: پس از تهران در شهرهایی مثل اصفهان، تبریز، قزوین، ساری و قائم‌شهر‌ بیشترین تقاضای سفرهای حومه‌یی وجود دارد.

مدیر پروژه قطارهای حومه‌یی با اشاره به ورود 11 رام قطار ریل‌باس به شبکه ریلی کشور در سال جاری، اضافه کرد: ‌مشکلات مالی در این حوزه موجب شده است، سرعت پروژه در توسعه قطارها کند باشد که امیدواریم با همکاری دولت و مجلس بتوانیم توسعه ناوگان را محقق کنیم.

او بیان کرد: این 11 رام قطار مربوط به شرکت راه‌آهن و شرکت رجا است، در بخش قطارهای حومه‌یی فقط این دو شرکت ارائه خدمات دارند. قمری‌نژاد اظهار کرد: امسال موضوع قطارهای حومه‌یی را به‌طور جدی در دستور کار داریم و یکی از اولویت‌های راه‌آهن تکمیل همین پروژه‌ها است.

مدیر پروژه قطارهای حومه‌یی با اشاره به اینکه در بخش توسعه زیرساخت قطارهای حومه‌ای، پیشرفت مناسبی داشته‌ایم که امیدواریم بخشی از آن امسال محقق شود، گفت: در محور تهران - ورامین - گرمسار در کنار دو خط قبلی، دو خط جدید به همراه ایستگاه و فضای پشتیبانی در دست ساخت است که امیدواریم بخش قابل توجهی از این پروژه امسال تکمیل شود تا مسیر به این ترتیب چهارخطه شود. او افزود: در محور تهران - پرند افزایش خطوط و احداث دو خط مستقل در دستور کار قرار گرفت، همچنین در محور تهران - کرج - هشتگرد تا قزوین بنا است دو خطه حومه‌یی تکمیل شود.

 

 آغاز اجرای طرح بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

چند هفته پس از برگزاری جلسات وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان اصناف و انجمن‌های رانندگان سراسر کشور، وعده‌هایی که مسوولان این وزارتخانه به رانندگان داده بودند، در حال اجرا شدن است و در جدیدترین برنامه طرح خدمات بیمه تکمیلی درمان رایگان رانندگان در دستور کار قرار گرفت. به گزارش ایسنا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی پیش‌بینی کرده که در چارچوب این طرح شرکت‌های بیمه‌گر باید حدود ۹۰۰ هزار نفر را بیمه کنند که با توجه به پیگیری مراحل اجرایی مورد نیاز تا تاریخ ۱۵ مرداد رانندگان می‌توانند با حضور در مراکز صدور کارت هوشمند اقدامات لازم برای اجرایی شدن بیمه درمانی شان را در دستور کار قرار دهند. گفتنی است، در کنار بیمه تکمیلی بحث قرارداد بیمه عمر حدود ۴۸۰ هزار نفر رانندگان کامیون‌های حمل کالا هم در دستور کار قرار دارد که می‌تواند برای فوت ۱۰ میلیون تومان و برای حوادث شغلی ۵ میلیون تومان از راننده اخذ کند تا وی رسما در چارچوب بیمه عمر تعریف شود.

 گرد و خاک عراق مهمان استان‌های غربی و جنوب غربی کشور

سازمان هواشناسی از انتقال توده گرد و خاک کشور عراق به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی اظهار کرد: یکشنبه شب در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر همراه با رعد و برق پراکنده پیش‌بینی شده است. او با بیان اینکه در منطقه زابل توفان گرد و خاک خواهیم داشت، افزود: روز یکشنبه و دوشنبه از میزان سرعت این توفان کم شده و به صورت وزش بادهای شدید خواهد بود. گودرزی همچنین بیان کرد: برای غرب و جنوب غرب کشور با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در عراق، این غبار به بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و... منتقل شده است.

 

ارسال نظر