اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۸۴

 پروازهای عبوری از کشور کاهش نیافته است

برخلاف برخی گمانه‌زنی‌های به وجود آمده در رابطه با کاهش تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور، قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها این موضوع را تکذیب کرد. حسین اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آخرین آمارها از برنامه‌ پروازهای عبوری از آسمان ایران نشان می‌دهد که شرایط مانند گذشته ادامه دارد و هرچند رشد خاصی هم به ثبت است اما هیچ کاهشی در پروازهای عبوری نداشته‌ایم. به گفته او، در حال حاضر شرایطی فراهم شده که بتوان از امکانات شرکت‌ فرودگاه‌ها نهایت استفاده را برد و طبق آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده در حال حاضرهم شرکت‌های بین‌المللی از ظرفیت آسمان ایران استفاده می‌کنند. قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره از سرگیری تحریم‌ها در آبان امسال و احتمال تاثیر‌گذاری آن بر کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران، گفت: در طول سال‌های گذشته اقدامات لازم برای حفظ توان رقابتی آسمان ایران را انجام داده‌ایم و این شرایط در رابطه با تصمیمات آینده هم ادامه خواهد یافت. اسفندیاری درباره احتمال خارج شدن شرکت‌های هواپیمایی خارجی از فرودگاه‌های ایران اظهار کرد: هر شرکتی سیاست‌های خاص خود را دارد و باید دید هر یک از این ایرلاین‌ها چه تصمیمی درباره آینده خود می‌گیرند.

 آسیب به ۱۰۱ خانه روستایی کرمانشاه بر اثر زلزله یک‌شنبه

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب از صدمه ۱۰۱ واحد مسکونی روستایی به دلیل زلزله روز یک‌شنبه استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این زلزله هیچ آسیبی به واحدهای بازسازی شده روستایی وارد نشده است. مجید جودی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری دیروز کرمانشاه در ثلاث باباجانی، اظهار کرد: این زلزله آسیب‌های جدی به خانه‌های غیرایمن 9 روستا وارد کرد. او افزود: در حال حاضر 25 اکیپ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ارزیابی خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی هستند. جودی با تاکید بر اینکه این ارزیابی‌ها روز دوشنبه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: پرونده‌های مربوط برای نوسازی این واحدهای مسکونی طی هفته جاری آغاز می‌شود. مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به پرداخت 30 میلیون تومان وام برای ساخت به روستاییان، گفت: علاوه بر این 10 میلیون وام معیشتی، 5 میلیون تومان کمک هزینه (بلاعوض) و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض به روستاییان پرداخت می‌شود.

 آغاز بیمه تکمیلی رایگان ۹۰۰ هزار راننده کامیون

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ حمل‌ونقل جاده‌یی کشور، طرح گسترده بیمه تکمیلی رایگان ۹۰۰ هزار راننده حمل ونقل بار از روز دوشنبه آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، عبدالهاشم حسن نیا اظهار کرد: برای رفاه حال رانندگان حوزه حمل‌ونقل جاده‌یی کالای کشور، طرح بیمه تکمیلی برای 900 هزار نفر رانندگان حمل‌ونقل کالا به همراه همسرانشان به صورت رایگان اجرایی می‌شود. او افزود: رانندگان شاغل در بخش حمل‌ونقل جاده‌یی کالا می‌توانند با مراجعه به مراکز ارائه کارت هوشمند در سراسر کشور نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

 صدور مجوز سیر به واگن‌های مسافری بالای ۳۰ سال

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن از صدور مجوز سیر واگن‌های مسافری با طول عمر بالای ۳۰ سال خبر داد و گفت: این مجوز مشروط به رعایت الزامات کنترلی دستورالعمل پیوست تا تاریخ 98.3.31  تمدید می‌شود. به گزارش ایلنا، مجتبی تفقدی افزود: فهرست واگن‌های قابل سیر هر ۱۵ روز جهت برنامه‌ریزی برای پیش‌فروش اعلام خواهد شد. تفقدی با اشاره به همکاری مستمر بین شرکت‌های راه‌آهن و شرکت‌های مسافری ریلی بیان کرد: تا این لحظه همه شرکت‌ها برنامه بازسازی واگن‌های بالای ۳۰ سال خود طی ۲ تا ۳ سال آینده را اعلام کرده‌اند. اوگفت: شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به خاطر در اختیار داشتن تعداد بیشتری از واگن‌های بالای ۳۰ سال، برنامه بازسازی ۳ الی ۴ ساله ارائه کرده‌ اما برنامه سایر شرکت‌ها ۲ ساله است.

 پیشنهاد همکاری برای تکمیل مسکن مهر پردیس

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی می‌کنیم تا برای موضوعات فنی، تهیه بسته‌های مالی و منابع و همچنین مطالعات اقتصادی در صورت تمایل شرکت عمران شهرهای جدید، مساعدت و همکاری لازم را برای حل مسائل مسکن مهر پردیس، داشته باشیم. محمد شکرچی‌زاده گفت: بر اساس بازدید میدانی که از منطقه و واحدهای مسکن مهر پردیس داشتیم به نظر می‌رسد که در جانمایی بسیاری از ساختمان‌های پروژه، دقت لازم انجام نگرفته است و باید هزینه‌هایی برای پایدارسازی شیروانی‌ها و همچنین محل استقرار ساختمان‌ها انجام شود که به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید این کار در دستور کار شرکت فوق قرار دارد. رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از نقاط قوت مسکن‌های مهر پردیس را ساخت چندین مدارس در آن شهر عنوان کرد و افزود: ساخت مدارس در واحدهای مسکن مهر پردیس کمک موثری می‌کند تا مفهوم شهر در آن منطقه شکل بگیرد.

 

ارسال نظر