ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۵۸

 تخصیص ارز شرکت‌های هواپیمایی متوقف شده است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تغییر سیاست‌های ارزی دولت گفت: تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی از یک ماه پیش متوقف شده و این مساله مشکلات زیادی را برای شرکت‌ها از جمله کنسل کردن برخی پروازها به دنبال داشته است.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیش‌تر با همکاری انجمن شرکت‌های هوایی، بانک مرکزی ارز مورد نیاز این شرکت را تامین کرد، اما با وجود ارائه مدارک و مستندات کافی، اکنون بیش از این یک ماه است که هیچ ارزی به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص نیافته است.

او ادامه داد: تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی برای صنعت هوانوردی چالش‌های بسیار زیادی را به وجود آورده بطور نمونه، سه روز پیش پرواز کیش ایر به استانبول به همین دلیل انجام نشد؛ ضمن آنکه امکان خرید ارز از بازار آزاد نیز وجود ندارد.

 تعلیق پروازهای وین به اصفهان و شیراز

سفیر اتریش در تهران، دلیل تعلیق پروازهای وین به اصفهان و شیراز را نداشتن صرفه اقتصادی اعلام کرد و گفت: پروازها از اتریش به تهران همچنان روزی دو بار درحال انجام است.  به گزارش ایرنا، «اشتفان شولتز» افزود: متاسفانه پروازهای اتریش به اصفهان و شیراز بازنگری شد و به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و خصوصی بودن این ایرلاین، تا زمستان پیش رو تعلیق شد.  او ادامه پروازها بعد از زمستان را به تصمیم‌های مسوولان این شرکت و فضای کسب و کار آنها مربوط دانست.

شولتز همچنین با اشاره به مناسبات تهران و وین و سفر اخیر رییس‌جمهوری ایران به اتریش گفت: «بهره مندی از بسته برجام به شرط پایبند بودن به اجرای تعهدات» یکی از دستاورد‌های این سفر بود.

 آغاز ساخت 40 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

مشاور رییس‌جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری گفت: ساخت بیش از 40 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری آغاز شده است.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در گزارشی که به رییس‌جمهوری ارائه شد، تعداد واحدهای مسکونی که در بافت‌های فرسوده شهری اجرایی شده 40 هزار واحد است اما انتظار رییس‌جمهوری بیش از این تعداد بود.

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در حوزه مسکن است که با فرمان رییس‌جمهوری در بهمن ماه سال گذشته به ‌عنوان طرح ملی بازآفرینی شهری امید در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.  دولت از سال 1392 تصمیم به نوسازی بافت‌های ناکارآمد گرفت تا در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری امید، نوسازی بافت فرسوده توسط بخش خصوصی با حمایت‌های دولتی در 2700 محله شهری آغاز شود. گفته می‌شود، در این طرح، زمین مورد نیاز از محل واگذاری زمین‌های دولتی تامین ‌خواهد شد. پیش‌تر هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفته بود از اسفند سال گذشته تاکنون ساخت حدود 20 هزار واحد در قالب طرح بازآفرینی آغاز شده و برنامه ساخت 100 هزار واحد تا پایان سال جاری در دستور کار است.

 گلستان؛ نخستین استان در احداث شهرک‌ گردشگری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان نخستین استان در محدوده شمالی کشور است که مصوبه هیات وزیران برای احداث شهرک‌های گردشگری در آن اجرا خواهد شد، گفت: بنا به بررسی‌های انجام شده تصمیم داریم تا ۸ مکان را برای احداث این شهرک‌ها نهایی کرده و عملیات اجرایی را پس از تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی آغاز کنیم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۶ باید برای مکان‌یابی شهرک‌های گردشگری با هدف پاسخگویی به نیازهای موجود در این بخش اقداماتی انجام شود.

او ادامه داد: طبق قانون برای آغاز عملیات اجرایی این شهرک‌های گردشگری پس از اخذ مصوبه هیات وزیران باید مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی با هدف ارائه مکان‌های برنامه‌ریزی شده برای اسکان موقت و توسعه گردشگری در استان نیز گرفته شود که هم‌اکنون در حال پیگیری این مساله هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اصلی‌ترین کارکرد این شهرک‌ها را جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی و سوق دادن تقاضاها برای ساخت و ساز به این نواحی اعلام کرد و افزود: همزمان با اجرایی شدن این پروژه تمامی دستگاه‌ها نیز مکلف به مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان بوده و باید در این مسیر ما را همراهی کنند.

به گفته او، وجه اصلی این اقدام آن است که می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت مناطق برنامه‌ریزی شده هدایت کرده و در عین حال فضای جدیدی برای رونق سرمایه‌گذاری در این استان‌ها ایجاد کند.

 

ارسال نظر