ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۴۱

فروش بلیت قطارهای دور آخر سفرهای تابستانی

با اعلام شرکت راه‌آهن فروش بلیت قطارهای مسافری تابستان از صبح پنج‌شنبه آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از صبح امروز، چهارم مرداد ماه فروش بلیت قطارهای مسافرتی که از تاریخ ۱۶ مرداد تا ۳۱ شهریور امسال حرکت می‌کنند، کلید خواهد خورد. این فروش به‌طور همزمان در آژانس‌های مسافرتی و سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت صورت خواهد گرفت. با موافقت راه‌آهن چند هفته قبل قیمت بلیت قطار 10 درصد افزایش یافت. همچنین پس از کش و قوس‌های فراوان، با پا در میانی رییس‌جمهوری فعلا واگن‌های با عمر بیشتر از ۳۰ سال در صورت پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش فنی، تا پایان خرداد ۱۳۹۸ اجازه تردد خواهند داشت.

ایران گرم‌تر می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی استان‌های جنوبی کشور خبر داد و گفت: دما در استان‌های نیمه غربی کشور افزایش می‌یابد. به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی اظهار کرد: برای استان‌های ساحل دریای خزر، شرق مازندران، غرب گلستان، برخی نقاط استان‌های شمال‌غرب و ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم. او تصریح کرد: در جنوب کشور برای دو روز آینده رگبار و رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت. گودرزی افزود: در برخی نقاط غرب و جنوب غرب وزش باد و گرد و خاک را داریم، ضمن اینکه آب‌های خلیج‌فارس مواج خواهد بود، همچنین استان‌های نیمه غربی کشور طی امروز و جمعه افزایش دما را خواهند داشت و گرمتر می‌شوند. کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: احتمال دارد در مناطق کوهستانی تهران رگبار پراکنده و رعد و برق را داشته باشیم ضمن اینکه تهران تا پایان هفته گرمی هوا را خواهد داشت.

جزییات طرح دولت برای حمایت از مستاجران

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح قانون حمایت از مستاجران گفت: افزایش زمان قرارداد اجاره به دو سال و بیشتر به مستاجران اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد که هرسال مجبور به تغییر خانه نباشند. به گزارش تسنیم، حامد مظاهریان افزود: نه تنها در بخش مسکن در دیگر بخش‌ها هم قراردادهای کوتاه‌مدت آسیب رسان است بنابراین در جهت حقوق مستاجران پیشنهاد شده که قراردادهای اجاره به دوسال و بیشتر افزایش یابد.مظاهریان درباره افزایش قیمت اجاره‌بها گفت: هدف این است که قرارداد‌ها را از یکسال افزایش دهیم اما این طرح قراردادهای بالاتر مثل قراردادهای 5 ساله را شامل نمی‌شود. به گفته این مقام مسوول؛ هدف اصلی این است که به این خواسته مستاجران توجه شود ولی 10 درصد افزایش اجاره‌بها هم درنظر گرفته شده تا موجرها خیلی متضرر نشوند. او افزود: موجران با توجه به افزایش قیمت ملک که در حال حاضر تا 40 درصد نسبت به سال قبل صورت گرفته سود خود را برده‌اند اما برای حمایت از مستاجرین می‌بایست افزایش 10 درصد را در نظر بگیرند. مظاهریان درباره ضمانت اجرایی این طرح گفت: این طرح در گذشته هم مطرح شده بود، اما سیر قانونی نداشت در حال حاضر این طرح عجولانه نیست چون به صورت لایحه مطرح شده و مجلس هم نظر خود را اعلام می‌کند. به جای اینکه دولت بخواهد قرارداد را کنترل کند، خود مستاجر است که به عنوان یکی از ذینفعان معامله می‌تواند قرارداد را کنترل کند. او اضافه کرد: این قانون اگر مصوبه مجلس را بگیرد و موجر تقاضای بیشتری کند مستاجر می‌تواند از راه قانون پیگیری کند تا حقی ضایع نشود مگر اینکه توافقی بین موجر و مستاجر در افزایش بیش از 10 درصد افزایش اجاره‌بها برای سال آینده شده باشد. به گفته معاون وزیرراه وشهرسازی در قانون جدید فقط برای سال دوم 10 درصد می‌توان اجاره‌بها را افزایش داد و در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد. مظاهریان تصریح کرد: موجر و مستاجر قراردادی را به صورت رسمی و غیر رسمی منعقد می‌کنند.

 

ارسال نظر